Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth Dongle hacken

Pagina: 1
Acties:

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 09:51
Dag allemaal,

De situatie is als volgt:

Ik heb een Apple Bluetooth toetsenbord. Deze wil ik graag in verbinding brengen met mijn Windows 8 PC, deze heeft uit zichzelf geen Bluetooth-ontvanger. Ik heb echter een Logitech Bluetooth Dongle van een ander toetsenbord wat ik niet gebruik.

Is het mogelijk via de Logitech Dongle verbinding te maken met het Apple toetsenbord? Heb me al suf gegoogled maar niks concreets kunnen vinden. Hoor graag wat jullie denken :)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Als de dongle een normale ontvanger is zonder rare vertaling of versleuteling dan kun je er alle bluetooth apparaten mee verbinden die je wilt.
Geen idee of dat het geval is, maar je kunt beginnen met kijken of je kunt zoeken naar bluetooth apparaten als je die dongle hebt geinstalleerd (gewoon googlen: connect bluetooth windows). Als je bijvoorbeeld met je telefoon verbinding kan maken dan is het goed.

Dan als tweede moet je drivers hebben die het toetsenbord laten werken op windows, ik weet niet of standaard drivers voldoende zijn of dat Apple iets fancy's doet.
Zoek dit uit door te googlen op: "windows drivers bluetooth apple keyboard", daar is vast veel te vinden zoals deze link: http://support.apple.com/kb/ht5636

Ctrl+k

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Heb zelf ook een apple keyboard en die verbind gewoon met een random andere dongle.
Gewoon via de Windows met de bluetooth wizard zoeken naar keyboard (knopje op rechterkant induwen om hem in pair modus te krijgen). Dan code overtypen + enter en je bent gepaired.

Is ergens ook een tooltje om de mediakeys werkend te krijgen

Mess with the best, die like the rest

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is niet heel erg EL-achtig. Schopje naar OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
bluetooth = bluetooth, dat moet gewoon werken. Met ieder andere soort ontvanger kan je idd wel eens problemen verwachten, maar hiermee niet :) Het zou echt heel gek zijn als Apple dit zou hebben dichtgetimmerd...

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 04-07-2014 10:02 ]

• Perseverance
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er vanavond aan sleutelen. Ik laat het jullie weten.

• Perseverance
Vreemd; mijn pc ziet de Dongle niet en dus heb ik in mijn configuratiescherm ook niet het tabblad "draadloos", waar Bluetooth normaliter aan- en uit kan worden geschakeld. Wat dan wel weer apart is, zodra ik de Logitech unifying app draai, hij mijn logitech toetsenbord herkent maar mijn apple niet.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:42
De Unified ontvanger is geen Bluetooth dongle. Hier zal je een separate dongle voor moeten aanschaffen :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
@TS... wat is het nou? Een bluetooth dongle of een unifying dongle? Dat zijn niet dezelfde dingen...

• Perseverance
Het is een Logitech Dongle die werkt met unifying software.

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 21:40
Dat wil ik ook wel gehackt zien.

"Ik heb echter een Logitech Bluetooth Dongle van een ander toetsenbord wat ik niet gebruik."

[ Voor 60% gewijzigd door Zanthr op 06-07-2014 14:56 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:42
Dat is dus geen Bluetooth dongle. Logisch dat het niet werkt ;)
Pagina: 1