Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop advies MBPr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb is een aantal vragen.

Het zit zo namelijk ik ben namelijk een student. Maar volgend jaar ga ik richting de opleiding; Grafische/ICT.
Nu zou graag dat schooljaar inzetten met een nieuwe laptop. Ben namelijk een dikke maand gaan werken (studentenjob) en heb reeds 1.800 euro budget.

En mijn plan was om men HP te vervangen door een Macbook Pro 13 inch, i5 cpu, en 16gb ram.

Nu was mijn vraag. Wat zijn jullie gebruiks ervaringen met Apple? Is dit niet te zot voor woorden? Zo ja waarom?

Wat is ongeveer de levensduur van een macbook pro?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde, met 16GB RAM en een 512GB SSD. De 16GB ram zal voor sommigen nu nog overkill zijn, maar aangezien het geheugen niet te upgraden is vind ik het wel aan te raden om dit te nemen. Ik heb namelijk bij al mijn computers binnen 3 jaar het geheugen geupgrade.

De SSD is heerlijk. De hele laptop bevalt sowieso uitstekend. Ik kan hem dus aanbevelen!

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:47:
Ik heb dezelfde, met 16GB RAM en een 512GB SSD. De 16GB ram zal voor sommigen nu nog overkill zijn, maar aangezien het geheugen niet te upgraden is vind ik het wel aan te raden om dit te nemen. Ik heb namelijk bij al mijn computers binnen 3 jaar het geheugen geupgrade.

De SSD is heerlijk. De hele laptop bevalt sowieso uitstekend. Ik kan hem dus aanbevelen!
Ik ga namelijk voor de kleinste SSD (120 GB). Zit er in de ssd, cpu nog upgrade mogelijkheden?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je 1800€ hebt, zal ik je aanraden om een 15" met studentenkorting te kopen. De 15" is een stuk krachtiger (dual i5 vs quad-core i7), heeft standaard al een 256GB SSD en 8GB ram en een betere gpu. De 15" is inderdaad wel een stukje zwaarder, maar nog steeds is het een laptop die je makkelijk meeneemt omdat hij licht is (voor een 15" laptop dan).

Verwijderd

Topicstarter
Arthur-M. schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:57:
Als je 1800€ hebt, zal ik je aanraden om een 15" met studentenkorting te kopen. De 15" is een stuk krachtiger (dual i5 vs quad-core i7), heeft standaard al een 256GB SSD en 8GB ram en een betere gpu. De 15" is inderdaad wel een stukje zwaarder, maar nog steeds is het een laptop die je makkelijk meeneemt omdat hij licht is (voor een 15" laptop dan).
en wat moet ik exact doen om die studentenkorting te krijgen?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:15
Inloggen bij www.surfspot.nl en naar de educatieve Apple webshop gaan. Daar krijg je, dacht ik, zo'n 8% korting.

Met je studentenpas naar de Mediamarkt/ Apple store gaan levert ook korting op. Ik geloof dat mediamarkt maar iets van 3% doet,

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ik zou niet voor een ssd uitbreiding gaan. De 13inch MBPr heeft 2 thunderbolt poorten, dus je kunt er gewoon een thunderbolt harddisk op aansluiten en dat is erg snel. De 15inch zal dit dan ook wel hebben.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een Thunderbolt harddisk kost ook aardig wat. Dan is het verschil naar een grotere interne SSD niet zo groot en wel makkelijker.

39

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Arthur-M. schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:57:
Ik had voor mijn 13" een 15" unibody (nog een model met optische drive weliswaar) maar ik ben toch heel blij met de draagbaarheid van mijn 13". Als ik om me heen kijk zie ik ook steeds meer 13" modellen bij mensen die vroeger 15" hadden.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik heb nog de cMBP (de laatste toen de rMBP uitkwam) en dit is een 15" puur voor zijn prestaties. Zelf vind ik 15" ook net iets fijner om te werken. Mijn werk laptop is 13" en dit is soms toch iets te klein.
De rMBP weegt zo weinig dat de 15" versie echt nog draagbaar genoeg is.

Van apple site:
rMBP 15": 2,02 kg
rMBP 13": 1,57 kg

500 g lijkt me nog best mee te vallen. Dat is een flesje water meer of minder

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Studentenkorting kan je hier krijgen:
http://store.apple.com/nl-edu/buy-mac/macbook-pro

Voor 1800 euro krijg je de Macbook Pro 15 met i7@2,0Ghz (turbo tot 3,2Ghz), 8GB RAM en 256GB SSD. Je krijgt ook nog een giftcard van €70 waarmee je bijv. de Apple Magic Mouse mee kan kopen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Maar 8gb ram is dat niet wat weinig voor een laptop die ik lang bij me wil hebben?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Je kan ook naar campusshop.nl gaan. Ik zie dat de mac's daar nog scherper geprijst zijn dan bij surfspot.nl of bij Apple zelf.

De MB Pro 15 met i7, 8GB en 256GB SSD kost daar 1819€ voor studenten.

http://www.campusshop.nl/catalog/zcs_01/0119/default.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:57:
Je kan ook naar campusshop.nl gaan. Ik zie dat de mac's daar nog scherper geprijst zijn dan bij surfspot.nl of bij Apple zelf.

De MB Pro 15 met i7, 8GB en 256GB SSD kost daar 1819€ voor studenten.

http://www.campusshop.nl/catalog/zcs_01/0119/default.aspx
Alleen waar ik nu nog een beetje over pieker is dat 8gb ram genoeg is voor virtualisatie, lightroom, xampp en code editors

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met name voor virtualisatie is veel geheugen belangrijk inderdaad. Voor Xampp en Code Editors zal dat nog wel meevallen.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:07:
Met name voor virtualisatie is veel geheugen belangrijk inderdaad. Voor Xampp en Code Editors zal dat nog wel meevallen.
en stel men ik ga een mac halen en hij word oud kan er dan ook een battery replacement plaatsvinden? aangezien deze laptops geen aparte batterij hebben zoals ik gewoon ben.

• Cinemaskoop
Je kan volgens mij altijd de batterij laten vervangen.. dat is echter niet goedkoop.. maar clubs als replacedirect.com kunnen dit gewoon doen

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:20:
Je kan volgens mij altijd de batterij laten vervangen.. dat is echter niet goedkoop.. maar clubs als replacedirect.com kunnen dit gewoon doen
Meer moest ik niet weten jongens. Bedankt ik denk dat ik morgen maar eens naar een Apple store stap

• Cinemaskoop
Wat moet je daar dan? Daar betaal je toch veel meer?
Pagina: 1