Zwart scherm bij openen programma's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderback
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Hallo

Ik heb gisteren een pc samengesteld en heb vandaag Windows e.d. erop geïnstalleerd. Alles ging goed totdat ik probeerde om mijn eerste game te installeren. Mijn scherm werd zwart bij het openen van de client, terwijl de processorkoeler en grafische kaart bleven draaien. Ik moest de pc resetten om het probleem op te lossen.

Na Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben en deze keer de drivers te updaten via de cdroms ipv via internet explorer, had ik toch hetzelfde probleem .. Ik heb geen flauw idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Kan iemand mij verderhelpen? De pc is bestaande uit een radeon r9 290, i5 4670K en een voeding van 550W.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke voeding? Drivers netjes geinstalleerd? Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:48
Bij welke game treedt het op? Wat voor Windows versie?

Wat voor voeding gebruik je? Zou je eens willen proberen met een andere voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderback
Het treedt zelfs op bij Patience en firefox.. Internet explorer werkt wel. Ik hebruik een seasonic s12 550W en het is een windows 7 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49
Uit welke onderdelen bestaat de rest van je computer?
Alle drivers geïnstalleerd? niet alleen voor videokaart maar ook chipset en dergelijke?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderback
Jup, alles geupdate volgens mij .. Er zit een gigabyte g97x gaming 5 moederbord in en 2x4gb ballistix tactical ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het topic is stokoud, maar nog steeds heel bruikbaar: check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de digitale en analoge ingangen aangesloten? Zijn je video drivers up to date? Het komt voor dat na installatie van Windows alle drivers opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Voor meer informatie over zwarte schermen na installatie van Windows:

http://www.windows-helpdesk.nl/zwart-computer-scherm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik voeg Crash bij gebruik van programma's en Zwart scherm bij openen programma's even samen. Nergens voor nodig om twee topics te hebben over hetzelfde onderwerp.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderback
Heb de pc maar naar een computerwinkel in de buurt gedaan. De medewerker zei dat hij dacht dat 550w te weinig was en stelde voor de 'aanbevolen' 750w te kopen. Echter heb ik al vaak op het internet gelezen dat 550w echt wel genoeg moet zijn, mede door iemand van Tweakers ...
Kan het liggen aan een kapot onderdeel of aan het geheugen? Heb bij de bijgevoegde links in deze discussie niet echt iets toepasbaar gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:48
De spec om bij een voeding naar te kijken is hoeveel stroom de 12V lijn kan leveren. Voor een grafische kaart houd iets van 16 A aan (kan iemand dat bevestigen; het is alweer een tijdje geleden voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

EricJH schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:33:
De spec om bij een voeding naar te kijken is hoeveel stroom de 12V lijn kan leveren. Voor een grafische kaart houd iets van 16 A aan (kan iemand dat bevestigen; het is alweer een tijdje geleden voor mij).
Ja en nee. Je moet inderdaad kijken of de +12v lijnen voldoende zijn. Maar een voeding van fatsoenlijke kwaliteit van een fatsoenlijke fabrikant kan sowieso zijn gehele aangegeven wattage over de 12v lijnen gooien.

De voeding die je nu hebt is ruim voldoende.

Je kan altijd nog zo'n maandagmorgen model hebben, maar op dit moment duid het op een softwareprobleem.

Even wat anders: Is je OS wel legaal? Want programma's als IE en Patience zouden het ook uitstekend zonder grafische drivers moeten doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1