Op zoek naar een type DC voedingsaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:31
Hallo Medetweakers,

Ik ben bezig met het maken van een externe accu voor mijn Harman Kardon Go Play II speakers. Nu heb ik enkel nog een extra DC aansluiting nodig die de speakers van stroom gaan voorzien vanaf de externe accu. Ik heb mijn originele voeding al uit elkaar getrokken omdat ik in elektronica winkels niet zo snel een passende aansluiting kon vinden.

Nu vind ik verschillende third-party adapters die blijkbaar wel de goede aansluiting hebben:
Deze bijvoorbeeld
Of deze

Ik ben echter alleen op zoek naar de aansluiting van de speakers omdat mijn originele eigen voeding (mits terug in elkaar gezet) nog prima werkt!

Ik zoek dus de naam van deze aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/53b50e0ee5d60/53b50e0eda5aa-Untitled.png
Volgens de specs levert de voeding normaal 18V DC @ 3,3A.

Iemand enig idee of dit een bepaalde standaard aansluiting is? Of waar ik naar moet zoeken?

Alvast bedankt!

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 09:00
Volgens mij zoek je dit soort aansluitingen:
DC Female Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Met een schuifmaat m opmeten. Hoe lang de aansluiting is (stukje metaal) en hoe dik die is.

Mocht je het weten doe mr maar een dm. Ik heb ook nog van dat dpul liggen. Kun je zo op een kabel vast solderen

[ Voor 38% gewijzigd door MrMilco op 03-07-2014 10:34 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Bedankt! Dit zijn de termen die ik zoek. Zo kom ik wel verder denk ik. Thuis even meten. :P
MrMilco schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:33:
Met een schuifmaat m opmeten. Hoe lang de aansluiting is (stukje metaal) en hoe dik die is.

Mocht je het weten doe mr maar een dm. Ik heb ook nog van dat dpul liggen. Kun je zo op een kabel vast solderen
Oh dat zou top zijn! Ik zit nu alleen op me werk dus dat wordt naar 5en maar bedankt voor het aanbod in ieder geval. :)

[ Voor 109% gewijzigd door KirovAir op 03-07-2014 10:36 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
KirovAir schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:34:

[...]

Oh dat zou top zijn! Ik zit nu alleen op me werk dus dat wordt naar 5en maar bedankt voor het aanbod in ieder geval. :)
Geeft niet. Werjze nog even dan :) ik brn veel online hier op tweakers. Dus lees je bericht waarschijnlijk snel

Edit#1

Ik heb hier 2.1x5.5 liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMilco op 03-07-2014 11:28 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Lijkt wel een HP voeding en aansluiting.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Jack 5.5 mm bij 2,1 mm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ben je er al achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat zijn barrel plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Lijkt me sterk.
De 2.1mm jack vindt je vaak op <1A voedingen.
Op >=1A voedingen zit meestal een 2.5mm jack plug.
Op bovenstaande 3.3A voeding is het vrijwel zeker een 2.5mm plug omdat deze meer stroom aankan.

In mijn eigen projecten gebruik ik deze jack socket, omdat daar zowel 2.1mm als 2.5mm pluggen in passen.

edit: @AlexanderB
Idd, er staat 2.1mm..... Ik heb het maar ff doorgestreept ;)

Ik weet dat ze door elkaar gebruikt worden. Het was meer mijn eigen ervaring dat de krachtige voedingen meestal 2.5mm plug hebben, zo ook de standaard powerbricks van Seasonic.
productreview: Seasonic Power Adapter 60 Watt (12V) review door Ploink

[ Voor 27% gewijzigd door Ploink op 06-07-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Geen idee, beide ebay-linkjes hebben 5.5 bij 2.1 in de link staan, niet de 5.5 bij 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
2.1mm was het dus! Excuses voor de late reactie maar ik heb er eentje kunnen vinden. Bedankt voor de hulp. :D

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 07-07-2014 12:47 ]

Pagina: 1