Niet om paniek te zaaien maar aangezien veel mensen deze dingen in hun NAS/fileserver hebben zitten en ik hier nog niks specifieks zag op GoT meld ik het maar even.
Het blijkt dat Western Digital in al zijn wijsheid heeft besloten om schijven met verschillende head parking waardes mee te geven.
Zo heb je dus drives die disabled zijn maar zijn er ook schijven die de head parking waarde op dezelfde achtelijke niveau hebben staan als de green schijven namelijk 8 seconden.
Het lijkt er op dat het volledig random en niet specifiek firmware en batch gerelateerd lijkt te zijn.
Alhowel WD een tool WD5741 heeft uitgebracht welke je hier van Western Digital vandaan trekken. Blijkt WDidle3 ook nog gewoon te werken. WDidle3 Download
Ik zou dus zeggen check de SMART data van je RED's voor de zekerheid na.
bronnen: Freenas Forum, QNAP Forum, WD Community (3TB draad) & WD Community (4TB draad)
Het blijkt dat Western Digital in al zijn wijsheid heeft besloten om schijven met verschillende head parking waardes mee te geven.

Het lijkt er op dat het volledig random en niet specifiek firmware en batch gerelateerd lijkt te zijn.
Alhowel WD een tool WD5741 heeft uitgebracht welke je hier van Western Digital vandaan trekken. Blijkt WDidle3 ook nog gewoon te werken. WDidle3 Download
Ik zou dus zeggen check de SMART data van je RED's voor de zekerheid na.
bronnen: Freenas Forum, QNAP Forum, WD Community (3TB draad) & WD Community (4TB draad)
[ Voor 8% gewijzigd door Hakker op 02-07-2014 20:58 ]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9