Van serverrack naar desktop case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Dames en heren het volgende;

Ik kan bij het bedrijf waar ik werk een tweedehands 19inch HP Rack/serverkast meenemen van het type 36U. Gezien deze altijd bij het oud ijzer terechtkomen, mag ik deze gratis meenemen.

Nu heb ik zelf persoonlijk nogal weinig aan een server thuis, derhalve kwam ik op het wilde idee om deze om te bouwen tot een gigantische desktop. Ik vind het wel iets hebben namelijk.

Ik kon hier niet zo snel iets over vinden in de search / google, wat ook niet raar is gezien dit niet 1 van de meest gangbare ideeen zijn die ik ooit heb gehad. Mijn idee is om de zijkanten te vervangen voor plexiglas. Ik vroeg mij af of men nog andere suggesties had tot het effectief ombouwen van deze server, zodat ik alle desktop componenten gemakkelijk er in kan plaatsen. Ruimte zal het probleem niet zijn, de handigheid daartegen wel.

Het doel is om er een luchtgekoelde High end Game desktop van te maken, die ik geruime tijd makkelijk kan upgraden, zonder teveel moeite. Componenten heb ik al reeds gekozen. Ik was namelijk al van plan een desktop te bouwen. En toen stelde iemand voor dat ik de oude serverkast meenam daarvoor.

Als men suggesties heeft, zie ik ze graag tegemoet.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb wel een ideetje:
http://images.bwbx.io/cms...innovation05__01__970.jpg
Dit is een modulaire pc van Razer, nooit echt van de grond gekomen, maar misschien kan je iets met het idee?

Ik zou verder even wat foto's plaatsen van je serverrack, dat maakt het meedenken wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je wilt een 36U rack ombouwen tot een desktop computer? Dan kun je bijna in je computer gaan zitten, zoveel ruimte hou je over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan het zijn dat je je verkeken hebt in hoe groot zon rack is ?
Dat ding is bijna 2 meter hoog. daar kun je 10 pc's in gooien, en dan valt het nog niet op.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dat denk ik ook inderdaad. Even voor het idee, een gemiddeld 19" 36U rack heeft de volgende maten; 2 meter hoog, 60cm breed en 1 meter diep. Dat lijkt me nou niet echt een geschikte maat voor een desktop/server.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bouw hem om tot aquarium met de pc middenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mik dat ding bij het oud ijzer. Leuk voor hen dat ze het jou in de maag splitsen maar wil je echt zo'n gigantisch onhandelbaar ding in huis? Het lijkt leuk maar straks maak jij de ritjes naar de oud ijzer boer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb een kleinere gehad, lijkt op : http://intellinet-network...on-wall-mount-cabinet-16u en is nu lang en breed weg. Hangt nu al een paar jaar op m'n werk in het nieuw aangebouwde deel.

Het lijk leuk, daarbij had ik er 2 x 4U machine in hangen met beide dual Xeons, 24 port switch, en een patch paneel (En nog ander spul maar ben ik even vergeten)... buiten dat het rack ook fans heeft welke herrie maken, zijn de server kasten ook niet gemaakt voor stilte. Als hier een desktop 'in zet' mjah is ook niet alles. Ik had daarbij ook nog zo'n 'console' ding welke je eruit kon trekken en een scherm uit kon klappen van Dell.

De Supermicro machines hadden deze behuizing : http://www.scan.co.uk/pro...r-with-800w-redundant-psu

Afhankelijk van wat je er bij krijgt en hoeveel geld je er in wilt stoppen zou ik me maar eens goed informeren als ik jou was. Onderdelen voor zo'n rack zijn duur, rails, 220V fans welke stil zijn, etc.

het voordeel dat ik had was dat het rack op een andere kamer stond, alle kabels liepen door de muur, dus ik had niet direct last van de blazende ventilatoren. Maar als het warmer werd ging de temp flink omhoog.

Het staat leuk, het is leuk om te doen, kabels netjes laten lopen etc. etc. Maar het prijskaartje wat er aan hangt maakt het minder.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er natuurlijk ook een kledingkast van maken, en dan helemaal bovenin een plankje met voeding, hd, mobo en videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 17:43
Ik vind het wel cool :P Zeker als je een mooie strakke kelder hebt of een grote woonkamer waar dat ding gewoon kan staan :P

Afbeeldingslocatie: http://2001.a-false-flag-odyssey.com/full_frontal_monolith.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.witpuntcom.nl/Graphics/datacenter.jpg

Alle pc's in huis daarin inbouwen, router in een U-case, switch, etc. Receiver? Console?

Rustig aan vol bouwen en zo veel mogelijk lampjes en control panels erin :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
ik zou er een aquarium in bouwen of hem op zijn zijkant leggen, modden en er een tv scherm in bouwen :)

Een ding is zeker, aan ruimte heb je geen gebrek dan.

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1