Beste Tweakers,
Omdat ik geen vergelijkbaar topic kon vinden. Hierbij mijn ervaringen met eBay. Dit ter leering en vermaak.
Geschiedenis.
Ik kocht nooit wat via eBay, omdat mijn gevoelens erbij niet correct waren.
(Al jaren actieve koper op diverse andere websites. Zelfs bij alibaba en dx.)
Vorige week heb ik toch maar een bestelling gedaan. Daarbij heb ik een account aangemaakt en enkele account zaken aangepast.
De bestelling.
Ik heb een iPad hoes gekocht bij een gecertificeerde verkoper met een goede score.
Betaling.
Direct met een creditcard betaald. Via Paypal. (Geen Paypal account.)
De rust.
Enkel (4-5) dagen, wijst niks op een probleem. Artikel zal worden verstuurd.
Ik krijg zelfs een positief waardering van de verkoper na de betaling.. Dat dat überhaupt kan....
Het probleem.
Zo uit het niks krijg ik enkele dagen later de volgende emails.
1. De bestelling is door eBay geannuleerd. Daarbij wordt aangegeven dat ik op de site moet aanloggen.
2. Mijn account is door eBay geannuleerd wegens beveiligingsredenen. Voor altijd. Ik krijg een volledige blokkade aan mijn broek. Ik mag ook geen ander cq nieuw account aanmaken.
Er wordt niks uitgelegd. Aanloggen op mijneBay kan niet meer.
Een email naar de klantenservice geeft een standaard e-mailtje dat ik moet aanloggen op mijnebay en dan mijn probleem moet opzoeken in handleiding.
Natuurlijk was ik bij stap 2. Het al helemaal zat.
Genomen stappen.
Natuurlijk direct de creditcard maatschappij op de hoogte gesteld. Het geld was namelijk al afgeboekt.
Al met al een slechte ervaring met eBay.
De reden voor de blokkade is mij geheel onduidelijk. Er kan zover ik het kan zien, weinig zijn.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Edit. Tip van redhat. Hoe kan dit?, Wat moet ik doen?
Gelukkig voor mij. Ik heb betaald via een creditcard en krijg dus het (kleine) bedrag terug.
Omdat ik geen vergelijkbaar topic kon vinden. Hierbij mijn ervaringen met eBay. Dit ter leering en vermaak.
Geschiedenis.
Ik kocht nooit wat via eBay, omdat mijn gevoelens erbij niet correct waren.
(Al jaren actieve koper op diverse andere websites. Zelfs bij alibaba en dx.)
Vorige week heb ik toch maar een bestelling gedaan. Daarbij heb ik een account aangemaakt en enkele account zaken aangepast.
De bestelling.
Ik heb een iPad hoes gekocht bij een gecertificeerde verkoper met een goede score.
Betaling.
Direct met een creditcard betaald. Via Paypal. (Geen Paypal account.)
De rust.
Enkel (4-5) dagen, wijst niks op een probleem. Artikel zal worden verstuurd.
Ik krijg zelfs een positief waardering van de verkoper na de betaling.. Dat dat überhaupt kan....
Het probleem.
Zo uit het niks krijg ik enkele dagen later de volgende emails.
1. De bestelling is door eBay geannuleerd. Daarbij wordt aangegeven dat ik op de site moet aanloggen.
2. Mijn account is door eBay geannuleerd wegens beveiligingsredenen. Voor altijd. Ik krijg een volledige blokkade aan mijn broek. