Toon posts:

Hoe belangrijk is een geaard stopcontact eigenlijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe belangrijk is een geaard stopcontact eigenlijk voor een pc?

Ik hoor en zie hier heel veel klachten en iedereen roept maar dat het aan het niet geaarde stopcontact kan liggen, het is toch iets met lekspanningen ???

En ik denk dat 70% v/d pc gebruikers geen geaard stopcontact gebruikt. :?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik wel geaarde stopcontacten.
Na dat een ls-120 drv door vonkjes overleed en ik een printer niet gevoon meer kon aansluiten door de vonkje en bij iemand anders de elco resten uit de voeding kon halen, voor mij alleen maar geaarde stopcontacten voor m'n pctje

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 15:39

pistole

Frutter

mijn machientjes zijn allemaal niet geaard aangesloten en hebben geen problemen.

Sterker nog - ze hebben een blikseminslag hier overleefd! Vraag me af of dat ook het geval zou zijn geweest als ik ze had geaard

Ik frut, dus ik epibreer

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Het zal toch wel redelijk belangrijk zijn.
De KPN geeft toe dat als je pc niet geaard is je niet in kan bellen met ISDN.
Het is niet altijd zo maar als het niet lukt moet je je pc maar eens aarden dat helpt echt :)

Ik heb mn pc zelf ook niet geaard :(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Check ff de link van de brom in het geluid:

[topic=156066]

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
nee niet aarden hoor lekker eigenwijs blijven
wel staat er altijd 110 volt op je kast mag je zelf bedenken of dat goed is voor je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 09:08 schreef monterey het volgende:
wel staat er altijd 110 volt op je kast mag je zelf bedenken of dat goed is voor je systeem.
Altijd 110V op je kast??? WTF, hoe kan dit??? :? :(
Het kan wel kloppen trouwens want als ik de kast aanraak voel ik nix, maar als ik de verwarming aanraak en dan de kast dan voel ik toch echt wel stroom op de kast staan. (en 110V kan idd behoorlijk goed in de buurt komen)

Heeft een noodvoeding (zo'n appart kastje) het zelfde effect als een geaard stopcontact by the way?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 21:29

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 11 juni 2001 09:14 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Altijd 110V op je kast??? WTF, hoe kan dit??? :? :(
Het kan wel kloppen trouwens want als ik de kast aanraak voel ik nix, maar als ik de verwarming aanraak en dan de kast dan voel ik toch echt wel stroom op de kast staan. (en 110V kan idd behoorlijk goed in de buurt komen)

Heeft een noodvoeding (zo'n appart kastje) het zelfde effect als een geaard stopcontact by the way?
is joke man... zou ik maar niet doen.

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb mijn pc's nog nooit in zo'n 14 jaar tijd geaard laten draaien!
Geen enkel probleem met stroom/spanning gehad.

twitter.com/curly_sanders

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-02 12:56
Een half jaartje geleden wilde mijn machine opeens na een geheugenupgrade niet meer opstarten. Geen enkele combinatie van reepjes werkte meer (ook niet de oude). Er stond toen ook behoorlijk veel stroom op de kast (auw!)

Ik naar de winkel... startte gewoon op... verschil: daar was randaarde. Ik thuis een kabelhaspel door mijn huis gegooid om em geaard aan te sluiten... opstarten als een zonnetje :)

Wel belangrijk dus!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 09:17 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

is joke man... zou ik maar niet doen.
Dat mag dan wel een joke zijn, maar ik voel echt wel stroom op de kast staan wanneer ik het bovenstaande doe, hoe verklaar je dit dan? (brakke pci kaart of zo?)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Zelf aarden naar een regenpijp of verwarming!! Mits die tenminste geaard zijn dan hè!!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 08:18 schreef Bierkameel het volgende:
Het zal toch wel redelijk belangrijk zijn.
Het is niet altijd zo maar als het niet lukt moet je je pc maar eens aarden dat helpt echt :)
Klopt, ik heb ongeveer vijf keer bij een kennis de ISDN kaart opnieuw moeten installeren, omdat deze er steeds uitvloog. Wat bleek, ze hadden geen geaard stopcontact. Nu ze dat wel hebben zijn de problemen weg. :)

