arg, pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik betwijfel of iemand een oplossing heeft maar toch maar probere.

Ik heb een celly 566 gekocht op 850 gezet. nou ik ff ut'e opeens valt beeld weg. ik kan niet meer opstarten ik denk cpu kaduuk. stuur dat spul op nou blijkt niet kapot daar. heb toch nieuwe gekrege, nou ik dou die nieuwe weer in men MSI master converter maar nope nog steeds niks ( bij de weg ik moet met men 6BTM voltage op minimaal 1.8 zette want anders doettie helemaal niks)

zonder de CPU, maakt tie gen piepjes, met cpu op 1.5 volt ook niks, met 1.8 volt piept tie wel.

ik dacht aan converter kapot maar als ik em een tijdje door laat piepen wordt de heatsink wel warm. nou en de rest heb ik niet aangezeten, onder het ut'e plop beeld weg :(

Verwijderd

Het klinkt lullig, maar probeer eens al je kaarten etc. los te trekken en weer d'r in te douwen.....werkt soms echt.

Switch al je ram reepjes eens

Dergelijke onzin heeft mij al vaak geholpen.

Ook even de battery van de bios lossen (of met de jmpr geheugen wissen)

• smokey
ik heb al zoveel geprobeerd verschillende keren rams verplaatst. andere videokaart. clear CMOS data. home ingedrukt houe.

als de pc helemaal niet boot ligt lijkt me toch wel aan videokaart/geheugen/CPU

of het mobo, mischien is men mobo wel dood. lijkt me raar dat onder potje ut'e zomaar mijn 2 ram reepjes kaduuk zijn

Verwijderd

Als je een gekke fsb had en ook een gekke agp bus clock dan zou het wel eens je vga kaart kunnen zijn. Ook al met een andere videokaart getest ?
Mijn pc wil ook wel eens niet booten als ik de hd-flatcalbes verkeerd om heb zitten maar dat zal het probleem wel niet zijn

• smokey
ja heb met andere vid kaart geprobeert. ik begrijp er niks van hij zou het gewoon moeten doen. ik heb gewoon weer op 66 mhz gezet. en met 100 mhz krijg je geen gekke agp speed (66)

Verwijderd

Erm, mischien begijp ik et niet helemaal, maar is je voeding niet gewoon naar de eeuwige jactvelden doordat ie sindskort veel sneller loopt, en in 1x veel meer stroom moet leveren. Ik heb dat wel vaker zien gebeuren. Veel snellere cpu er in en een paar dagen later ligt de voeding er uit....
Pagina: 1