Europees alternatief Gmail.Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604475

Topicstarter
Hai,

Is er een Europees alternatief voor Google die iemand mij kan aanraden. Vooral voor email. Mijn ISP heeft een email maar mijn broer heeft ze al genomen. Du ik zit zonder keuze, en ik ken wel Gmail, Yahoo. Hotmail, Apple...is er nu echt geen Europees alternatief?

Dank U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32
Eigen mailserver draaien met een eigen domein? Of bij een van de duizenden hosters in Nederland (of nog veel meer in Europa) een hostingpakket (voor email) afnemen. Kan al vanaf een paar tientjes per jaar.

Maar waarom Europees? Ben je "bang" dat de NSA zomaar tussen je mail gaat struinen? Want ook in Europa wordt er gewoon gelogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Bang voor de patriot act omdat je terroristische mails rondstuurt?

Ik ken zo geen mailing provider die geen Amerikaanse servers heeft, zelf hosten is dan een goede optie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 604475 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 02:03:
Mijn ISP heeft een email maar mijn broer heeft ze al genomen.
Bij de meeste providers heb je beschikking over meer dan één emailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Proton mail - Zwitserland - https://protonmail.ch/

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604475

Topicstarter
hai! ... dank je, mijn eigen mailserver opzetten zie ik niet zitten

de reden is wel degelijk de NSA commotie, misschien ben ik verkeert, heb ook al veel te veel hacks van Yahoo mail meegemaakt, beter voorkomen dan genezen denk ik dan

kan nog geen email aanmaken bij Proton mail, maar heb wel mijn email naam gereserveert, ze zeggen dat ze te veel requests hebben gekregen voor de beta, dus wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36
Startmail (nu nog in beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 12:49
Bij sohosted (of andere) krijg je bij je domain (30 euro per jaar) onbeperkt email adressen.
Zo kun je een catch all instellen.
Dan heb je bvb naam.achternaam@tassy16.nl voor je echt email.
bol@tassy16.nl voor bol.com --- facebook@tassy16.nl voor FB, enz...
Die worden dan allemaal doorgestuurd naar je main. Ben je spam beu blok je gewoon site@tassy16.nl

Ik weet van sohosted dat ze een goeie webinterface hebben naar je email toe. webmail.tassy16.nl.
Maar je kan ze altijd binnenhalen op je computer/gsm.

[ Voor 17% gewijzigd door Cr0kie op 03-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bedenk: als het gratis is, dan is er een andere manier waarop geld moet worden verdiend om de server en het beheer te betalen. In de regel gebeurt dat geld verdienen met jouw gegevens en/of ads (die gebruik maken van jouw gegevens). Als je twijfelt over je privacy dan wil je IMHO in ieder geval geen gratis dienst nemen. Er zijn dan honderden zo niet duizenden kleine hosters in Europa. Al is het niet vanzelfsprekend dat een kleine hoster de beveiliging beter op orde heeft dan MS / Google / Yahoo / etc. Alleen is een hack of dataverlies daar vaak niet interessant genoeg om het nieuws te halen ;)

Overigens vallen ook veel grotere niet-Amerikaanse bedrijven onder de Patriot Act, ook als ze geen mail hosten in de VS. En zijn de vele Europese diensten ook niet vies van "afluisteren". Je bent pas echt veilig als je zelf host. En dan nog niet, aangezien degene met wie je mailt dat doet via een andere server.

-

Welkom op GoT! Ik zie in je topicstart niet welke (.nl / .de / .ch / etc.) opties je zelf hebt bekeken. Dat is wel de bedoeling bij openen van een topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
De public beta is gesloten. :'(
Maar ik heb een invite aangevraagd, ziet er interessant uit.

Er is trouwens ook nog yandex.com. Volgens mij is dat Russisch. Waar de servers staan weet ik niet.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://web.de/

moet je wel een beetje handig zijn met het Duits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:21
https://www.safe-mail.net/

:) wel is Israel :P

[ Voor 31% gewijzigd door saharoen op 03-07-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als het je om de NSA van doen is (waarbij de provider er vermoedelijk niet zoveel toe doet), kan je het beste versleutelde mail gebruiken , de metadataverzameling is echter onontkoombaar vermoed ik.

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 03-07-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan je bij je provider niet een extra box aanmaken? Kan bij xs4all weetikhoeveel IMAP boxen maken (losse 'pack' kosten 15 euro in de maand).

Maar MS is nu toch ook aparte regelgeving begonnen voor EU klanten? (zoals onedrive).

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2014 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 16:17
Als je niet wilt dat de NSA je mail kan bekijken e.d. zal je toch moeten zoeken naar een oplossing als deze:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjes.moppentap.nl/plaatjes/a/282.jpg

Als de NSA je verdacht, zullen ze hoe dan ook bij je gegevens kunnen komen, doen ze toch wel, hoef je je geen zorgen om te maken.

Wil je toch het hoogst haalbare qua veiligheid, kijk dan naar: https://help.riseup.net/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45
RobbertDs1 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:28:
Bij sohosted (of andere) krijg je bij je domain (30 euro per jaar) onbeperkt email adressen.
Dat klinkt interessant, niet alleen om USA te omzeilen, maar gewoon omdat het zeer fijn is ivm spam et cetera. Maar wat gebeurt er als Sohosted failiet gaat? Ben je dan ook al je mailmogelijkheden kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dan moet je overstappen naar een andere hoster. Als je zo weinig mogelijk afhankelijk wil zijn van externe partijen, ontkom je er niet aan een eigen server te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 605506

WernerL schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:23:
[...]