/me is er nog niet over uit of de hoge chiptemperatuur ook kwam doordat het stopcontact niet geaard was

Verwijderd

Als je eens een "peer" krijgt door je kast aan te raken zal je 't belang wel inzien ;)

Heb dit nl eens gehad door een defecte voeding. Stond mn hele kast onder spanning. Sindsdien altijd 't boeltje geaard.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op maandag 11 juni 2001 09:08 schreef monterey het volgende:
Uhh, jij hebt in iedere kamer geaarde stopcontacten?????? Ik niet! Als er altijd 110V op mijn kast zou staan zou ik het wel voelen......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 09:32 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Uhh, jij hebt in iedere kamer geaarde stopcontacten?????? Ik niet! Als er altijd 110V op mijn kast zou staan zou ik het wel voelen......
Moet je de verwarming of iets dergelijks (tv kabel) aanraken en dan je kast, als je de kast alleen aanraakt voel je nix omdat er dan geen verschil in spanning is ivm lekspanning. (correct me if i'm wrong :P )

Verwijderd

Het is *heel belangrijk* je PC op een geaard stopcontact aan te sluiten! Het *werkt* wel (min of meer) als je het niet doet, maar het kan LEVENSGEVAARLIJK zijn. Ook niet gaan zitten kl*ten met zelf maar aarden naar de verwarming!

Mocht je last krijgen van een brom als je je apparatuur aansluit op een geaard stopcontact, dan heb je zeer waarschijnlijk een aardlus. De oplossing is dan NIET de spullen maar ongeaard aan te sluiten!

Ik heb bijvoorbeeld een TV-kaart in m'n PC zitten, waar de centrale antenne op is aangesloten. Mijn PC zit op een geaard stopcontact. Dat resulteert in een brom, aangezien de antenne ook geaard is. De oplossing was in mijn geval de aarde van de antenne te ontkoppelen met een simpel stekkertje van twee tientjes: weg aardlus.

Het gaat om je eigen (en andermans) veiligheid!

Oh ja, en een bijkomend voordeel is dat je apparatuur minder kans heeft kapot te gaan als je je PC upgrade ofzo.

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2025
En dan moet je ook nog mazzel hebben dat je een nieuwbouw woning hebt, waar tegenwoordig alle wcd's geaard zijn, in mijn geval dus de radiator. Het is altijd veiliger om de boel te aarden, maar net zo belangrijker is een overspannings beveiliging in je aansluitblok.

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 09:52 schreef Rickysaint het volgende:
En dan moet je ook nog mazzel hebben dat je een nieuwbouw woning hebt, waar tegenwoordig alle wcd's geaard zijn, in mijn geval dus de radiator. Het is altijd veiliger om de boel te aarden, maar net zo belangrijker is een overspannings beveiliging in je aansluitblok.
Je helpt me er weer aan herinneren dat het wandcontactdozen zijn ipv stopcontacten :P :)

Verwijderd

Mijn pc is ook niet geaard en ik krijg ook altijd een schok als ik de pc aanraak en mijn arm per ongeluk tegen de verwarimg aankomt (begint een beetje vervelend te worden als het een paar keer achter elkaar gebeurd). Ik heb eens geprobeerd de boel te aarden door een ijzerdraadje van mijn kast naar de verwarming te laten lopen. Dit was niet echt de oplossing. Het draadje begon enorm te vonken toen ik de pc aanzette, waarna de aardlekschakelaar gelukkig zijn werk deed.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 09:54
Quadpro:
Wat voor stekkertje? Ik heb hetzelfde en heb mijn aarde er dus maar weer vanaf gesloopt.
Dat is bij iedere electronica-winkel te krijgen?

Zin.

