Toon posts:

advies medion life E5026 D desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om dit systeem te kopen Zag deze desktop in een folder van mediamarkt.Ik wil er graag pinnacle op gaan draaien. Quad core Intel celeron j1900, 2m cache up tot 2.42 GHz.

(Pinnacle versie 12)

Zie in de folder ook niet of er een kaartlezer bijzit. Wel shared videokaart Het gaat om art nr 1330626.Dvd brander, USB 3.0 en Windows 8.1

Heel graag een advies over dit systeem. Ik heb namelijk bij een vorige koop me verkeken bij de cache van een medio tablet en zou graag willen weten of dit iets is?

MVV en BVD Roland

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Celeron J lijkt me een van de minst interessante keuzes om videoeditting op te gaan doen. Hoewel een Celeron lang niet slecht is, kun je beter voor een i5 of i7 gaan wil je hier een beetje serieus mee aan de gang gaan.

Zonder verdere specs en eisen is er natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen wat je beter kan kopen, maar op het eerste gezicht is dit een leuk HTPCtje, maar geen videoeditbak.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Zelfs als HTPC vraag ik me af of die Atom + onboard gpu voldoende zullen zijn want een celeron J is gewoon een Atom met een ander naampje en die hebben ook geen geweldige GPU. De AM1 processoren van AMD zijn al beter dan deze celeron J. Nu is het zo dat je voor 270 euro natuurlijk ook niet zo veel mag verwachten je krijgt waar je voor betaald.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
Nee voor dat geld mag ik ook niet alles verwachten ,maar heeft er iemand misschien een tip voor een andere desktop? Mijn budget is max 300

Bvd

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Om daar echt goed antwoord op te geven komt de vraag naar boven of je problemen hebt met een 2e hands systeem? Met 300 euro kom je toch wel een beetje in die hoek wil je deftig pinnacle kunnen draaien.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
OK dank jullie wel voor de info. Ik ga op jullie advies toch even mijn budget vergroten alvorens een nieuwe aan te schaffen.

MVV roland

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En dan is het ook wel handig om te vermelden wat je nu precies hebt.

Een systeem van een aantal jaren oud, maar wat destijds wel behoorlijk high-end was, zou goed nog beter kunnen zijn dan een budgetsysteem van nu.

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-03 11:48
Vraagje voor de kenners: ik lees hierboven dat deze pc niet geschikt zou zijn als htpc? Daar wilde ik 'm nu juist voor aanschaffen. Wat zou er dan mis mee zijn/gaan?
En de PB iMedia S A3608 NL? Deze is iets duurder. Veel meer wil ik eigenlijk niet uitgeven voor een htpc...
Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Wierema op 04-07-2014 11:12 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke software wil je op je HTPC gaan draaien? Als je XBMC erop zet, die kan wat zwaar zijn. Maar als je alles afspeelt met bijv MPC HC, dan kan het prima.

videoeditting wat de TS wilt heeft voornamelijk baat bij een snelle CPU, een HTPC heeft eigenlijk gewoon hardware acceleratie nodig van de videochip, en niet veel meer dan dat.

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-03 11:48
Ik heb nu een xp machine (AsusM2A-VM-hdmi) met Mediaportal erop draaien. Dat wilde ik weer doen, maar dan onder W8.
Pagina: 1