Ebay. MCS999 your account has been suspended. Ervaringen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 11:49
Beste Tweakers,

Omdat ik geen vergelijkbaar topic kon vinden. Hierbij mijn ervaringen met eBay. Dit ter leering en vermaak.

Geschiedenis.
Ik kocht nooit wat via eBay, omdat mijn gevoelens erbij niet correct waren.
(Al jaren actieve koper op diverse andere websites. Zelfs bij alibaba en dx.)
Vorige week heb ik toch maar een bestelling gedaan. Daarbij heb ik een account aangemaakt en enkele account zaken aangepast.

De bestelling.
Ik heb een iPad hoes gekocht bij een gecertificeerde verkoper met een goede score.

Betaling.
Direct met een creditcard betaald. Via Paypal. (Geen Paypal account.)

De rust.
Enkel (4-5) dagen, wijst niks op een probleem. Artikel zal worden verstuurd.
Ik krijg zelfs een positief waardering van de verkoper na de betaling.. Dat dat überhaupt kan....

Het probleem.
Zo uit het niks krijg ik enkele dagen later de volgende emails.
1. De bestelling is door eBay geannuleerd. Daarbij wordt aangegeven dat ik op de site moet aanloggen.
2. Mijn account is door eBay geannuleerd wegens beveiligingsredenen. Voor altijd. Ik krijg een volledige blokkade aan mijn broek. Ik mag ook geen ander cq nieuw account aanmaken.

Er wordt niks uitgelegd. Aanloggen op mijneBay kan niet meer.

Een email naar de klantenservice geeft een standaard e-mailtje dat ik moet aanloggen op mijnebay en dan mijn probleem moet opzoeken in handleiding.

Natuurlijk was ik bij stap 2. Het al helemaal zat. :(

Genomen stappen.
Natuurlijk direct de creditcard maatschappij op de hoogte gesteld. Het geld was namelijk al afgeboekt.

Al met al een slechte ervaring met eBay.
De reden voor de blokkade is mij geheel onduidelijk. Er kan zover ik het kan zien, weinig zijn.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Edit. Tip van redhat. Hoe kan dit?, Wat moet ik doen?

Gelukkig voor mij. Ik heb betaald via een creditcard en krijg dus het (kleine) bedrag terug. :)

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 02-07-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat wil je nu precies met dit topic bereiken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Dit is toch een shopping forum, waarbij we onder andere rare, onduidelijke cq abnormale ervaringen uitwisselen.

[ Voor 25% gewijzigd door internet4me op 02-07-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, zie het SF beleid:
Dit subforum is opgezet voor vragen en discussies rond de diverse aspecten van het (online) aanschaffen van producten en diensten.
Individuele ervaringen of verhaaltjes over vreemde dingen zijn niet zo interessant :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 03-07-2014 13:50 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je betaald via Paypal maar je hebt geen paypal? Was Paypal niet van Ebay of visaversa?

Kans kan zijn dat je gegevens van Paypal dus niet kloppen met je creditcard, mogelijk fraude en einde oefening.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Het geld is al afgeschreven. Dus de creditcard gegevens waren/zijn zeker goed.

Ps. Bij Paypal kun je aangeven of je via je Paypal account wil betalen of dat je eenmalig via een (o.a) creditcard wil betalen. Althans bij eBay.

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 02-07-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
Waarom mag TS zijn verhaal niet delen en al hoewel er niet expliciet afgesloten wordt met een vraag is de vraag die TS wilt stellen toch eigenlijk wel duidelijk. Hoe kan dit? Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

RedHat schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:18:
Waarom mag TS zijn verhaal niet delen en al hoewel er niet expliciet afgesloten wordt met een vraag is de vraag die TS wilt stellen toch eigenlijk wel duidelijk. Hoe kan dit? Wat moet ik doen?
Tweakoos _/-\o_

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

Volgens alle berichten zou je nog gewoon moeten kunnen inloggen. Een eBay suspension is normaal een blokkade op bieden/verkopen, maar inloggen zou wel moeten werken. Sowieso zal eBay ook een email sturen over een suspension met daarin de reden.

http://pages.ebay.com/help/account/suspended-accounts.html
http://pages.ebay.com/help/account/reinstate-account.html