Verwijderd

Ik had mn comp tijdje in vakantiehuisje staan voor mn werk en toen had ik zoiets moois. Als ik mijn monitor aanraakte en mn blote voeten op de tegelvloer zetten, dan voelde ik duidelijk een flinke stroom door mijn handen lopen :]
Als ik mn kast aanraakte, kreeg ik zelfs een milde schok...

Bleek dat er onder de grond verwarmingsbuizen lagen die mij aardden oid.
Het loste zichzelf iig op toen ik voortaan alleen nog maar sloffen droeg :]

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

geaard stopcontact is zo mega belangrijk.
Wertk zelf in een pc winkel, en de hoeveelheid problemen veroorzaakt door niet-geaarde stopcontacten, zijn best wel heel veel.
Eerste wat meestal naar de klote gaat zijn de isdn kaart, inbelprobelemen met modems, geheugen e.d.

Dussuh.. Stop em in een geaard! stopcontact!!!

Blender....

• posttoast
  • Laatst online: 09:57
Sja, maar zoals hier al eerder aangegeven: niet iedereen heeft een geaard stopcontact op de plaats waar de PC staat. Is het nou zó belangrijk dat ik gaten moet gaan boren door mijn hele huis?

omniscale.nl

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Je hoeft geen gaten te boren je kun gewoon aarde uit je meterkast halen en die door de bestaande buis trekken!
heb ik hier ook gedaan 4 jaar geleden :D

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Aarden is dus WEL belangrijk. Toen ik nog een coax netwerkje had, stond er gewoon 120 Volt op mijn T stukje. We hebben nu een nieuwe groepenkast met 9 groepen op randaarde aangeschaft (we hadden maar 2 groepen) en alle kamers van randaarde voorzien. Geen problemen meer!
Ik heb nu een UTP netwerkje met 3 computers, maar als ik 1 PC uitsluit op een niet geaarde wandcontactdoos, dan ligt direct het hele netwerk plat!

/dev/null

Verwijderd

Randaarde kan belangrijk zijn.
Het is zo, dat als je geen randaarde aansluit dat je computer een zwevende spanning heeft. De componenten hebben weliswaar 5 en 3.3 V etc. spanningsverschil en zouden dus gewoon moeten werken. Wat wel HEEL erg belangrijk is, is dat alle apparatuur aan je PC op dezelfde wcd is aangesloten. Doe je dit niet dan kan dit voor erg leuke effecten zorgen (potentiaalverschillen e.d.). Aarden is in dat geval een MUST. Problemen met randaarde ontstaan pas wanneer je je audio-installatie aansluit. Je krijgt dan een brom, omdat de audio-apparatuur op de een of andere manier een virtueel aardpunt heeft. Verder zorgt een video-recorder of TV die weer daarom aangesloten is voor een aardpunt, zodat in het geval dat de PC ook geaard is er lusstromen ontstaan. Je PC-kast ongeaard aansluiten en dan de CV aanraken zorgt zeker voor een optater, omdat de weerstand van je lichaam als het ware een spanningverschil veroorzaakt met de zwevende spanning van je PC-kast en de nul van de aarde. Erg onplezierig en misschien zelfs gevaarlijk. Een dikke (!) aardkabel van je PC naar de verwarming of waterleiding helpt, die MOETEN namelijk geaard zijn, anders zou je ge-electrocuteerd worden onder de douche.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Als je een schokt krijgt is het 9 van de 10 keer doordat er statische electriciteit is opgebouwd. Je pc zit vol met draaiende onderdelen en als het niet netjes geaard is kunnen die alleen maar door de vloer of door je lichaam afgevoerd worden. Staat er 110 of 220 volt op je pc dan was al lang de aardlekschakelaar uitgesprongen, namelijk op het moment dat je het ontdekte.
Als je kunt aarden zou ik het doen, zeker als je pc aan een netwerk of veel externe apparatuur hangt. Vooral bij audio bespaart dit veel gezeik. Je kunt met een leuke hoeveelheid statische electriciteit gemakkelijk de ingang van een versterker mee opblazen. Speakers kunnen er ook kapot aan gaan. En das toch zonde als je net een paar ruggen heb neergelegt voor een leuk setje.

