Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Live Mail, >100 dagen bewaren op server

Pagina: 1
Acties:

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In Windows Live Mail kan je er voor kiezen om mail standaard een x aantal dagen op de server te laten staan waarna deze verwijderd wordt. Geen bijzondere functie verder en deze werkt ook prima. Er zit alleen een limiet van 100 dagen in deze optie, na 100 dagen wordt de mail dus alsnog van de server verwijderd. Ik zou graag zien dat ik er voor zou kunnen kiezen om de mail nog langer te bewaren, bijvoorbeeld 200 dagen of zelfs een jaar. Ik heb Google al afgestruind maar kom niemand tegen met deze zelfde vraag, laat staan een mogelijk oplossing.

Ik kies er bewust voor om voor dit account geen IMAP te gebruiken, via de client computer worden namelijk nogal eens mails verwijderd die later toch handig blijken te zijn. Als ik IMAP zou gebruiken zullen de mails bij verwijderen vanaf de client ook van de server verdwijnen, dit zou mij dus niets helpen. Is er iemand bekend met de reden van deze limiet van 100 dagen en wellicht met een idee om dit te omzeilen? Het gebruiken van een andere mailclient is geen optie. Opslagruimte op de mailserver is trouwens geen probleem, het gaat om een eigen domein.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Eigen domein staat los van of je ook een eigen mailserver hebt. Ik ga daar maar wel even van uit.

Stel serverside in dat de mail niet wordt verwijderd maar wordt verplaatst. Zoals ook gebeurt bij bijv Google Apps en Outlook.com. Vertrouw niet op clientside instellingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dick
  • Niet online
Helaas, er is geen sprake van een eigen mailserver. Het gaat om een simpel webhosting pakketje van www.mijndomein.nl. Ik kan voor wat betreft de webmail nauwelijks instellingen aanpassen. Er wordt maar 1 client gebruikt om mail op te halen en de instelling daar om mail te laten staan werkt prima. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom er een limiet van 100 dagen in WLM zit ingebouwd en ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet aan te passen is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien dat de setting ergens in het register verborgen zit, geen idee. Anders een andere mailclient proberen, bijvoorbeeld in de ouderwetsche OE kon het IIRC wel. Maar vraag je wel af of je wel voldoende ruimte hebt, beetje jammer als de mailbox volloopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het niet slimmer om je e-mail bij voorbaat te back-uppen? Je zou bijv. ImapSize kunnen gebruiken om de imap server regelmatig te synchroniseren met een lokale directory. Hier kun je vervolgens normale backupsoftware op loslaten.

Verwijderd

Misschien snap ik het niet helemaal, maar je kan toch gewoon dat vinkje weghalen zodat hij geen berichten meer verwijderd?
Dan blijven ze toch gewoon altijd bewaard?

Ik heb het zelf zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/53bd649f8c504/53bd649f8c117-mail.JPG

Ik kan zo in WLM (2012) mailtjes verwijderen om overzicht te houden maar ze blijven op de server staan totdat ik de map Verwijderde Items leeg maak. Maar ook dat kun je uitvinken.
Dan is het alleen nog mogelijk om mails definitief te verwijderen via webmail bij je hoster.

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:02:
Misschien snap ik het niet helemaal, maar je kan toch gewoon dat vinkje weghalen zodat hij geen berichten meer verwijderd?
Dan blijven ze toch gewoon altijd bewaard?

Ik heb het zelf zo ingesteld:

[afbeelding]

Ik kan zo in WLM (2012) mailtjes verwijderen om overzicht te houden maar ze blijven op de server staan totdat ik de map Verwijderde Items leeg maak. Maar ook dat kun je uitvinken.
Dan is het alleen nog mogelijk om mails definitief te verwijderen via webmail bij je hoster.
Dat is inderdaad deels een oplossing, maar dan zou wel iedere zoveel tijd de mailbox even handmatig opgeschoond moeten worden. Er is meer dan ruimte genoeg om de alle mailtjes van een +/- 1 jaar te bewaren en langer is ook echt niet nodig. Dit is in ieder geval al wel een stap in de goede richting, dank daarvoor!

Ik zal ook eens naar die andere oplossingen gaan kijken, ImapSize lijkt namelijk ook wel een goede oplossing. Een andere mailclient heeft niet de voorkeur, de personen die met deze account werken zijn niet al te onderlegd op computer gebied en WLM gaat ze net redelijk af. Ik ga eens aan de slag met de andere genoemde opties, iedereen in ieder geval bedankt :).
Pagina: 1