Fritzbox als DECT centrale gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Wie kan mij op de volgende vraag antwoord geven?

Ik heb een internet abonnement bij Caiway (kabelaansluiting). Via het Caiway modem loopt ook de telefoonverbinding.
Is het dan mogelijk om een Fritzbox met DECT centrale aan te sluiten, en van hieruit de telefoons aan te melden?

Of moet ik dan kijken naar een los 'DECT basisstation' welke op de telefoonuitgang va het Caiway modem wordt aangesloten?

Ik zou de aansluiting op deze manier willen maken omdat de standaard telefoonaansluitingen op een ongunstige plek zitten. Bovendien ben je nooit meer afhankelijk van een vaste plek van je basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Waarom niet een dect setje met 2 of 3 handsets? Zo heb je altijd een losse lader

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom niet gewoon een Gigaset N300 IP of iets dergelijks als basisstation?
Fritzbox kun je trouwens wel achter je Caiway router hangen, maar dan heb je wel NAT achter NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Voor zo'n Gigaset N300 heb ik ook gekeken. Dit zou ook een optie kunnen zijn.
Als ik de Fritzbox achter de Caiway modem hang, wordt dan ook de telefoonverbinding doorgezet? Volgens mij gaat dit helemaal niet werken, omdat in het kabelmodem het internet en telefoon signaal gescheiden wordt.
De Fritzbox heeft volgens mij alleen een interne DECT centrale, en geen 'input' oid waarop je de telefoon lijn kunt aanbieden, zodat de Fritzbox dit verder af kan handelen.

Een optie is nog een zelfde basisstation van de telefoon op de kop te tikken, en deze in de meterkast plaatsen. Dit is wat shure-fan volgens mij ook een beetje bedoelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Buffalo op 03-07-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hangt er een beetje van af welke FritzBox je hebt.

Heb zelf een 7340 achter een Ziggo modem zitten, de telefoon uit van het Ziggo modem gaat (analoog) naar de DSL/TEL poort van een 7340 welk ik weer als SIP 'centrale' gebruik.
Vervolgens heb ik een tweede 7340 via SIP hiermee verbonden om die als DECT centrale te gebruiken.

Dit SIP gebeuren kun je ook weg laten, dit heb ik zelf puur omdat de locatie van de eerste 7340 ongunstig voor het DECT bereik is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Robinski schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:43:
Hangt er een beetje van af welke FritzBox je hebt.

Heb zelf een 7340 achter een Ziggo modem zitten, de telefoon uit van het Ziggo modem gaat (analoog) naar de DSL/TEL poort van een 7340 welk ik weer als SIP 'centrale' gebruik.
Vervolgens heb ik een tweede 7340 via SIP hiermee verbonden om die als DECT centrale te gebruiken.

Dit SIP gebeuren kun je ook weg laten, dit heb ik zelf puur omdat de locatie van de eerste 7340 ongunstig voor het DECT bereik is.
DSL/TEL poort is volgens mij de poort waar normaal de hoofdaansluiting in binnenkomt als je een ADSL aansluiting zou hebben?
Dat zou in mij geval denk ik moeten werken. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
[
Een optie is nog een zelfde basisstation van de telefoon op de kop te tikken, en deze in de meterkast plaatsen. Dit is wat shure-fan volgens mij ook een beetje bedoelt.
komt het op neer ja, basis ergens neergooien en de losse laders in huis plaatsen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De DSL/Tel poort is de poort waar die Y-kabel in moet. Daar gaat dan een analoog signaal en een DSL signaal in. Je kan dan dus alleen de analoge aansluiten, en in je FritzBox aangeven dat analoge telefoontjes door de interne telefonie functie via DECT gebruikt moet worden.
Pagina: 1