Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-10 19:05
Hallo,

Een tijd geleden heb ik FreeNAS geïnstalleerd op lokale server/computer.
Tot nu toe werkt alles goed, en de standaard plugins werken ook fijn.
Echter zou ik nu TeamSpeak Server willen installeren, maar hier kom ik niet uit.

Ik heb de guide op het forum van FreeNAS al gelezen, maar vind deze niet duidelijk.
Zijn er hier mensen die het werkend hebben gekregen? En zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank,
Dutch-gabber

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je uitleggen wat je er niet duidelijk aan vind? Of waar loop je vast? Of begrijp je een term bijvoorbeeld niet?

Het enige wat er nodig lijkt te zijn is het installeren van het teamspeak3-server package. Dan dien je in rc.conf de service te enablen en dan kun je hem starten. Die procedure is vrij standaard en is zo ook in de officiele FreeBSD documentatie terug te vinden.

Het is aan te raden om zoiets in een jail te draaien, dus wordt er begonnen met het aanmaken van een verse jail (indien onbekend: denk aan soort virtuele machine) en daarin wordt dan ts3 server geïnstalleerd.

Verder configuratie is TS3 specifiek en wordt niet vermeldt.

En als ik een tip mag geven: al eens naar Mumble gekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2014 14:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dutch-gabber
Het lijkt te lukken. Toch niet

Ik heb de Portjail aangemaakt met de standaard instellingen maar VIMAGE disabled. plaatje
//Eerst had ik een Pluginjail in plaats van portjail, dit werkte dus niet

Hierna heb ik het "portsnap fetch extract" command uitgevoerd in de teamspeak terminal.
en naar de juiste directory gegaan. plaatje

Tijdens de installatie van Teamspeak voor de bootstrap methode gekozen, en voor de rest door ge-enterd.

Na de installatie zou er een admin en server query login moeten verschijnen. Dit gebeurt niet link. Iemand een idee waar ik deze nog kan vinden?

Hierna zou ik de server moeten starten via "service teamspeak onestart" maar dit gebeurt ook niet. link

Bij voorbaat dank

[ Voor 25% gewijzigd door Dutch-gabber op 03-07-2014 18:45 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tip: In plaats van plaatjes kun je ook stukjes terminal output hier plaatsen in cmd-tags.
Na de installatie zou er een admin en server query login moeten verschijnen.
Mogelijk stonden deze in een bericht direct na installatie van de port. Als je op dit moment omhoog was gescrolled had die er mogelijk gestaan. Dat zal nu wel niet meer mogelijk zijn, maar als ik de HOWTO mag geloven staan deze gegevens ook in de log files van de TS3 server, die kun je in plaats daarvan bekijken.

De reden dat je vervolgens de ts3 server niet gestart krijgt link naar jouw plaatje geeft hij aan: de gewenste directory lijkt niet te bestaan of is niet toegankelijk.
Bestaat /var/db en eventuele subdirectory /var/db/teamspeak?
Indien deze bestaat, dan wil je de schrijfrechten er van controleren. Bijvoorbeeld met het commando ls -la in die directory of /var/db.
Indien deze niet bestaat zou je eens kunnen proberen om de gewenste directory aan te maken. Ik vermoed dat ts3server hier zijn logs en configuratie naar wil wegschrijven, en dat gaat nu niet blijkbaar. Daarna nogmaals proberen de ts3server te starten. En dan kun je met cat of less eventuele log files van ts3server doorspitten op zoek naar de administrator credentials.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 05-07-2014 20:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dutch-gabber
Bedankt! Dit bleek inderdaad het probleem te zijn.