Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mac Book Pro 13 inch of 15 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een aantal verkoopmedewerkers ga ik nieuwe laptops aanschaffen, we zouden graag over willen stappen op een Mac Book Pro 13 inch.

Echter is het van belang dat er een teken/ontwerp programma op moet kunnen draaien: Perpectix PX5.
http://www.perspectix.com/

Een aantal specificaties die ik heb ontvangen staan hieronder vermeld:

- Intel 2.0 GHz Core (of compatible)

- 2048 MB Werkgeheugen

- Hardware versnellende Grafische kaart met minstens 256 MB toegewijd Grafisch geheugen (NVIDIA Quadro of ATi FireGL met 1024 MB is aanbevolen). Geen „on Board“ Grafische kaart.

- OpenGL 1.5 compatible Grafics driver (3.0 aanbevolen ) § Monitor met minstens 1600 x 900 resolutie.
MS Windows Vista, 7 or 8 (met de laatste Service Packs)

- Er moet in ieder geval een externe NVidia grafische kaart inzitten.

We zouden graag overgaan op de Mac Book Pro 13 inch, echter vrees ik dat de grafische kaart niet voldoende is, en dan zou ik uitkomen op een Mac Book Pro 15 inch met 2,3 GHz, maar dit scheelt aanzienlijk in de aanschafkosten.

Is het mogelijk om met bovenstaande specificaties, op een Mac Book Pro 13 inch te gaan werken?

• CypherCell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 18:57
Naar mijn weten is de enige Macbook Pro met een externe grafische kaart de high-end Retina 15 inch versie.
Deze is aanzienlijk duurder dan de (Retina) Macbook Pro 13 inch.

In je specificaties geef je aan dat een externe grafische kaart vereist is, als dit daadwerkelijk zo is dan is het antwoord op je vraag of het met een (Retina) Macbook Pro 13 inch gaat werken dus nee.

Tevens wordt er verwezen naar Windows 7 / 8. De vraag is waarom wil je dan voor OSX gaan als Windows vereist is voor de software? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CypherCell op 03-07-2014 09:17 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor een laptop reeks meet "pro" in de naam, is het inderdaad droevig gesteld met de macbooks, ik geloof dat de retina-15-reeks ook slechts consumentenkaartjes heeft, dit programma lijkt double precision openGL certificatie te zoeken. Daarnaast lijkt het een Windows tool te zijn, wat OSX, de USP van een mac, dus nutteloos maakt omdat je er Windows los bij moet kopen.

Ik zal je adviseren eens naar de HP ZBook 15 reeks te kijken, of de HP 8570w serie. Staat ook wat professioneler als dit soort dingen je werk is.