Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:35
Ik lag vannacht in bed zo het een en ander te denken over mijn werk. Ik ben de laatste twee jaar werkzaam bij een detacheringsbedrijf en ik ben gedetacheerd bij een IT bedrijf. De namen van deze twee laat ik even achterwege.

Het detacheringsbedrijf zegt dat je vanaf 18:00 tot 00:00 125% krijgt uitbetaald. Het bedrijf waar ik gedetacheerd ben maakt gebruiker van variërende roosters/werktijden/diensten. De ene week begin je om 07:00 tot 15:30, maar de andere week kan het zo zijn dat je om 10:00 begint tot 18:30. En om dat laatste half uurtje gaat het nu. De afgelopen twee jaar heb ik gewoon netjes elke maand mijn uurtjes ingediend en daarvoor 100% uitbetaald gekregen. Echter realiseer ik mij nu dat ik de keren dat ik tot 18:30 werk dus recht had op een half uur 125% uitbetaling. Het mag dan wel een half uur zijn, maar als je dat van de afgelopen twee jaar gaat optellen kom je nog uit op een mooi bedrag.

Ik heb inmiddels geïnformeerd bij de juiste persoon van het detacheringsbedrijf en die gaat het voor mij uitzoeken of het mogelijk is dat ik alsnog het geld krijg van de afgelopen twee jaar. Ik heb bewijs dat ik die jaren ook gewerkt heb op die tijden van 10:00 tot 18:30. Hij zei ook dat ik vanaf nu, maand juli en verder, dat laatste half uur als 125% mag rekenen.

Hij kan mij echter niet verzekeren dat ik het geld, van de afgelopen twee jaar krijg maar dat gaat hij uitzoeken. Ik schat het zelf somber in, omdat:

- Ik eerder aan de bel had moeten trekken. Beetje knullig als je er pas na twee jaar achterkomt. Beter laat dan nooit though
- Omdat ik er zo laat mee ben dat ze mij niet meer het geld willen geven
- Het ergens vast staat dat het niet mogelijk is

Hoe sterk sta ik hiermee in mijn schoenen? Wat voor opties heb ik als ik het niet krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vorderingen uit herhalende contracten (zoals loon) verjaren niet binnen 2 jaar (dat is 2 of 5 jaar, ben 't even kwijt).

Dus ik vermoed dat je recht op dat geld hebt, maar dat je het niet (gemakkelijk) gaat krijgen. Ik zou sowieso vanaf 01-01-2014 wel verwachten: dat boekjaar staat nog open en dat kunnen ze gemakkelijk corrigeren. Sterker nog, het gemiddelde bedrijf doet dat wel vaker.

Voor de uren van vorig jaar zou je nog voor kunnen stellen dat je extra (betaald) verlof krijgt: een kwartier per gewerkt uur.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met het bedrijf waar je gedetacheerd bent heb je in principe niets te maken, het gaat om de afspraken met je werkgever waar je in dienst bent.

Als je recht hebt op die tijd/geld dan heb je er recht op, of je hier pas na 2 jaar achterkomt maakt in mijn ogen niet zoveel uit. Het feit dat na 2 jaar je manager of iemand anders van het bedrijf hier niks over gezegd heeft zou ik zelf ook erg jammer vinden. Of ze hebben hier niet op gelet of ze dachten, mooi verdiend.

Ik zou even afwachten wat ze zeggen. Mogelijk is het te verrekenen met nog te schrijven uren o.i.d.

