Infineon Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ok guys, ik heb ff een vraagje. Ik heb mijn Noname RAM omgeruild voor 2 maal 256 Infineon. Als ik in de BIOS mijn instellingen qua timing door de SPD laat bepalen, pleurt mijn mobo hem nog steeds op cas333. Vreemd want Infineon zou toch Cas222 moeten zijn, is het normaal dat hij dit doet??

Please geen antwoorden van: probeer hem gewoon op 222 te zetten, doe ik ook zeker. Ik heb nooit eerder dit geheugen gehad, dus ik vroeg me even af of het normaal is dat hij hem nog steeds auto op cas3 zet...

Verwijderd

Dat ligt toch gewoon aan je mobo (zo te zien aan je sig wel) probeer het anders eens NA een bios update!, en: "probeer 'm nou gewoon op cas 2-2-2 te zetten, dat heb ik ook gedaan" :) :D :+

Echt ik heb ook infenion, ging standaard ook op 333, kijk in m'n sig en zie het resultaat, stabiel als de nete!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op maandag 11 juni 2001 09:05 schreef dutchrups het volgende:
Ok guys, ik heb ff een vraagje. Ik heb mijn Noname RAM omgeruild voor 2 maal 256 Infineon. Als ik in de BIOS mijn instellingen qua timing door de SPD laat bepalen, pleurt mijn mobo hem nog steeds op cas333. Vreemd want Infineon zou toch Cas222 moeten zijn, is het normaal dat hij dit doet??

Please geen antwoorden van: probeer hem gewoon op 222 te zetten, doe ik ook zeker. Ik heb nooit eerder dit geheugen gehad, dus ik vroeg me even af of het normaal is dat hij hem nog steeds auto op cas3 zet...
Ja, da's normaal, je hebt Infineon CL3 ram gekocht. Infineon maakt echt niet standaard alleen CL2 DIMM's, als je er zo een wil moet je daar uitdrukkelijk om vragen of goed naar zoeken. Wat je hier wel vaak leest is dat die Infineon CL3 DIMM's met weinig moeite op 222 draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Blijft natuurlijk het feit dat infineon reepjes ook gewoon als cas333 geleverd worden...

De enige echte :-)

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
idd standaard op 333, je moet het zelf op 222 zetten. Werkt dan prima ;)

Verwijderd

Abbadon en Mars hebben gelijk :S zorry, tis nog vroeg! :Z

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb hier ook die reepje in hangen, op cas2-2-2. Gewoon op 2-2-2 gezet, en draaien die bak.

Stabiel als een blok beton. *D

Grtz. RaZ

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Hier ook infin. draait prima op 222

• RupS
thanx guys, ik vond het gewoon vreemd, voornamenlijk omdat ik het als cas222 heb gekocht. :?

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
bij mij is het precies omgedraaid, de bios zet em automatisch op 222 maar dan knal ik onder spellen heel vaak plotseling terug naar de desktop. Als ik em handmatig op 322 zet werkt ie perfect. Sisoft Sandra geeft ook aan dat het een 222 reepje is.
Waarschijnlijk zal het wel aan m'n brakke K7m liggen.

Verwijderd

Dane Elec geheugen is toch ook prima stabiel geheugen?

Verwijderd

Yep draait hier ook lekker op 150 Mhz 2-2-2. Maar SPD zegt ook 3-3-3. Lekker belangrijk, het is nu eenmaal zo dat die fabrikanten niet de moeite nemen om de SPD fatsoenlijk in te vullen, en zo is het lekker veilig.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:28

Dark

who tweaked the light?

Op http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml C!T spd tester halen, dan kan je even nakijken wat de spd's melden.

Dit progje geeft ook een advies over hoe je de bios moet zetten bij een bepaalde busspeed (66-100-133)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mijn no-name brand doet het ook op 2-2-2, daar heb je geen infineon voor nodig gewoon een goede winkel (was mycom op de beurs, heb misschien stiekem een no-name 7ns reepie gehad >:) )

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 11 juni 2001 13:35 schreef Dark het volgende:
Op http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml C!T spd tester halen, dan kan je even nakijken wat de spd's melden.

Dit progje geeft ook een advies over hoe je de bios moet zetten bij een bepaalde busspeed (66-100-133)
Wat kun je gebruiken als ie je reepie niet vind? Hij denkt dat ik geen ram heb :?

MechWarrior || Monsters Game

• RupS
Ik houd jullie maar ff op de hoogte:

Ik heb het geprobeerd, op 2-2-2 zetten :( , dat doe ik dus niet meer. Hij hing gelijk.

Op 133Mhz 222 -> hangen
Op 112Mhz 222 -> hangen (overclocked cpu, mem teruggeklokt.)

Baggerzooi,

maar goed, ik laat hem wel lekker op 333 staan. Het werkt ten minste. :'(
Pagina: 1