DVI & HDMI problemen

Pagina: 1
Acties:

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-02 17:19
Hallo dames/heren,

Ik heb 2 monitoren waarvan ik er één met DVI en één met HDMI heb aangesloten.
En ik krijg beide schermen niet samen aan het werk. Ik weet dat beide schermen het doen en dat het niet aan de kabel ligt omdat ik het bureaublad wel kan switchen maar wanneer ik dat doe gaat het andere scherm wat overblijft automatisch op zwart.

Nu had ik eerst 2 DVI aansluitingen en dat werkte wel prima.
Ik heb nu geen flauw idee meer.

Het enigste wat ik me kan bedenken is dat HDMI en DVI niet samen werken. Maar google bewijst het tegendeel. Ik snap het niet! 8)7

Thx!

• Crazymoose
Niemand?

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-02 13:38
Je hebt bijna geen informatie in je post staan en vraagt het ook nog eens laat in de avond. Mensen kunnen niet raden wat jij thuis hebt staan ;)

Benoem eerst even welke videokaart je hebt, welke schermen je gebruikt, welk OS je gebruikt en welk type DVI je aangesloten hebt.

edit: en welke drivers je gebruikt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mmore op 04-07-2014 07:59 ]

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08-2025

eazyq

we blijven strijden

Op bureaublad rechtermuisknop tsja en dan is het afhankelijk van welk OS je hebt, welke videokaart en welke schermen en wat de mogelijkheden zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

• Crazymoose
Videokaart: HD6950 Twin Frozr III (2 DVI, 1 HDMI, 2 Mini-DP)

Iiyama ProLite E2407HDSD
Medion Akoya P55430 23,6" TFT LED

Dat zijn beide schermen.

Beide schermen hebben samengewerkt met beide aangesloten via DVI.

Win 7-64

• Crazymoose
Ik las dit:

I think you underline something important: Dual DVI is NOT equivalent to DVI+ HDMI. The issue is that with dual DVI you can clone and extend the desktop, while with HDMI - the moment you connect the cable the DVI image will disappear. Are you familiar with the Digital Rights Bla Bla ? This is the reason. NVidia are blocking their drivers and prevent them to clone or extend with HDMI plugged in because they somehow assume that this will prevent video pirates (go figure).
So the answer to your question is - unfortunately not. BR" (http://superuser.com...i-graphics-card)

Ik heb geen flauw idee wat hiervan waar is. Anders worden het gewoon 2 langere (dure) dvi kabels...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet een Nvidia only ding dan? Ik heb al sinds jaar en dag DVI en HDMI gelijktijdig werkend, DVI op PC monitor en HDMI op de TV, van cloned of uitbreiding.

Heb je ook de andere DVI uitgang geprobeerd icm HDMI? (ik zie dan 1 een single-link en ander is een dual-link DVI uitgang is).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2014 14:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Crazymoose
SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:21:
Is dat niet een Nvidia only ding dan? Ik heb al sinds jaar en dag DVI en HDMI gelijktijdig werkend, DVI op PC monitor en HDMI op de TV, van cloned of uitbreiding.

Heb je ook de andere DVI uitgang geprobeerd icm HDMI? (ik zie dan 1 een single-link en ander is een dual-link DVI uitgang is).
Ik heb geen idee of dat Nvidia only is. In het stukje staat wel alleen Nvidia.
Je bedoelt de andere dvi op de video kaart?

Ik zal het is een gok geven.

Thx!

• Crazymoose
Wauw, Dat heeft gewoon gewerkt.......

Heb de hdmi aangesloten en de dvi die in de pc zat in de andere dvi slot van de gfx kaart gedaan.

Je bent heel held! haha!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wacht even

"de dvi die in de pc zat in de andere dvi slot van de gfx kaart gedaan."

Had je hem eerst direct op je PC aangesloten? Op het moederbord dus? Dat gaat ook niet werken nee 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Crazymoose
D4NG3R schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:47:
Wacht even

"de dvi die in de pc zat in de andere dvi slot van de gfx kaart gedaan."

Had je hem eerst direct op je PC aangesloten? Op het moederbord dus? Dat gaat ook niet werken nee 8)7 .
Nee,

In de "andere" dvi slot van de grfx kaart. Ik had eerst 2 dvi slots in gebruik op de grfx kaart. 1tje eruit gehaald en die verwisseld met een hdmi slot op de grfx kaart. Vervolgens de dvi die er nog inzat in de slot gedaan die ik heb omgewisseld voor de hdmi. :D

Sorry voor de scheve uitleg.....

[ Voor 3% gewijzigd door Crazymoose op 04-07-2014 16:03 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk, toch mooi opgelost.

Blijf het wel een vaag verhaal vinden van die dual-DVI blokkade, zie dat mijn 270X 2x Dual-DVI heeft (D en I) samen met HDMI en DP, maar dat werkt probleemloos. Maargoed, jij bent geholpen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 17:28
Het is geen blokkade... de HDMI poort deelt het signaal met die ene DVI poort en kunnen daarom niet tegelijk worden gebruikt. Mocht je dus bijvoorbeeld een derde scherm willen aansluiten, dan moet je Displayport gebruiken.

Overigens zegt D of I niets over het duallink zijn, D = digitaal I = digitaal+analoog... beide kunnen duallink zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 04-07-2014 19:53 ]

• Crazymoose
Bedankt iedereen!
Pagina: 1