Welkom in het algemene speedrun topic!!!
Wat zijn speedruns
Speedrunning is een manier om een spel te spelen waarbij je zo snel mogelijk van begin naar einde gaat. Dit kan op verschillende manieren. De meest populaire zijn 100% en any% runs. Dat wil zeggen, of je gaat voor alles. Of je haalt wat nodig is om het einde te halen.
Hierin heb je uiteraard nog verschillende andere versies, zoals glitched, non glitched, one hand, one person two controller coop etc.
Welke games worden gedaan
Veel, veel games. De populairste op dit moment zijn:
Quake
Ocarina Of Time
Super Metroid
Luigi's Mansion
Maar in principe kan elke game gespeeld worden hiervoor.
Wat zijn goede games om mee te beginnen
De game waarin je 100+ uur kan stoppen zonder geirriteerd te raken. Je zal echt honderden uren in een game stoppen voor de route, de planning, en het verbeteren van je tijd. Ook het zoeken van glitches, time savers, en het perfectioneren van frame perfect movement is gewoon erg tijdrovend.
AGDQ/SGDQ
2x per jaar wordt er door SDA (Speed Demos Archive) een groot event gehouden voor een goed doel. Summer Games Done Quick meestal eind juni. En Awesome Games Done Quick rond januari . Hier komen de beste speedrunners bij elkaar om te laten zien wat ze kunnen, en zo een zooi geld in te zamelen.
Een paar goede doelen:
Prevent Cancer Foundation $1.031.159 AGDQ 2014
Doctors without Borders $716.229 SGDQ 2014
Handige Sites
Youtube Veel speedruns staan hier
Twitch Hier zijn veel grotere speedrunners te vinden
Speed Demos Archive de "officiele" speedrun community
VGMaps Veel kaarten van oudere DOS games voor routing.
NOTICE: Ik zal de start post nog uitbreiden, maar hier ben ik nog even mee bezig.
Ik ben op dit moment bezig met:
Blakestone: Aliens of Gold
Quake
Natuurlijk niet de meest spannende games, maar door de grote community in Quake leer ik er steeds meer van. Streamen gaat binnenkort beginnen
Wat zijn speedruns
Speedrunning is een manier om een spel te spelen waarbij je zo snel mogelijk van begin naar einde gaat. Dit kan op verschillende manieren. De meest populaire zijn 100% en any% runs. Dat wil zeggen, of je gaat voor alles. Of je haalt wat nodig is om het einde te halen.
Hierin heb je uiteraard nog verschillende andere versies, zoals glitched, non glitched, one hand, one person two controller coop etc.
Welke games worden gedaan
Veel, veel games. De populairste op dit moment zijn:
Quake
Ocarina Of Time
Super Metroid
Luigi's Mansion
Maar in principe kan elke game gespeeld worden hiervoor.
Wat zijn goede games om mee te beginnen
De game waarin je 100+ uur kan stoppen zonder geirriteerd te raken. Je zal echt honderden uren in een game stoppen voor de route, de planning, en het verbeteren van je tijd. Ook het zoeken van glitches, time savers, en het perfectioneren van frame perfect movement is gewoon erg tijdrovend.
AGDQ/SGDQ
2x per jaar wordt er door SDA (Speed Demos Archive) een groot event gehouden voor een goed doel. Summer Games Done Quick meestal eind juni. En Awesome Games Done Quick rond januari . Hier komen de beste speedrunners bij elkaar om te laten zien wat ze kunnen, en zo een zooi geld in te zamelen.
Een paar goede doelen:
Prevent Cancer Foundation $1.031.159 AGDQ 2014
Doctors without Borders $716.229 SGDQ 2014
Handige Sites
Youtube Veel speedruns staan hier
Twitch Hier zijn veel grotere speedrunners te vinden
Speed Demos Archive de "officiele" speedrun community
VGMaps Veel kaarten van oudere DOS games voor routing.
NOTICE: Ik zal de start post nog uitbreiden, maar hier ben ik nog even mee bezig.
Ik ben op dit moment bezig met:
Blakestone: Aliens of Gold
Quake
Natuurlijk niet de meest spannende games, maar door de grote community in Quake leer ik er steeds meer van. Streamen gaat binnenkort beginnen
[ Voor 74% gewijzigd door corset op 04-07-2014 11:40 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."