[W7] cloning op meerder computers en dan in domain.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier 4 nieuwe computers met W7 die op een Windows 2012 domain moeten komen. En om het makkelijk te maken heb ik een klaar gemaakt en gecloned. Vroeger met Windows XP en Novell 6 was dat geen probleem. Nu met W2012Srv is het blijkbaar wel een probleem, staat me wat bij van Prep (MCSE 2003 is alweer zo lang geleden). Heb hier ook op gegooled maar kan zo snel niets vinden. Bestaat er mogelijkheid om na het clonen dit uit te voeren? (simple progje zoals bij Ghost had je vroeger Ghost Walker om dit te doen.)

iemand een idee?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wees eens duidelijk, want je slaat wartaal uit.
Wat is precies het probleem?
Welke utilities heb je gebruikt? Ghost? Sysprep en Dism wel gebruikt?
Welke foutmelding krijg je?
Wat zegt de Event Log?
Wat heb je al gezocht op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb je je bronsysteem wel gesysprepped?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb de machines gecloned met Paragon Backup and recovery (Clonezilla gaf foutmeldingen vandaar het gebruik van Paragon).

Bron Machine heb ik niet gesysprept. Na het clonen heb ik IP en naam veranderd en dan aan het domain toegevoegd. Dit werkte ook, maar na een dag kan ik dan niet meer aanmelden en dan moet ik de machine weer uit het domein halen en weer toevoegen. De exacte foutmelding is (vrij vertaald) De zekerheidsdatabank op de Server heeft geen Computeraccount voor deze werkstationsvertrouwinstelling.

Om nu Sysprep en Dism te gebruiken moet ik ze opnieuw clonen, maar ik zoek nu een mogelijkheid het op een reeds geclonde machine uit te voeren. (zoals ghost walker dat vroeger kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

St@m

@ Your Service

Roman schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:48:
Ik heb de machines gecloned met Paragon Backup and recovery (Clonezilla gaf foutmeldingen vandaar het gebruik van Paragon).

Bron Machine heb ik niet gesysprept. Na het clonen heb ik IP en naam veranderd en dan aan het domain toegevoegd. Dit werkte ook, maar na een dag kan ik dan niet meer aanmelden en dan moet ik de machine weer uit het domein halen en weer toevoegen. De exacte foutmelding is (vrij vertaald) De zekerheidsdatabank op de Server heeft geen Computeraccount voor deze werkstationsvertrouwinstelling.

Om nu Sysprep en Dism te gebruiken moet ik ze opnieuw clonen, maar ik zoek nu een mogelijkheid het op een reeds geclonde machine uit te voeren. (zoals ghost walker dat vroeger kon).
Dat heb je volgens mij niet goed gedaan.
1. Pc installeren
2. Sysprep
3. Image maken
4. Image uitrollen
5. Profit..

Een pc krijgt een uniek Security Identifier mee (SID) en als je de pc cloned zonder te syspreppen neem je dat nummertje iedere keer mee. Je AD snapt dat niet en dat gaat dus niet werken en krijg je problemen zoals jij die beschrijft.

Enige optie is volgens mij opnieuw beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 04-07-2014 10:54 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja, daar ben ik nu ook achter, maar wil ze niet opnieuw moeten uitrollen. Daarom zoek ik een progje wat het achteraf doet( dus de niet Microsoft way). Kan dat met W7 nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

St@m

@ Your Service

Roman schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:54:
Ja, daar ben ik nu ook achter, maar wil ze niet opnieuw moeten uitrollen. Daarom zoek ik een progje wat het achteraf doet( dus de niet Microsoft way). Kan dat met W7 nog?
https://www.google.nl/sea...D+after+cloning+windows+7

Misschien dat daar iets tussen staat.
NewSID is misschien een programma waarmee je iets kunt.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 04-07-2014 10:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Roman schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:54:
Niet echt lekker, het is niet meer het makkelijke "ff NewSID draaien" en klaar is Klara....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je zult aan de slag moeten met sysprep en je zult nieuwe images moeten uitrollen. Er zit niks anders op.

Over het waarom is een uitgebreide blogpost geschreven: The Machine SID Duplication Myth (and Why Sysprep Matters)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Je kunt ook sysprep uitvoeren op iedere PC:
%windir%\system32\sysprep\sysprep.exe /quiet /generalize /oobe /reboot /mode:vm

Dit maakt een nieuwe SID aan en geeft het OOBE scherm.

*ik gebruik /mode:vm omdat de hardware niet veranderd, gebruik deze switch als de hardware niet veranderd.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hij accepteert de /mode:vm niet, Zonder doet die het wel. Eens kijken wat hij ervan maakt.

/edit: Nu zit ik een loop, hij blijft opstarten en zeggen dat de machine onverwacht geherstart is. Dus kan ik deze nu opnieuw installeren of is er nog een mogelijkheid om dit te herstellen.

Eerst kwam nog deze melding:

Windows could not parse or process the unattend answer file for pass [specialize]. The settings specified in the answer file cannot be applied. The error was detected while processing settings for component [Microsoft-Windows-Shell-Setup].

http://www.unidesk.com/su...nd-answer-file-pass-speci

[ Voor 92% gewijzigd door Roman op 04-07-2014 12:20 ]

Pagina: 1