Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

goedkope oplossing muziek

Pagina: 1
Acties:

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik ben op zoek naar een super goedkope oplossing om muziek te draaien via een device met lan aansluiting.

Ter informatie. Ik zit met mijn bedrijf in een verzamel pand. Meerdere winkels hebben een internet aansluiting. We hebben ook een gezamelijke internet aansluiting waar we onze gasten van gratis wifi van voorzien.

In de meterkast van het verzamelpand, ongeveer 50 meter aan de overkant van de winkels hebben we een versterker staan gekoppeld aan de speakers van het gezamelijke terras. Momenteel nemen we de dienst rechtenvrije muziek af van de KPN, echter hebben we bij de versterker geen lan aansluiting. Er hangt nu aan de versterker een tablet die via wifi de streaming dienst afspeelt.

Nu is de wifi verbinding slecht in de meterkast op die plek en valt de muziek vaak uit. Dit wil ik oplossen door een netwerk kabel te gaan trekken naar de meterkast (ongeveer 50 meter van de aansluiting vandaan).

De netwerk kabel daarnaartoe krijgen is het probleem niet. Ik ben wel op zoek naar een apparaat (pc oid) waar ik de streaming web pagina mee kan openen. Het probleem is dat ik weinig ruimte heb om er ook nog een monitor en muis etc aan te hangen. Netwerk adaptors voor een tablet zijn er helaas niet.

Ik heb aan een zbox zitten denken echter moet daar ook randapparatuur aan. Zijn er misschien andere oplossingen te bedenken?

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
als je die tablet er toch al aan hebt hangen is een wifi-repeater of een extra router geen goeie oplossing?

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Is een Raspberry Pi een idee? Super goedkoop, verbruikt extreem weinig stroom, en is zeer klein.

Fanaleds.com

• z0rk0l
Bose321 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:25:
Is een Raspberry Pi een idee? Super goedkoop, verbruikt extreem weinig stroom, en is zeer klein.
Dat is zeker een idee!
Daar kan ook vast een scriptje op draaien dat de website automatisch opent bij aanzetten etc. Thanks voor het meedenken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Of gewoon een tablet waar je een USB Ethernet adapter aan kan hangen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• eazyq
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Waarom een kabel trekken? Gebruik gewoon internet via de stroom, nog goedkoper dan een rasperry pi.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

• z0rk0l
eazyq schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:00:
Waarom een kabel trekken? Gebruik gewoon internet via de stroom, nog goedkoper dan een rasperry pi.
Dat is een goed idee. Het is wel een grote afstand en meerdere stoppenkasten etc. Is dat geen probleem?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
En netwerkkabel naar die meterkast, en die inpluggen in een goedkoop AP (of router waarvan je WAN disabled)? Heb je daar ook nog eens meer wifi dekking. En je huidige setup blijft verder gewoon werken.

• z0rk0l
UltraSub schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:39:
En netwerkkabel naar die meterkast, en die inpluggen in een goedkoop AP (of router waarvan je WAN disabled)? Heb je daar ook nog eens meer wifi dekking. En je huidige setup blijft verder gewoon werken.
Zou ook kunnen echter delen de klanten dan de wifi met de muziek stream en ik denken dat wifi niet stabiel genoeg is. Iedere keer als de wifi even wegvalt pakt de website met de stream het niet meer op dus moet er vaak iemand naar de meterkast toe om het weer aan te zetten

• UltraSub
Hoeft niet, maak je er een ander SSID van, desnoods hidden. Als je dat wil kan alleen de stream tablet er op connecten. Wat jij wil.

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Daar bereik je weinig tot niets mee met je SSID te verbergen...

Klinkt overigens als een vrij dure en omslachtige oplossing?

Fanaleds.com

• eazyq
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

z0rk0l schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Dat is een goed idee. Het is wel een grote afstand en meerdere stoppenkasten etc. Is dat geen probleem?
|Voor zover ik weet niet, maar volgens hier kan dat tot 200meter

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

• UltraSub
Bose321 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:35:
Daar bereik je weinig tot niets mee met je SSID te verbergen...

Klinkt overigens als een vrij dure en omslachtige oplossing?
Over SSID verbergen, ik ken weinig terrasgangers die een wifi analyzer gaan gebruiken om te zien welk SSID er hangt. Daarnaast, het is als extra, zodat ze niet om password komen vragen. Erop komen ze sowieso niet zonder password.

Duur? Dat hoeft helemaal niet. Kijk even wat de TS wil. Gewoon zijn huidige tablet daar gebruiken, zonder fancy ethernetadapters te moeten kopen. De situatie werkt nu, heeft alleen een sterker signaal nodig. En bijna iedere router die ergens op zolder stof ligt te happen, desnoods bij iemand in je vrienden/kennissenkring kan dit. Zelfs als je er een aan wil schaffen ben je goedkoop uit, voor 30 euro heb je al een accesspointje. Remember, geen fancy features nodig. Gewoon AP :)

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
z0rk0l schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:53:
Ik ben op zoek naar een super goedkope oplossing om muziek te draaien via een device met lan aansluiting.
...
De netwerk kabel daarnaartoe krijgen is het probleem niet. Ik ben wel op zoek naar een apparaat (pc oid) waar ik de streaming web pagina mee kan openen. Het probleem is dat ik weinig ruimte heb om er ook nog een monitor en muis etc aan te hangen. Netwerk adaptors voor een tablet zijn er helaas niet.

Ik heb aan een zbox zitten denken echter moet daar ook randapparatuur aan. Zijn er misschien andere oplossingen te bedenken?
Is het noodzakelijk om de webpagina te gebruiken voor de streams, of lukt het ook gewoon via de urls.
In dat geval zou je een router kunnen flashen naar openWRT met music player daemon, een hubje, een usb stickje extended root om de opslag te verhogen, een usb audiostickje met ondersteunde chip (2,5€) er op en de streams toevoegen via een mpd app op je phone of tablet. En dan nog een jack naar dubbele cinch (male) kabel voor je versterker.

voorbeeldjes:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=49013
YouTube: Music Player Controls by Android (OpenWRT) (tp-Link Mr3020)
Pagina: 1