Het feit dat je namelijk op papier hebt staan wat je werktijden zijn en ook op papier staat dat je vanaf 18:00 125% krijgt maakt het zaakje vrij duidelijk. Het bedrijf zal mogelijk wat moeilijk doen maar dat is niet jou probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 03-07-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:10

Leejow(saait)

Blater

Hoe dien jij je uren precies in? Als jij gewoon 'klokt' voor een bepaalde tijd dan is het volgens mij de taak van jouw werkgever (de P&O/HR-afdeling) om hier de correcte toeslagen op toe te passen. Immers werk jij gewoon van 10:00-18:30, en dat is ook hetgeen wat jij indient. Je werkgever moet dan zorgen dat ze zorgen dat je over dat halve uurtje 125% betalen. Ik zou me over de termijn van twee jaar dan ook geen zorgen maken en vraag ze maar om met een passende oplossing te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-07-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ardana schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:57:
Dus ik vermoed dat je recht op dat geld hebt, maar dat je het niet (gemakkelijk) gaat krijgen.
En vooral: is het de moeite om je arbeidsrelatie op scherp te zetten?
25% * 0.5 uur * 5 dagen per week * 45 (?) weken per jaar * 2 jaar = 56 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Persoonlijk vind ik dit altijd wel zo'n kul hè.
Het bedrijf heeft zelf het contract opgesteld, dus die weten dat dondersgoed. Als je er recht op hebt moet je er toch om kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Als dit de arbeidsrelatie al op scherp zet wordt het IMHO tijd om ander werk te zoeken.
Ook de loonadministratie/medewerker kan een foutje maken. Zeker als eht een klein iets is als een half uur a 125%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Let op dat je niet onder de cao van het bedrijf valt waar je bent ingeleend.
Kijk of je nog iets van papieren hebt bij aanvang dienst, daar zou het in moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Kan het ook niet zijn, dat je tussen 18:00 en 00:00 125% uitbetaald krijgt als je bijvoorbeeld om 08:00 uur bent begonnen ? Want dan werk je volgens mij dus extra uren (even afhankelijk van de beschreven hoeveelheid te werken uren in je contract) ?

Als je dan "pas" om 10:00 uur begint en je werkt tot 18:30 uur heb je dus 8 uur gewerkt met daarbij het halve uur (verplichte) pauze.

Anders zou ik om 18:15 uur pas beginnen en dan ergens tot 02:15 uur doorwerken.. Dan heb je pas een lekker salaris aan het einde van de maand :+

[ Voor 15% gewijzigd door nextware op 03-07-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb zo'n vermoeden dat die werktijden ook gewoon zo in het contract staan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Geen idee waarom het in de HK staat -->> WI

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
[...]

Optimistisch berekend, hij geeft aan dat het wisselende werktijden zijn, oftewel niet elke dag tot 18:30. Je zou het dus zomaar is door tweeën moeten delen, oftewel 28 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:04:
[...]
dus die weten dat dondersgoed.
Nergens staat de organisatie het wist (en waarschijnlijk dus ook niet factureert naar de klant). Zelf klok ik mijn uren ook niet met vanaf x tot x, maar gewoon vandaag x uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Of het nou 28 uur is, of 56 uur, het gaat toch om een aanzienlijk bedrag dat ik toch graag zelf zou willen houden... Niet dat ik m'n werkgever niets gun, maar als het goed is, maakt hij al winst genoeg op me, en ik zie geen reden om hem een kado'tje van 28/56 uur te geven.

Of wil jij wel voor niets zoveel uur werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:44
Knip. Hele verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Darksheep op 03-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:11
Viper® schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Persoonlijk vind ik dit altijd wel zo'n kul hè.
Het bedrijf heeft zelf het contract opgesteld, dus die weten dat dondersgoed. Als je er recht op hebt moet je er toch om kunnen vragen.
Niet onwaar op zich, maar als je werkgelegenheid niet zo hoog is en je een onredelijke werkgever hebt met dit soort zaken, dan lijkt het me wel een factor om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik zou daarom ook niet 'mijn gelijk gaan halen', maar de relevante regels bij elkaar zoeken en met een glimlach vragen aan de administratie of ze het kunnen uitleggen.
Ofwel ze leggen het uit en je hebt ongelijk, ofwel ze zien zelf hoe het zit en je kunt dan vragen hoe het nu verder gaat.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nextware schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:10:
Kan het ook niet zijn, dat je tussen 18:00 en 00:00 125% uitbetaald krijgt als je bijvoorbeeld om 08:00 uur bent begonnen ? Want dan werk je volgens mij dus extra uren (even afhankelijk van de beschreven hoeveelheid te werken uren in je contract) ?

