Toon posts:

Core i7 930 upgraden zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik wil graag mijn core i7 930 gaan upgraden. Ik vraag me alleen af of ik dat nu moet doen of dat ik beter kan wachten op de volgende serie processors van intel.

Is het zinvol om te wachten of zal er wederom weinig verschil zijn in performance?

Verder vertelde iemand me laatst dat je de volgende serie i7 processors zou kunnen gebruiken met een moederbord van de huidge serie. Klopt dit?

Alvast bedankt voor de reacties

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Mijn glazenbol verteld mij dat jij een een natuurkundig engineer bent die dag in, dag uit simulaties zit te berekenen...
Ow wacht? toch niet? Je speelt Patience alleen? he wat jammer... Dan heb je de upgrade niet nodig..

Ahum,
Kort samengevat: Meer info...
Wat doe je? overige specs van hardware.. etc

[ Voor 37% gewijzigd door Swordlord op 03-07-2014 09:03 ]

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 09:29

thorgal21

Forum Noob

Laten we beginnen met de vraag wat je allemaal doet op je PC.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De simpele vraag, heb je het nodig? Merk je nu dat bepaalde games/applicaties 'langzamer' worden?

Performance verschil zal er zeker zijn als je b.v. upgrade naar een i7-4770K of hoger, stroom verbruik zal lager liggen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Geen specifieke eisen, het gaat mij om performance in games...

gezien mijn huidige cpu 4.5 jaar oud is zoek ik een redelijke upgrade.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 10:44 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 21:08
welke games?

Verwijderd

Topicstarter
Speel van alles. Rts, fps, rpg geen specifieke game of genre.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:34:
Geen specifieke eisen, studeer fiscaal recht dus meer dan word, pp en excel gebruik ik niet.

Het gaat mij om performance in games... en gezien mijn huidige cpu 4.5 jaar oud is zoek ik een redelijke upgrade.
Ik denk zelf dat je in games en dergelijke nog prima vooruit kunt, mits je natuurlijk een fatsoenlijke grafische kaart naast die processor hebt hangen.

Ik zou zelf wachten wat de nieuwe enthousiastic serie van Intel wordt, deze gaat als het goed is ddr4 ondersteunen.
De vraag is natuurlijk nog wel wat dat moet gaan kosten, maar mocht dat tegenvallen kun je alsnog beslissen om een huidige i7 aan te schaffen.

Ik zit zelf ook een upgrade te overwegen van cpu+mobo+geheugen, maar ik vind het zonde om nu al te upgraden, terwijl het binnenkort mogelijk is om ook over te stappen op een nieuwe geheugenstandaard.
Daarnaast merk ik momenteel ook niet dat het nodig is om te upgraden met mijn huidige setup.

Verwijderd

Topicstarter
MvdPM schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:39:
[...]

Ik denk zelf dat je in games en dergelijke nog prima vooruit kunt, mits je natuurlijk een fatsoenlijke grafische kaart naast die processor hebt hangen.

Ik zou zelf wachten wat de nieuwe enthousiastic serie van Intel wordt, deze gaat als het goed is ddr4 ondersteunen.
De vraag is natuurlijk nog wel wat dat moet gaan kosten, maar mocht dat tegenvallen kun je alsnog beslissen om een huidige i7 aan te schaffen.

Ik zit zelf ook een upgrade te overwegen van cpu+mobo+geheugen, maar ik vind het zonde om nu al te upgraden, terwijl het binnenkort mogelijk is om ook over te stappen op een nieuwe geheugenstandaard.
Daarnaast merk ik momenteel ook niet dat het nodig is om te upgraden met mijn huidige setup.
Heb jij ook een cpu uit 2009/2010?

Ik dacht dat ram niet of nauwelijks uitmaakte wanneer je geen gebruik maakt van een geïntegreerde gpu..

Het is dus overigens niet zo dat de volgende serie cpu's op de huidige mobo's past?

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:01:
Mijn glazenbol verteld mij dat jij een een natuurkundig engineer bent die dag in, dag uit simulaties zit te berekenen...
Ow wacht? toch niet? Je speelt Patience alleen? he wat jammer... Dan heb je de upgrade niet nodig..

Ahum,
Kort samengevat: Meer info...
Wat doe je? overige specs van hardware.. etc
Nee gaat om performance in games, huidige cpu is 4,5 jaar oud

Overige systeem info:

geforce 770GTX, 256 gb ssd, windows 7

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 15:14
Ik heb een i7 920 met een GTX 770 en ik voel absoluut niet de behoefte om up te graden. De mijne draait wel op 4.0GHZ dus dat helpt ook al wat. Natuurlijk zul je het verschil met een i7 4770K merken maar de eerste generatie i7 doet nog prima mee. Ik wacht nog even op X99 en DDR4, dat is wat mij betreft een mooie opvolger.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Nou dat is natuurlijk best lang in computerland. Maar toch denk ik dat iets meer onderbouwing een upgrade beter zou rechtvaardigen :)
Pagina: 1