Een en ander staat ook op de bovenstaande links.
Zijn de emails wel van eBay? of zijn ze van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Waar staat dat MCS999 voor? Kun je, geanonimiseerd, de mails van Ebay hier posten? Wellicht dat we er dan iets uit kunnen halen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Sebastiaan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:06:
Volgens alle berichten zou je nog gewoon moeten kunnen inloggen. Een eBay suspension is normaal een blokkade op bieden/verkopen, maar inloggen zou wel moeten werken. Sowieso zal eBay ook een email sturen over een suspension met daarin de reden.

http://pages.ebay.com/help/account/suspended-accounts.html
http://pages.ebay.com/help/account/reinstate-account.html

Een en ander staat ook op de bovenstaande links.
Zijn de emails wel van eBay? of zijn ze van de verkoper?
Helaas niet, heb regelmatig een suspension aan m'n broek en kan dan niet meer inloggen. Moet contact opnemen met de helpdesk en die unlocken mijn account weer. (en ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met de Nederlandse helpdesk via de email, ze reageren snel)

Al is mijn case wel anders (aangezien ik in China woon, denkt Ebay dat ik gehacked ben elke keer als ik zonder VPN inlog, zelfde voor Paypal |:( )

MC999 komt voor als je veel (Paypal) complaints / disputes hebt gedaan, veel negatieve feedback achterlaat of veel negatieve feedback krijgt, en als je meerdere keren gereport bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kinp*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 03-07-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Bedankt voor de reacties.
De emails die ik ontvangen heb zijn zeker van eBay. Tevens staat er informatie in die alleen eBay kan weten.

@kenzi. Inderdaad. De mc999 wordt normaal gesproken uitgedeeld als je veel negatiefs uithaalt cq beoordeelt wordt. Echter dat is zeker niet van toepassing. Op de website wordt aangegeven dat ze een reden mee sturen waarom je gesuspendend wordt. Echter dat doen ze niet...

Ik blij het een vreemd verhaal vinden. Ook nog geen reactie van de servicedesk mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien een stom idee, maar is het geen fishing mail waarmee iemand je inloggegevens probeert te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Het is geen fishing mail omdat er zeer specifieke zaken in staan en omdat het account ook echt dicht/afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-08 19:39
Niet eens met een moderatie? Stuur de betreffende mod een DM!

[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 03-07-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is vast ergens iets gedetecteerd, ik heb al heel veel via ebay gekocht en dit is me nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zelfs een positief waardering van de verkoper na de betaling.. Dat dat überhaupt kan....
Maar natuurlijk, hoezo zou dat anders moeten? Je hebt direct betaald, meer feedback kan een verkoper mi ook niet geven.

Heb je wel je echte naam etc opgegeven, die overeenkomt met de naam op de cc? Of via een vaag ip (vpn) adres de site benaderd? De helpdesk van ebay vind ik juist wel goed, en heb zelf na jaren nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Wat bedoel je met aanloggen? :P

[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 03-07-2014 16:01 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat dacht je van inloggen? Zal wel Belgisch zijn oid.

In ieder geval, ik zou eens flink gaan bellen met die klantenservice als ze die hebben en zo uiteindelijk de reden erachter proberen te achterhalen.

Google heeft mijn Gmail account ook al eens gelocked omdat een stelletje kinders uit China het nodig vonden mijn wachtwoord op de een of andere wijze te achterhalen (wat ik toen wel raar vond, WW is 15+ lang met alle mogelijke combinaties :P) waardoor ik dus kon gaan bellen met Google.

Ik houd het gewoon op n Chinees die je iets probeert aan te naaien, maar zonder gekkigheid: bel gewoon even en hoop dat die mensen niet te beroerd zijn om je een antwoord te geven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

internet4me schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:40:
Bedankt voor de reacties.
De emails die ik ontvangen heb zijn zeker van eBay. Tevens staat er informatie in die alleen eBay kan weten.

@kenzi. Inderdaad. De mc999 wordt normaal gesproken uitgedeeld als je veel negatiefs uithaalt cq beoordeelt wordt. Echter dat is zeker niet van toepassing. Op de website wordt aangegeven dat ze een reden mee sturen waarom je gesuspendend wordt. Echter dat doen ze niet...