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 11 juni 2001 09:14 schreef blueeyes het volgende:

[..]

LOL, Ik heb al een hoop opdonders gehad maar dit slaat alles. :P ;) Was het wissel of gelijkstroom dat je voelde?
B2W Als je 110V een seconde aanraakt heb je leuke brandwonden.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 08:18 schreef Bierkameel het volgende:
LOL :D :o

Krijg ik dan nu al mijn betaalde ISDN rekeningen terug van voor dat ik kabel had??

Mijn PC's zijn nog nooit geaard geweest. Al sinds 1990 niet :P

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:24 schreef Judaz het volgende:

[..]

LOL, Ik heb al een hoop opdonders gehad maar dit slaat alles. :P ;) Was het wissel of gelijkstroom dat je voelde?
B2W Als je 110V een seconde aanraakt heb je leuke brandwonden.
Het is gewoon een lekstroom. Je PC of een ding wat er op is aangesloten heeft een "lek" tussen massa en één van de twee fasen. Een soort inductie spanning

Als het echt onder spanning zou staan slaat subiet de aardlek schakelaar in de stoppenkast uit zodra je dat ding op de randaarde aansluit.
Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//eek.gif

(TV, audio, PC zelf, VCR, noem maar op.)

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 11 juni 2001 11:33 schreef Hooi het volgende:

[..]

Het is gewoon een lekstroom. Je PC of een ding wat er op is aangesloten heeft een "lek" tussen massa en één van de twee fasen. Een soort inductie spanning
Het is geen lekstroom, dan zou ook de aardlek geactiveerd worden. Een aardlek schakelaar werkt als volgt. Hij meet de stroom in de fase draad dmv een spoeltje, dit gebeurt ook met de nuldraad. Is het verschil tussen de stromen groter dan 30mA Dan slaat de spanning eraf.

• posttoast
  • Laatst online: 09:57
Op maandag 11 juni 2001 11:00 schreef SjOuKeS het volgende:
Je hoeft geen gaten te boren je kun gewoon aarde uit je meterkast halen en die door de bestaande buis trekken!
Dat had ik dan ook 4 jaar geleden moeten doen, die buizen zitten nu volgens mij aardig vol met troep (opgedroogde stukken cement enzo), maar ik kan het natuurlijk wel even proberen.

Hmmm, waar had ik die trekveer ook al weer gelaten? :)

omniscale.nl

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik heb mijn pc nog nooit geaard aangesloten en ook nooit problemen gehad, alleen één keer met een sb PCI-128. Ik kon al het ware horen door m'n linkerspeaker horen wat de computer deed in de vorm van ruis. Toen ik de pc aarde aan de verwarming was het weg.
Nu heb ik de schrale geluidskaart gelukkig niet meer en staat m'n pc ook niet meer geaard, verder helemaal geen problemen, maar als ik dat draad van m'n verwarming tegen een schroefje van de kast aanhou, dan vliegen er wel vonken van af.
Lekker, zullen we maar zeggen :7

Verwijderd

Ik woon dus in zo'n woonboerderij.. wel verbouwd enzo. maar in mijn kamer heb ik heen aarde. Als ik de antenne van me tv kaart achter in me pc stop. Vliegt de mainswitch uit. Maar als ik hem weer omzet doet alles het gewoon weer.

Ik zou niet weten hoe ik een aarde naa rmijn kamer zou kunnen krijgen.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:07 schreef Judaz het volgende:

[..]

Het is geen lekstroom, dan zou ook de aardlek geactiveerd worden. Een aardlek schakelaar werkt als volgt. Hij meet de stroom in de fase draad dmv een spoeltje, dit gebeurt ook met de nuldraad. Is het verschil tussen de stromen groter dan 30mA Dan slaat de spanning eraf.
Dat zeg ik toch slim..
RTFP..
;)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 00:10
Hier is een keer de aardlek eruit gesprongen toen ik de computer op de stereo wilde aansluiten :( . Gelukkig deden beide het nog gewoon, maar het was toch wel ff schrikken.
Aarden zal hier nogal moeilijk gaan denk ik, het huis is al best oud en heeft dus alleen in de keuken geaarde stopkontakten, en een aardedraad door de muur heen trekken gaat ook niet omdat alle leidingen al bomvol met utp/coax kabel zit.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Mijn audio apparatuur is geaard via de kabel aansluiting maar ik ben blij dat ik een afstandsbediening heb, want mijn versterker raak ik niet meer aan, zelfs niet als ie uit staat..
ook een tik van elektriciteit...

