Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine overschijvingen Brazilië

Pagina: 1
Acties:

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nieuws: RSA: malwarebendes vergaren miljarden met kleine overschrijvingen in Brazilië

Er is 2,75 miljard euro verdiend door een half miljoen transacties te manipuleren. Dat komt neer op €5500,- per transactie. Nu weet ik niet wat Tweakers kleine transacties vinden, maar ik vond dat vrij pittig...

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Aangepast.

Abort Retry Fail?

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Daarbij nog de reactie van IceStorm (die +3 kreeg):
Volgens mij is de blog gewoon vrij spectaculair geschreven. Ik lees

Based on evidence gleaned from this fraud investigation, RSA Research discovered a Boleto malware or “Bolware” fraud ring that may have compromised 495,753 Boletos transactions over a two-year period. While the investigation did not yield evidence as to whether the fraudsters were successful in collecting on all of these compromised transactions, RSA researchers did find evidence of their value – estimated to be up to $3.75 Billion USD (R$ 8.57 Billion).
als:

Er zijn net geen 500.000 transacties mogelijk besmet. Die transacties hadden in totaal een waarde van 3,75 miljard dollar.

Er staat dus niet direct dat dat ook het bedrag is dat is buitgemaakt. Lijkt me (los van de kanttekening dat ik niet geloof dat de gemiddelde Braziliaanse transactie € 6000,- is) ook ongeloofwaardig. Er is geen bank die dat soort bedragen zomaar over het hoofd ziet. En als je 150 miljoen dollar per maand verliest geloof ik ook niet dat je een systeem nog 2 jaar in de lucht houdt.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bovendien betekent "up to" zoiets als maximaal, en dan staat er ook nog eens dat het een schatting is. Het kan dus ook minder zijn.