Als je dan "pas" om 10:00 uur begint en je werkt tot 18:30 uur heb je dus 8 uur gewerkt met daarbij het halve uur (verplichte) pauze.

Anders zou ik om 18:15 uur pas beginnen en dan ergens tot 02:15 uur doorwerken.. Dan heb je pas een lekker salaris aan het einde van de maand :+
Dit dus.
Ik ken dit soort bepalingen wel maar die gaan pas op wanneer je meer dan 8 uur werkt die dag.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibylle schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:50:
Ik zou daarom ook niet 'mijn gelijk gaan halen', maar de relevante regels bij elkaar zoeken en met een glimlach vragen aan de administratie of ze het kunnen uitleggen.
Ofwel ze leggen het uit en je hebt ongelijk, ofwel ze zien zelf hoe het zit en je kunt dan vragen hoe het nu verder gaat.
Precies. "Joh, ik zag dit, en ik vroeg me af hoe het zit. Zoals ik het nu interpreteer staan er nog wat uren tegoed."

Je moet niet in oorlogsmodus naar binnen stappen en gaan blaten, dan jaag je iedereen alleen maar in het harnas. Rustig aankaarten en uitleggen en dan zou het toch gewoon opgepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Een beetje goed ingericht bedrijf ziet direct dat jij verkeerd je uren aan het boeken bent, of het nou in het voordeel van de werknemer of werkgever is zou niet mogen uitmaken.
Naar m.i. dus een fout die je bij werknemer als werkgever kan neerleggen. Feit blijft dat je de uren gewerkt hebt en recht hebt op uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zou de boel ook niet op scherp zetten door meteen met je rechten te gaan schermen. Gewoon kijken hoe je er samen uitkomt. Zelf heb je ook zitten slapen en voor een bedrijf is het gewoon lastig achteraf dat soort zaken nog boekhoudkundig recht te trekken.
Zeker omdat het maar om een paar uurtjes gaat en het vanaf nu geregeld is. Je hoeft je niet alles af te laten pakken, maar als je een manager hebt die weet dat jij gewoon goed bent voor de zaak en niet moeilijk doet over een uurtje dat je wel boekt als je eigenlijk eerder weg moet etc dan is dat ook veel waard. Wie weet komt hij met een oplossing om eens een dagje leegloop te boeken als je eigenlijk vrij neemt om zo de boel wat te compenseren. (mijn ervaring in de detachering is dat op die manier zaken opgelost worden, mits je goed met je manager door een deur kunt anders kom je echt geen stap verder)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Inmiddels een reply gehad..
Ik stuur je even een mail met betrekking tot het telefonische contact welke wij vorige week met elkaar hebben gehad over de urenpercentages buiten de 18.00 uur om. Zoals beloofd zou ik nog voor je uitzoeken over de periode dat je bij ***** werkzaam bent en er de mogelijkheid is of dit met terug werkende genoteerd mag gaan worden. Helaas, dat mag niet. Reden hiervoor is dat je werkzaam bent bij *****, wij mogen als werkgever de richtlijnen van **** aanhouden. De richtlijnen van ***** geven aan dat je na 19.00 uur pas 125% mag schrijven voor de uren welke je dan werkt. Echter, hebben jullie nu “mazzel” dat we er hiervoor positief gaan afwijken en dat het half uur in de late dienst buiten de 18.00 uur valt op 125% mag worden geschreven. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Dus, nee je krijgt het niet want *<onzin verhaal>*, maar omdat we zo een gezellige mensen zijn krijg je het vanaf nu wel?

Dat gelooft toch niemand hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Vreemde reactie hoor, maar gelukkig wel positief voor jou.

