Op dit moment heb ik een:
TB 850;
Asus Geforce 2 GTS 32 mb;
SB live value;
IBM ATA100 7200rpm 30 GB HD;
en als moederbord een chaintech
.
Mijn computer loopt per dag zo'n 10x vast. Vaak gewoon tijdens het surfen. Vaker als ik een filmpje kijk. Ik heb het idee dat het aan de combinatie van mijn videokaart en mobo ligt. Chaintech heb ik gekocht om te beknibbelen op mijn budget. Voor de rest heb ik allemaal wel goeie hardware.
Mijn vraag is: doe ik er goed aan om een ASUS mobo te kopen? Zijn dan die vastlopers misschien verleden tijd? Zou de combinatie ASUS geforce met Asus moederbord een goeie combinatie zijn?
En als laatste vraag: Wat voor asus moet ik volgens jullie kopen? RAID-0, Overclocken tot tig ghz hoeft allemaal niet bij mij. Ik moet gewoon een goeie, betrouwbare mobo hebben.
Vingers misschien?

//edit: deze heb ik gevonden: ASUS A7V ATX, DURON/ATHLON Socket-A only!
TB 850;
Asus Geforce 2 GTS 32 mb;
SB live value;
IBM ATA100 7200rpm 30 GB HD;
en als moederbord een chaintech
Mijn computer loopt per dag zo'n 10x vast. Vaak gewoon tijdens het surfen. Vaker als ik een filmpje kijk. Ik heb het idee dat het aan de combinatie van mijn videokaart en mobo ligt. Chaintech heb ik gekocht om te beknibbelen op mijn budget. Voor de rest heb ik allemaal wel goeie hardware.
Mijn vraag is: doe ik er goed aan om een ASUS mobo te kopen? Zijn dan die vastlopers misschien verleden tijd? Zou de combinatie ASUS geforce met Asus moederbord een goeie combinatie zijn?
En als laatste vraag: Wat voor asus moet ik volgens jullie kopen? RAID-0, Overclocken tot tig ghz hoeft allemaal niet bij mij. Ik moet gewoon een goeie, betrouwbare mobo hebben.
Vingers misschien?
//edit: deze heb ik gevonden: ASUS A7V ATX, DURON/ATHLON Socket-A only!
Chipset Feature
The VIA KT133 architecture is based on an innovative and scalable architecture with proven reliability and performance. It is a two-chip set consist of VT8363 North Bridge and VT82C686A South Bridge controllers. Additional key support features include multiple USB Ports, Audio/Modem Riser, and PC Health Monitoring.
Supports AMD® ThunderbirdTM / DuronTM 550MHz ~ 1GHz CPU. 3x DIMM support for 1.5GB PC133/PC100/VCM133 SDRAM.
New PCI v2.2 and USB v1.1 standards
Ultra DMA/100 and DMA/66 support
5 x PCI and 1 x AMR Up to 7 USB Ports max.
200MHz Front Side Bus (Stepless Frequency Selection)
PC Health Monitoring & Suspend-to-RAM
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.