Ja ja ja Nee !!

• Vimana
  • Laatst online: 31-03 22:04
het is idd wel makkelijk praten als je al aarde contacten hebt. ik woon in een oude flat waar maar 2 wcd (zo goed :) ?) zijn, aan de ander kant van de flat. Kheb ook geen centrale verwarming oidd dus daar kan ik ook niks aan aarden. Zou een waterleidingpijp wel kunnen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Heb ik ook bij iemand gehad: Normaal bouw ik mijn computer op een plaats waar geen aarding is. Nu dus ff niet: in de keuken...

Duron 750 @ 1GHz zonder problemen. Hij neemt em mee naar huis: lekker wat rode lampen op dat MSI bord. Kon de CPU het niet aan zonder aarding :)

Ik heb hier geen van mijn 3 PC's geaard, maar dat is wel te merken als ik de radiokabel van mijn stereo weghaal: auw!

Verwijderd

Hmmm.

Heb hier nix geaard... :(
boven (m'n eigen compu) wel alles, dat is gewoon een
nieuwer blokkie.

Het zal best belangrijk zijn, maar hier in al die jaren
nog nooit last gehad... 8-)

Verwijderd

[tussentopic]
Sommige huizen hebben geen aardlek
[/tussentopic]

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 00:20 schreef Masta-T het volgende:
[tussentopic]
Sommige huizen hebben geen aardlek
[/tussentopic]
In het vorige huis waar ik en mun ouders een paar maanden hebben moeten wonen had nogeens geen fatsoenlijk elec. systeem :P

Alle draden waren op de muur vastgeniet ofzow ( heeft mun pa gezegt, kwas veels te jong om het toen al op te merken ;) )

Heeft mijn pa en een oom zelf een Normaaldoos-systeem moeten opbouwen :9

Hoe erg kan men het maken :? :+

C:\>_

Verwijderd

Ik heb zonder die aarde toch een paar behoorlijke knallen gekregen als ik de kast aan raakte. Maar soms is dat nu nog wel zo. Als ik per ongeluk het metaal an de achterkant van de pc van de voeding aanraak dan krijg ik soms een tik. Maar dat sou ook wl statische elektriciteit kunen wezen.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij hadden ze tijdens de verbouwing (of het zat er al) een doorknooppunt in mijn kamer naar zolder gemaakt. ff openschroeven en er bleek een aardedraadje te zitten, ff wcd d'r op monteren en ik heb ook aarde. en me broer heeft een draadje van z'n stekkerblok naar de verwarming lopen. en beneden hadden we al van die inbouw dingen waar je je wcd indoet maar daar liep nog niets naartoe. toen hebben we ff wat pijpjes gepakt en wat draad en toen hadden we in de zeikamer ook aarde (waar de server en een pc staat)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:00 schreef SjOuKeS het volgende:
Je hoeft geen gaten te boren je kun gewoon aarde uit je meterkast halen
watvoor aarde gebruiken jullie, potgrond? of gewoon tuinaarde :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 10:28 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]
watvoor aarde gebruiken jullie, potgrond? of gewoon tuinaarde :)
:) ;)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 10:38 schreef Tux_NL het volgende:

[..]

:) ;)
ja ja tux jij had kunstmest gebruikt toch?? ipv potgrond of tuinaarde :)

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik krijg die brom dus ook in mijn stereo systeem!

Is er een methode omdat op te lossen dan?