Eerst mag het niet (van wie?) en vervolgens kan het wel. :? Het positief afwijken zorgt dan ook alleen maar voor scheve gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://iheartguitarblog.com/wp-content/uploads/2012/05/1w58.jpg

Ik lees:

Jammer dat je gezien hebt dat je recht hebt op meer geld en ons hiermee lastig valt. In principe heb je gelijk maar ik ga gewoon zeggen dat het toen niet kon en mocht etc. Uiteindelijk zeg ik dan wel dat wij iets 'geregeld' hebben en dat je vanaf nu wel iets extra's krijgt, waar je altijd al recht op had. Hierdoor lijkt het voor jou alsof we goed werk gedaan hebben terwijl je in principe gewoon keihard genaaid bent :+

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
De reactie kan ook gemotiveerd zijn vanuit andere perspectieven. Bijvoorbeeld de betrokken HR/financien employee die het tegenover zijn manager niet kan maken om dit als echte fout op papier toe te geven. Op deze manier blijft het een beetje open terwijl toch iedereen zijn zin krijgt. (en de betrokken manager niet wordt weggezet als faler :P ).

Het kon netter, maar de TS krijgt geld! :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Maar niet van alle eerdere uren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Mythio schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:46:
Dus, nee je krijgt het niet want *<onzin verhaal>*, maar omdat we zo een gezellige mensen zijn krijg je het vanaf nu wel?

Dat gelooft toch niemand hoop ik...
Nee, ik heb het in een eerdere reactie geschreven;
Iblies in "Aantal % uitbetaling"

De CAO van de uitzendbranche, cq praktisch de hele uitzendbranche, is gewoon een grote rotte branche waar op papier redelijk alles netjes is geregeld, maar in de praktijk hoef je heel weinig moeite te doen om daar onderuit te komen.

Een voorbeeld dat meer tot de verbeelding spreekt is de horeca. Daar kennen ze het concept van toeslaguren helemaal niet, dus dan krijg je dat niet. Redenering achter is vrij logisch, maar het is vreemd dat er voor een inlener kan worden gekozen tussen twee arbeidsovereenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik weet niet hoe jullie dit lezen, maar dit is verre van het antwoord waar ik op gehoopt had. Leuk dat het vanaf nu wel mag, maar van de afgelopen twee jaar mag dan weer niet. Weet nou ook niet helemaal wat ik terug moet antwoorden, omdat ik het idee heb dat ik vrij weinig heb in te brengen tegen het argument ''Wij volgen richtlijnen van waar je bent gedetacheerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

ralpje

Deugpopje

Wat staat er in jouw arbeidsovereenkomst? Staat daar alleen dat je na x-uur x-% krijgt, of staat daar ook dat bij detachering de voorwaarden van het inlenende bedrijf als primair gezien worden?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
vinom schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:59:
Ik weet niet hoe jullie dit lezen, maar dit is verre van het antwoord waar ik op gehoopt had. Leuk dat het vanaf nu wel mag, maar van de afgelopen twee jaar mag dan weer niet. Weet nou ook niet helemaal wat ik terug moet antwoorden, omdat ik het idee heb dat ik vrij weinig heb in te brengen tegen het argument ''Wij volgen richtlijnen van waar je bent gedetacheerd".
Je hebt daar niks in tegen te brengen anders dan wanneer je ervoor getekend hebt.

Een uitzendbureau, (cq detachering), kan gewoon de cao van het bedrijf aanhouden. Klinkt hard maar het zijn wel de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 15:08
Je het niets te maken met het bedrijf waar je neergezet bent, het detacheringsbedrijf heeft hier zijn eigen beleid in welk nageleefd zal worden, bieden zij nu wel 125% aan? prima direct accepteren!

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16

LankHoar

Langharig tuig

Viper® schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:07:
[afbeelding]
Jammer dat je gezien hebt dat je recht hebt op meer geld en ons hiermee lastig valt. In principe heb je gelijk maar ik ga gewoon zeggen dat het toen niet kon en mocht etc. Uiteindelijk zeg ik dan wel dat wij iets 'geregeld' hebben en dat je vanaf nu wel iets extra's krijgt, waar je altijd al recht op had. Hierdoor lijkt het voor jou alsof we goed werk gedaan hebben terwijl je in principe gewoon keihard genaaid bent :+

Mvg
Ik vind dit nog de beste vertaling van de mail. Als ik jou was, zou ik op een politiek correcte manier terug schrijven dat het 'bijzonder' is dat ze met twee maatstaven kunnen meten. En als ze nu zo vriendelijk zijn om je het geld wel te geven, waarom zouden ze dat dan niet met terugwerkende kracht kunnen doen?