De public beta is gesloten. :'(
Maar ik heb een invite aangevraagd, ziet er interessant uit.
Ik hoop ook snel op een invite, helemaal aangezien ze weer bij hun tegoeden kunnen.

nieuws: PayPal bevriest tegoeden beveiligde maildienst ProtonMail - update
Update 2 juli 9.25: Volgens een update op de blog van het project kunnen de ontwikkelaars ondertussen weer bij de tegoeden van hun PayPal-account.

Uit nood zit ik momenteel bij Intactmail (Hongarije).

30MB mailbox, optie tot PGP. Accounts worden zo goed als instant aangemaakt! (geen invitegezeur)

https://intactmail.com/home

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 605506 op 03-07-2014 14:29 . Reden: Intactmail toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 605506 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:27:
... 30MB mailbox, optie tot PGP. ...
Die optie is er eigenlijk altijd, maar niet altijd even makkelijk. Hoe hebben ze het daar geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Die optie is er eigenlijk altijd, maar niet altijd even makkelijk. Hoe hebben ze het daar geimplementeerd?
Het bestaat uit enkel een webinterface. Bij het inschrijven wordt er naast het gebruikelijke (gewenste user/pass) uiteraard ook om een private key gevraagd.

Na het tikken van een mailtje heb je twee opties: "Encrypt and send message" en "Send message without encryption" en vanuit de webinterface heb je de optie om een public key te verzenden per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom wordt meteen gevraagd om de private key? Ik zou verwachten dat keyhandling en versleuteling dan in de browser met JavaScript of iets dergelijks gedaan zou worden. Dat public keys in een soot keychain aanwezig zijn kan ik me op zich wel voorstellen, dat zou controle van de euthenticiteit wel ten goede kunnen komen. Ik dek datn niet-webclients uiteindelijk vaak comfortabeler zijn als je S/MIME of GPG wil gebruiken (hoewel de gemiddelde browser wel een mechanisme voor sleutelverwerking heeft natuurlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 03-07-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:50:
Waarom wordt meteen gevraagd om de private key? Ik zou verwachten dat keyhandling en versleuteling dan in de browser met JavaScript of iets dergelijks gedaan zou worden. Dat public keys in een soot keychain aanwezig zijn kan ik me op zich wel voorstellen, dat zou controle van de euthenticiteit wel ten goede kunnen komen. Vaak zijn niet-webclients uiteindelijk comfortabeler als je S/MIME of GPG wil gebruiken.
Correct, het is inderdaad gebaseerd op OpenPGP.js lees ik net.

Ik ben het verder met je eens betreffende niet-webclients, maar een responsive webinterface is nooit weg natuurlijk. :o (Tweaker-alert, Tweaker-alert!)

Zeker gezien het feit dat er heel wat on-the-road/mobiel wordt gedaan, denk ik dat dit soort diensten best nog wel eens toekomst kunnen gaan hebben in bepaalde kringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 12:49
mat.hi.as schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:17:
[...]

Dat klinkt interessant, niet alleen om USA te omzeilen, maar gewoon omdat het zeer fijn is ivm spam et cetera. Maar wat gebeurt er als Sohosted failiet gaat? Ben je dan ook al je mailmogelijkheden kwijt?
Dan laat je inderdaad een ander hostingbedrijf je domain overnemen.
(Meestal doen ze dat vanzelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tropical Health Foods, echt zo'n typische CIA-façade... of niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36
begintmeta schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:21:
[...]

Tropical Health Foods, echt zo'n typische CIA-façade... of niet? >:)
Relevantie voor dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb het project ook ondersteund, wil ook overstappen vanaf Gmail/Google apps met mijn eigen domein.
Maar stel je er vooralsnog niet veel van voor, het is -heel- erg beta, bar weinig opties en co, maar de achterliggende gedachte is uiteraard meer dan prima en de features komen vanzelf wel :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 00:51
Ik kwam www.posteo.de tegen, kost 1 euro per maand dus erg betaalbaar. Je kan als alias ook @posteo.nl krijgen en nog een hele reeks. Gehost in Duitsland en ondersteuning voor IMAP, CalDAV en CardDAV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:50
GMX is ook een vrij bekende Duitse mailhoster, ook met een freemail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben de laatste tijd bezig wat alternatieven te gebruiken voor de Google en Facebook producten.
Via https://privacytoolsio.github.io/privacytools.io/ zijn erg mooie alternatieven te vinden.

Wat zijn jullie ervaringen met de mail clients?
Heb net een trial account aangemaakt bij startmail.com. Nog niet veel mee gedaan, maar de look and feel is wel flink gedateerd.
Overigens is hun zoekpagina erg goed: startpage.com.

Nadeel van al de betaalde diensten, is dat je voor meerdere accounts, een extra abonnement moet afsluiten. Als je een aparte inlog wil voor meerdere personen in de familie.
Pagina: 1