Goedemorgen,
Ik wil binnenkort een nieuwe (budget) game-PC gaan aanschaffen en ik had samen met een collega even wat hardware bij elkaar gezet en nu was ik benieuwd naar jullie mening. Ik zie namelijk veel topics hier waar een Intel 4-core processor in word gezet, ik heb gekozen voor een 6-core AMD. Tevens heb ik nu een nVidia 760 er in waar ik ook voor een AMD 270x zou kunnen gaan (scheelt ook in de kosten).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het spelen van games, het streamen hier van en voor eventueel gebruikt van Abdobe CS6 pakket. Ik speel geen games die extreem veel eisen (League of Legends, GuildWars 2, Dota 2, BF3).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum budget ligt op 650,- euro inclusief verzendkosten, de PC assembleren doe ik samen met een vriend van mij (die heeft daar ervaring in).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een DVD writer/speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zoek een systeem waarmee ik de komende 3 jaar gewoon weer goed mee vooruit kan, waarmee ik games op een redelijk goede kwaliteit kan spelen en ook eventueel kan streamen. Ik wil graag een SSD schijf er in en kwalitatief goede hardware (geen C-merken).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met AS-Rock, MSI en AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een die niet extreem veel geluid maakt zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit had ik zelf bij elkaar gezet:
Ik wil binnenkort een nieuwe (budget) game-PC gaan aanschaffen en ik had samen met een collega even wat hardware bij elkaar gezet en nu was ik benieuwd naar jullie mening. Ik zie namelijk veel topics hier waar een Intel 4-core processor in word gezet, ik heb gekozen voor een 6-core AMD. Tevens heb ik nu een nVidia 760 er in waar ik ook voor een AMD 270x zou kunnen gaan (scheelt ook in de kosten).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het spelen van games, het streamen hier van en voor eventueel gebruikt van Abdobe CS6 pakket. Ik speel geen games die extreem veel eisen (League of Legends, GuildWars 2, Dota 2, BF3).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum budget ligt op 650,- euro inclusief verzendkosten, de PC assembleren doe ik samen met een vriend van mij (die heeft daar ervaring in).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een DVD writer/speler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zoek een systeem waarmee ik de komende 3 jaar gewoon weer goed mee vooruit kan, waarmee ik games op een redelijk goede kwaliteit kan spelen en ook eventueel kan streamen. Ik wil graag een SSD schijf er in en kwalitatief goede hardware (geen C-merken).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met AS-Rock, MSI en AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een die niet extreem veel geluid maakt zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit had ik zelf bij elkaar gezet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6350 | € 99,60 | € 99,60 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 204,95 | € 204,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500413AS, 500GB | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Aerocool XPredator X1 Devil Red Edition | € 45,50 | € 45,50 |
| 2 | Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm | € 5,95 | € 11,90 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | LC-Power LC6560GP3 V2.3 | € 45,- | € 45,- |