Mocht je relatief goedkop juridisch advies willen, kun je hier terecht. Ik heb er al eens gebruik van gemaakt, vriendelijke service, en ze helpen vlot. Het telefoonnummer is wel prijzig, maar als je maar een paar minuten aan de lijn bent, valt dat best te overzien.

Overigens, laat je niet te makkelijk ontmoedigen :+

Edit: typo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
vinom schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:59:
Staat in je contract dat de CAO van de plaats waar je wordt neergelegd geldt? Zo niet, dan zou ik die vraag echt eens bij het juridisch loket neerleggen. Het lijkt alsof ze zich er zou uit proberen te werken, maar geloof er niks van. Ik zou eens zoeken of er ook voordelen voor jou in de CAO van het inlenend bedrijf staan (bijvoorbeeld meer vrije dagen ofzo) en dan terug mailen met:

"Ok, dat is goed om te weten. In hun CAO staat ook <voordeel x>. Hier kan ik dan dus ook gebruik van gaan maken?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Wees niet te bang om naar de administratie te stappen en ( netjes ) om verduidelijking te vragen. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt (ging in mijn geval om 200% op bepaalde dagen die niet waren toegepast) , ik ben gewoon netjes naar personeelszaken gegaan , die hebben het voor mij uitgezocht en een paar dagen later kreeg ik een mailtje met dat ze een fout hadden gemaakt en dat dit op mijn volgende maandsalaris zou worden verrekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Heb je hierover al contact gehad met je accountmanager? Mijn accountmanager geeft altijd aan dat het "kantoor" enkel de regels toepast, maar de accountmanager uitzonderingen kan regelen. Ten slotte is dat (meestal) de persoon die gaat over je arbeidsvoorwaarden.

Het CAO verhaal vind ik apart. Moet je als gedetacheerde je dan verdiepen in de CAO van de klant? En mag je een project dan weigeren vanwege de CAO..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, want detacheerders zijn voornamelijk ratten die elke cent uit je proberen te knijpen. Ze verdienen aan detachees makkelijk 40/uur en keren vaak daar nog niet eens de helft van uit aan degene die dat geld voor ze binnenharkt.

En stel hij verdient bruto 20/uur, dan is 56 x 20 toch mooi 1120 euro. Is dat het waard om je arbeidsrelatie op scherp te zetten? Ik zeg ja. Respect en regels werken twee kanten op, ookal denken detacheerders dat de rechten van de werknemers ver onderaan staan.

Sta er nog een beetje van verbaasd dat je insinueert dat hij maar even anderhalve week aan loon op moet geven om de vrede te houden met een accountmanager die het toch niet uit eigen zak betaald, maar jouw case fijn doorgeeft aan een miep van finance die niet zal omkijken naar een mini-expense van 1120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:54
Deveon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:06:
Heb je hierover al contact gehad met je accountmanager? Mijn accountmanager geeft altijd aan dat het "kantoor" enkel de regels toepast, maar de accountmanager uitzonderingen kan regelen. Ten slotte is dat (meestal) de persoon die gaat over je arbeidsvoorwaarden.

Het CAO verhaal vind ik apart. Moet je als gedetacheerde je dan verdiepen in de CAO van de klant? En mag je een project dan weigeren vanwege de CAO..?
Detachering met klantregels is altijd vaag.

Wanneer je bij een klant zit met ADV dagen (en daardoor vast gestelde dagen) dan gaan die vaak van jou normale vrije dagen af. Hier vraag je ook niet om, maar is vaak wel zo.

In dit geval wordt je door het bedrijf verplicht later te werken. Dat is eigenlijk niet jou probleem. Dus heb je mogelijk recht om dit geld wel te krijgen.

