Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

graag aankoopadvies 32" Televisie

Pagina: 1
Acties:

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik zoek een?
32" Full HD TV

Wat is je budget?
+/- €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen op xbox one, TV via DVB-C van ziggo, Netflix, media via USB aansluiting afspelen en voor de toekomst moet er mogelijkheid zijn voor streamen vanaf een nas of HTPC.
Eventueel wil ik ook een aparte geluidsinstallatie aansluiten voor films/gaming.
3D is een leuke gimmick, maar geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung. Voor mijn ouders heb ik een mid-range samsung TV mee helpen uit zoeken en deze is goed bevalling.
Zelf heb ik de volgende TV gevonden: http://tweakers.net/price...6400-zwart/specificaties/
Deze heeft meer dan genoeg HDMI aansluitingen en een SPDIF aansluiting voor externe geluidsinstallatie.
Netflix app is aanwezig, externe media via USB mogelijk. 3D is een leuke gimmick, maar geen must.
De TV heeft een S-PVA paneel, wat betere zwartwaardes zou moeten geven wat ik erg prettig vind.
Er zijn goedkopere TV's in dit formaat, maar hoopte met een wat duurdere serie ook betere beeldkwaliteit te krijgen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er betere TV's voor mijn doel einden rond deze prijs?
Geeft S-PVA daadwerkelijk betere zwartwaardes en zijn er daarnaast duidelijk voor/na delen vergeleken met S-IPS?

[ Voor 17% gewijzigd door BasRR op 03-07-2014 11:49 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aan de onderkant van de markt vind ik meestal de lcd's van Sony een aantrekkelijke optie. Aan de andere kant is de Samsung die hebt uitgezocht een 100Hz model en dat zie je niet zo veel in deze prijsklasse.

De spdif aansluiting is mooi maar een eventuele geluidsinstallatie zul je bij voorkeur aansluiten via hdmi. Ik ben het met je eens dat 3D een gimmick is, persoonlijk maak ik er nooit gebruik van.

De "smart" features zijn bij Samsung doorgaans het meest compleet; ook streamen van een NAS zal tot de mogelijkheden behoren. Zelf vind ik de genoemde htpc daar wel beter geschikt voor.

De beste zwartwaarden vind je bij plasma's, maar die heb je niet in dit kleinere schermformaat.

Nadeel is wel dat de input lag van deze tv niet zo geweldig is waardoor het niet de meest geschikte tv is om op de gamen. De game mode maakt het wel iets beter.

Check deze review eens.

Ik denk dat het niet de beste tv zal zijn maar dat het ook lastig zal zijn om een betere tv te vinden voor dit geld.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

In 32" is er niets noemenswaardig beters dan de F6400

Wellicht de Sony 32W705 overwegen. Minder uitgebreid Smart, geen 3D en zonder interpolatietrucjes dus (als je daarvan houdt) minder vloeiend beeld. Wel goede kleur en contrast en goede materiaalkeuze.
Bevalt me uitstekend.

liever de tong gebrand dan lauwe soep