Ik blij het een vreemd verhaal vinden. Ook nog geen reactie van de servicedesk mogen ontvangen.
Heb je contact opgenomen met customerhelp_nl@ebay.com ?
Die gebruik ik altijd en krijg binnen een dag reactie.
Moet dan vaak een rij van gegevens bevestigen alvorens mijn account weer actief gezet wordt. (overigens is mijn code altijd MC010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Heb je wel je echte naam etc opgegeven, die overeenkomt met de naam op de cc? Of via een vaag ip (vpn) adres de site benaderd? De helpdesk van ebay vind ik juist wel goed, en heb zelf na jaren nog nooit een probleem gehad.
Ja, echte naam.
Geen VPN of iets raars gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Kenzi schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Heb je contact opgenomen met customerhelp_nl@ebay.com ?
Die gebruik ik altijd en krijg binnen een dag reactie.
Inderdaad, deze heb ik ook gebruikt. Ook de algemene customerhelp@ebay.com.

Helaas nog geen zinnige reactie gehad. Wel standaard reply e-mailtjes waar ik niks aan heb.

Ik wacht nog 1 dag voordat ik ga bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 03-07-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Nu komt de cliffhanger en wordt het geheel spannend.
De bestelde ipadhoes is net afgeleverd terwijl eBay de bewuste bestelling heeft geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat spannend? Je koopt niet bij Ebay, je koopt bij de verkoper die het product op Ebay heeft gezet. Die ontvangt gewoon jouw bestelling en handelt die verder af. Dat Ebay iets gaat annuleren is leuk, maar de verkoper heeft dan vaak allang het pakket verzonden.

Je had sowieso direct contact met de verkoper op kunnen nemen (buiten Ebay om), dan had je het daar eenvoudig mee kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Net gebeld met eBay NL omdat ik geen reacties op de emails heb gehad. Geen hulpvaardige medewerker aan de lijn gehad.

Voor mij hoeft hoeft het niet meer. eBay is voor mij over. Ze laten het account maar gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
internet4me schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:42:
Net gebeld met eBay NL omdat ik geen reacties op de email heb gehad. Geen hulpvaardige medewerker aan de lijn gehad.

Voor mij hoeft hoeft het niet meer. eBay is voor mij over. Ze laten het account maar gelocked.
Ik zou voorbij eBay kijken en kijken naar wat het werkelijk is. Imho is eBay als marktplaats, maar met betere informatie en een groter bereik. Ik heb 100+ transacties op eBay en nooit contact met ze op hoeven te nemen. Als je er verder geen goed gevoel bij hebt snap ik dat ook, dus fyi ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind ebay wel iets meer dan beetje marktplaats, zij regelen ook betaling etc, maar kan me niet echt vinden in de 'geen hulpvaardige medewerker', ik heb altijd vrij goed contact gehad met Ebay.

Maar je hebt nu een hoes, waar de verkoper dus blijkbaar heel z'n geld niet heeft gehad? Is dan ook weer knap lullig naar hem toe :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
internet4me schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:42:
Net gebeld met eBay NL omdat ik geen reacties op de email heb gehad. Geen hulpvaardige medewerker aan de lijn gehad.

Wat zeiden ze precies?
Ik krijg het gevoel dat je iets voor ons verborgen houdt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier iemand zijn verhaal met eenzelfde foutcode. Blijkt dat er een tweede account is die veel negatieve respons heeft gehad.
http://www.tommywhite.com...ebay-handles-it-is-a-joke

Ook geen fijne afloop maar wellicht een verklaring voor ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fijne afloop, ik twijfel net zo hard aan dat verhaal:
The CUSTOMER SUPPORT for EBAY tells me that EBAY RANDOMLY LINKS ACCOUNTS THEY THINK BELONG TOGETHER and THAT IT’S NOT BASED ON ANYTHING. That’s it. That’s his response to me.

Natuurlijk, natuurlijk.. denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Juup schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:26:
[...]

Wat zeiden ze precies?
Ik krijg het gevoel dat je iets voor ons verborgen houdt.
Ik wil niet in detail gaan schreeuwen tegen eBay via tweakers. Vandaar dat ik het globaal gehouden heb.
In het kort komt het erop neer "dat ik wel zou weten waarom ik verbannen ben" aldus eBay. Ook na navragen nog steeds geen duidelijk antwoord gehad en nog steeds geen idee. (En nog steeds een locked account)

Vandaar mijn eerste en laatste koop via eBay.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb niks raars bij eBay gedaan. Zie eerste post van hoe wat.

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 04-07-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, spam

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 07-05-2015 08:47 ]

Pagina: 1