Zoals al eerder genoemd kan het natuurlijk niet zo zijn dat je om 18:00 begint (als je dat zou willen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Iblies schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:10:
[...]

Je hebt daar niks in tegen te brengen anders dan wanneer je ervoor getekend hebt.

Een uitzendbureau, (cq detachering), kan gewoon de cao van het bedrijf aanhouden. Klinkt hard maar het zijn wel de feiten.
Bron graag. Zeker daar je aangeeft dat het de feiten zijn.

Als je tijdens plaatsing akkoord bent gegaan met wijziging van je arbeidsovereenkomst (want dat is het!), dan heb je idd gaan poot om op te staan. En als je op de hoogte bent gebracht van de wijzigingen en de keuze hebt gehad om daar wel of niet geplaatst te worden, dan hebben ze ook een goed punt.

Maar stel nou, dat jouw salaris € 20 per uur is. Ze plaatsen je op een plek waar het salaris gemaximeerd is op € 15 per uur. Dan ga je daar toch ook niet mee akkoord?

Jíj hebt geen overeenkomst met je opdrachtgever, jij hebt een overeenkomst met je werkgever. Wat je werkgever met je opdrachtgever afspreekt moeten ze lekker zelf weten, daar sta jij buiten. Jouw werkgever moet je dus behandelen conform de afspraken die ze met jóu gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ik zou voordat ik stappen onderneem kijken of ik relatie/concurrentie beding heb, de opdrachtgever/detacheerder een onbepaalde tijd contract voor ogen hebben voor jou. je goed in de markt ligt.

De eerste en de laatste kunnen elkaar tegen werken en dat zou potentieel een extra uitdaging kunnen opleveren.
Indien je goed in de markt ligt en geen relatie/concurrentie/beding en geen toekomst perspectief bij detacheerder/opdrachtgever hebt zou ik alvast ander werk regelen voordat je het gevecht aangaat.

Rot voor je trouwens, mijn detacheerder is echt een hele leuke man (eenmans zaak met goede connecties) bijna jammer dat ik nu rechtstreeks in dienst ga.
Niet alle detatacheerders zijn ratten, helaas ook niet alle detacheerders zijn engeltjes. (ligt aan de markt, de eisen van de opdrachtgever of het fatsoen van de detacheerder)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:13
Het detacheringsbedrijf betaalt jouw loon en moet zijn eigen regels naleven. De regels van opdrachtgever gelden niet voor jou.
Wanneer de regel is dat je na 18.00 125% krijgt dan heb je daar recht op. Ik zou hier wel werk van maken, achterstallig loon is tot 5 jaar in het verleden nog op te eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gadgeteer op 10-07-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:10:
[...]

Onzin. Als je een deugdelijkcontract hebt getekend, dan staat daar direct in wat je verdient, welke regels daar op van toepassing zijn e.d. Je tekent dan een contract van je detacheerder en daar staat niets in over het bedrijf waar je terechtkomt.

Ik heb bij twee bedrijven gedetacheerd gezeten en daar stond in het contract loon, vakantiedagen en betaling tijdens speciaal verlof of overtijd ook netjes beschreven.

Zou wat zijn als de klant van je detacheerder mag bepalen hoeveel loon je krijgt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb mijn arbeidsovereenkomst er eens bijgepakt, maar zover ik gelezen heb staat daar niks beschreven over de situatie waar ik in zit.
Arbeidsduur en werktijden
- De normale arbeidsduur vna de werknemener is 40 uur per week
- De dagelijkse werktijden worden vastgesteld in overleg met *detacherings bedrijf* en *opdrachtgever*
- Werknemer verklaat zich bereid overwerk te verrichten indien *detacherings bedrijf* en/of *opdrachtgever* dat in het belang van de onderneming achten

Toeslag en/of overuren
De volgende toeslagpercentages worden gehanteerd
* 18:00 uur - 00:00 uur: 125%
* 00:00 - 07:00 uur: 150%
* Weekeinde en officiele feestdagen: 150%
* Officiele feestdagen tijdens weekeinde: 200%

Indien een medewerker meer dan 8,5 uur per dag verantwoord, worden deze overuren tegen minimaal 125% uitbetaald.

