Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Benodigde gegevens niet beschikbaar (503)

Pagina: 1
Acties:

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Er is iets mis gegaan bij het ophalen van de benodigde gegevens uit onze databases. De gegevens konden niet snel genoeg worden opgehaald, probeer het later nog eens.

Probeer het over enkele minuten opnieuw. Als het voor blijft komen zouden we het zeer op prijs stellen als je een bug wilt melden via ons forum of per e-mail.

Vermeld daarbij ook onderstaande gegevens:

Tijdstip: 03-07-2014 15:11:14
Url: http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=vans
Request ID: Phobos_10171_53b5566888ef33.55430765
Interne foutcode: 0 exception\DataTimeoutException

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is hier in FF30.0 reproduceerbaar:
Benodigde gegevens niet beschikbaar (503)

Er is iets mis gegaan bij het ophalen van de benodigde gegevens uit onze databases. De gegevens konden niet snel genoeg worden opgehaald, probeer het later nog eens.

Probeer het over enkele minuten opnieuw. Als het voor blijft komen zouden we het zeer op prijs stellen als je een bug wilt melden via ons forum of per e-mail.

Vermeld daarbij ook onderstaande gegevens:

Tijdstip: 03-07-2014 15:15:10
Url: http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=vans
Request ID: Plutus_3908_53b55754611b38.56714137
Interne foutcode: 0 exception\DataTimeoutException

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 13:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Hier ook met FF29.0 op linux..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Ik vermoed dat het met de zoekterm te maken heeft ('vans'). Waarschijnlijk levert dit ook (alle) resultaten met 'van' en gezien dat nogal eens voorkomt in de Nederlandse taal, moeten er waarschijnlijk (te) veel resultaten verwerkt worden.

Maar we nemen het in onderzoek. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Was op zoek naar een kortingscode :)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Zelfs in Chrome is het reproduceerbaar. :o

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die pagina mag wel een beetje anders. Hier treed een timeout op bij de zoekmachine (met name omdat vans/van 1,2 miljoen topics matched van de 1,5 miljoen topics die we hebben)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

rob_erwt schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:02:
Ik vermoed dat het met de zoekterm te maken heeft ('vans'). Waarschijnlijk levert dit ook (alle) resultaten met 'van'
En dat is nou precies 1 van de dingen die zo *#%^%* zijn aan de search hier.

Hoezo(?!) gaat ie zoeken naar 'van' als je term 'vans' is :?

Maar goed dat is weer offtopic hier etc.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
AzzKickah schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:09:
[...]

En dat is nou precies 1 van de dingen die zo *#%^%* zijn aan de search hier.

Hoezo(?!) gaat ie zoeken naar 'van' als je term 'vans' is :?

Maar goed dat is weer offtopic hier etc.
Omdat de search een heel stuk stommer zou zijn als je op meervoud zocht en de enkelvoudige resultaten niet zou laten zien. Dat is iets wat elke zoekmachine doet en het zou juist bijzonder irritant zijn als een zoekmachine niet in de buurt zoekt van de woorden die je intyped maar enkel 100% zoekt op wat jij intyped. Puur omdat mensen niet gewend zijn om specifiek te zoeken.

Stel je zoekt op 'videokaarten' dan wil je meestal ook gewoon de resultaten voor 'videokaart' hebben.
Whatson schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:03:
Was op zoek naar een kortingscode :)
QED; als je gezocht had op 'vans korting' was er niets aan de hand geweest ;) En als je zocht op 'kortingscodes' dan had je vast ook wel resultaten voor 'kortingscode' willen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Kees op 03-07-2014 16:30 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

Kees schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:23:
[...]

Omdat de search een heel stuk stommer zou zijn als je op meervoud zocht en de enkelvoudige resultaten niet zou laten zien. Dat is iets wat elke zoekmachine doet en het zou juist bijzonder irritant zijn als een zoekmachine niet in de buurt zoekt van de woorden die je intyped maar enkel 100% zoekt op wat jij intyped. Puur omdat mensen niet gewend zijn om specifiek te zoeken.

Stel je zoekt op 'videokaarten' dan wil je meestal ook gewoon de resultaten voor 'videokaart' hebben.
Ik snap de redenering, maar dat is juist niet hoe ik zoek. Als ik ergens op zoek, wil ik exact matchende resultaten. Niet iets wat er op lijkt :?

Maar goed, thanks voor de uitleg. Ik zal het topic niet verder kapen ;)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

AzzKickah schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Ik snap de redenering, maar dat is juist niet hoe ik zoek. Als ik ergens op zoek, wil ik exact matchende resultaten. Niet iets wat er op lijkt :?

Maar goed, thanks voor de uitleg. Ik zal het topic niet verder kapen ;)
Maar de rest van de wereld doet dat wel. ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:05:
Die pagina mag wel een beetje anders. Hier treed een timeout op bij de zoekmachine (met name omdat vans/van 1,2 miljoen topics matched van de 1,5 miljoen topics die we hebben)
Daar is al wel vaker een opmerking over geweest, maar blijkbaar nog niet naar gekeken(?).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hyptonize schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Maar de rest van de wereld doet dat wel. ;)
Maar wat ik dan week behoorlijk ergerlijk vind is dat je die "intelligentie" niet uit kan schakelen door er bijvoorbeeld quotes omheen te zetten. Dan zou de zoekmachine letterlijk moeten zoeken in plaats van voor jou na te denken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Room42 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:34:
Maar wat ik dan week behoorlijk ergerlijk vind is dat je die "intelligentie" niet uit kan schakelen door er bijvoorbeeld quotes omheen te zetten. Dan zou de zoekmachine letterlijk moeten zoeken in plaats van voor jou na te denken.
Dat vereist sowieso dat de exacte woorden die in de topics staan uberhaupt nog in de zoekdatabase aanwezig zijn...

Het is helaas niet zo simpel om zowel efficient als flexibel/compleet te zijn en veel van de door gebruikers ingevoerde tekst bestaat niet meer op het moment dat de zoekdatabase aan de slag gaat met zoeken.

Er wordt dan ook een vertaalslag gemaakt tussen de tekst en efficienter uit te lezen data tijdens het zgn 'indexeren'. Bij die stap wordt veel van de originele tekst weggelaten, waaronder - in dit geval - de onaangepaste versies van de woorden die gebruikers intypten.

We zijn altijd bereid de zoekmachine beter te maken, maar helaas is het verdraaid lastig om op dit soort punten een middengrond te vinden. En in mijn ervaring van de afgelopen 10+ jaar met (met name) de forumzoekmachine is me helaas een ding duidelijk geworden: voor elke feature zijn er voorbeelden te vinden waar het goed en slecht werkt, er zijn eigenlijk geen features die alleen maar goed werken...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, dan snap ik dat wel. Het is alleen soms erg jammer dat specifieke woorden verbasterd worden naar heel algemene woorden, waardoor je 200x meer resultaten krijgt dan je wilt. En ik verbaas me er wel over dat het lidwoord 'van' geïndexeerd wordt c.q. als zoekresultaat terugkomt. Dat lijkt me toch een rare keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 06-07-2014 21:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1