Dan heb ik nog een opmerking. Zal aarde ook geen problemen veroorzaken. Als de aardpennen de grond ingeslagen worden dan moeten ze onder een bepaalde weerstand terecht komen anders wordt de aarding niet goed gekeurd. Na tientallen jaren zal het mij niet verbazen dat die weerstand er toch weer boven komt. Levert dat dan geen problemen. Ik heb soms zo'n idee dat je met aarde wel eens wat stoorsignalen binnenbrengt.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 15:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou dit ook wel willen doen (draden trekken) alleen:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/tweak/buis.jpg
Plaatje half jaar houdbaar

Daar kan dus geen geaarde WDC! Die worden te 'dik' en dan zitten de buizen in de weg :( :'(

Nu gaat er dus een draadje naar de verwarming maar dat is dus ook niet helemaal 100%

Dus wat moet ik nu? :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Aarde is aarde, of dan nu via het stopcontact loopt of via een draad tussen je computer en de verwarmingsbuis of wat dan ook. Het verschil is een nog werkende computer of een werkende computer. Bepaal zelf maar of je dat belangrijk vindt of niet :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

geen randaarde / aardlek in oude huizen is niet altijd je eigen verantwoordelijkheid. Wij hebben jaren geleden al andere zut in de meterkast gekregen, dus kregen we er een aardlekschakelaartje bij. Misschien moeten diegenen zonder aarde gewoon effe het electriciteitsbedrijf bellen en vragen of het hele zooitje geaard kan worden!
tip? ;)

edit:

effe wakker worden..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Hehehe ik woon echt in een oud bagger huis :) LOL
Geen aarde, en geen CV in huis dikke lol :)

Alles op gas. :)

Maar wel een dik pc'tje zonder aarde >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Nou, ik zal toch zeggen, alle billige PC's hier lopen op een ongeaard stopcontact, maar "mijn" dual P3-1Ghz, hij is niet echt van mij, maar ik alleen gebruik em, die zit toch op een geaard stopcontact hoor

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 15:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 01 september 2001 11:11 schreef hives het volgende:
Hehehe ik woon echt in een oud bagger huis :) LOL
Geen aarde, en geen CV in huis dikke lol :)

Alles op gas. :)

Maar wel een dik pc'tje zonder aarde >:)
Bij jou in de kelder staat dus een aggraat te 'loeien' op gas? Dat is dan wel een hoge rekening ?:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 22:57
Aarden op de verwarming, hoe doe je dat dan.
Wat voor draad gebruik je, kan je die gewoon mbv tape contact met de kast laten maken en dan ook met tape aan de verwarmingsbuis bevestigen?

(Ik heb in de computerkamer maar één wandcontactdoos (ongeaard) en die kan door de slechte staat van de muur nieteens aan de muur bevestigd worden maar "hangt" aan de draadjes uit de muur.)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 01 september 2001 10:56 schreef laupro het volgende:
Ik zou dit ook wel willen doen (draden trekken) alleen:

[afbeelding]
Plaatje half jaar houdbaar

Daar kan dus geen geaarde WDC! Die worden te 'dik' en dan zitten de buizen in de weg :( :'(

Nu gaat er dus een draadje naar de verwarming maar dat is dus ook niet helemaal 100%

Dus wat moet ik nu? :?
Wat jij nu kan/moet doen, effe een plankie pakken en daar de wcd opschroeven.
De draden door een gat leiden, en het plankie horizontaal op de muur bevestigen.
Als het niet past, schroef het plankie dan 10cm naar boven ofzo.

And The Only One

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

sus

is druk :+

Nou hier zitten ze dus neit op een geaard stopcontact, die hebben wij alleen in de keuken, en op zolder (daar zit de CV op). Ook hebben wij geen aardlek schakelaar. :( :(

Nu heeft mijn pa een PC op zolder gezet, en die aangesloten op dat geaarde stopcontact.

Wij hadden tot een paar dagen geleden nog een COAX netwerk, en dat is dan niet leuk als er 1 PC op een geaard stopcontact zit. Dan krijg je echt vonken als je je kast per ongeluk aanraakt. NIET LEUK :( :(
Pagina: 1