Overwerk is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van *detacheringsbedrijf*.
Dus wat nu? Vragen dat ik het graag op papier wil zien waar het tegendeel bewezen wordt n.a.v. dat mailtje?

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 13-07-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heb je al uitgerekend om welk bedrag het gaat, netto en bruto? Dank kan je bedenken hoeveel moeite dat bedrag je waard is.

Je werkgever heeft al laten weten dat je pech hebt, als je een accountmanager hebt, kun je het eens met hem bespreken, vaak hebben die nog wel wat in de melk te brokkelen, en als hij op jouw hand is, helpt dat behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit het gedeelte wat je quote uit je arbeidsovereenkomst haal ik dat je 125% moet krijgen voor iedere minuut na 18:00 uur. Er staat niet dat dit alleen geldt bij overwerk of afwijkend kan zijn indien je voor bedrijf xxx ingezet wordt.

Overigens mag de persoon die deze tekst geschreven heeft ook wel eens terug naar de basisschool. Wat een kansloze spelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Kansloze spelling komt door mijn slechte type werk, haha :9

Ik had vandaag een reply gestuurd en gewezen op mijn arbeidsovereenkomst, dat het daar niet beschreven staat en wat feiten die hier nog genoemd zijn in het topic.

Inmiddels ook een antwoord gehad:
Wat betreft de arbeidsovereenkomst en de urenpercentages kom ik daar even bij je op terug en heb ik de passage welke in het contract staat hieronder toegevoegd. Het klopt, dat contractueel gezien de onderstaande tarieven gehanteerd mogen worden. Alleen punt 6.2 en 6.3 zijn namelijk bij jou van een groot belang, aangezien wij nooit schriftelijk of per mail jou toestemming hebben gegeven deze uren te gaan werken en deze percentages te mogen schrijven worden alle gewerkte uren tegen 100% uitbetaald. Vanaf vorige week heb je er natuurlijk wel toestemming voor gehad en mag je de uren die buiten 18.00 uur vallen (een half uur) schrijven op 125%. Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is, als je nog vragen en/of opmerkingen hebt dan hoor ik dat graag van je.

6.2. Indien *detacheerde* schriftelijk toestemming heeft verleend aan de werknemer om meer dan 40 uur per week te verantwoorden (getekende urenstaten, zie hieronder ‘urenverantwoording’), of buiten de reguliere werktijden te werken, worden deze uren tegen bovenstaande tarieven uitgekeerd.
6.3. Indien er geen schriftelijk toestemming is verleend, worden alle gewerkte uren tegen 100% uitbetaald.
Helaas. Nu is die toestemming dus wel gegeven, maar de afgelopen twee jaar niet en met 6.2 en 6.3 hebben ze zichzelf ingedekt.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 14-07-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

ralpje

Deugpopje

Is het feit dat ze je bij die afnemer plaatsen (waar deze uren blijkbaar 'standaard' zijn) niet al een impliciete toestemming om die uren te werken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Met ralpje. Je hebt nl. geen toestemming gekregen, je hebt opdracht gekregen om op die tijdstippen te werken (toch? of is het wel op jouw initiatief geweest?). Als zij niet netjes met de opdrachtgever je werktijden hebben afgesproken, is dat m.i. hun probleem.

Ik vind het draaikonterij, maar goed, ik zou er zelf verder geen werk meer maken. Het zou een streepje zijn bij de kant "bij deze werkgever wil ik niet werken". Als daar teveel streepjes komen, ben ik weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 14-07-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Zou ik inderdaad ook zeggen, maar ik leg me er bij neer. De tijdstippen zijn niet mijn initiatief geweest.
Ik heb er gelukkig nog iets uit kunnen halen, ook voor mijn collega's, want die zaten met hetzelfde, alleen werken zij er nog niet zolang.

@Modjes, topic graag sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 14-07-2014 12:46 ]

Pagina: 1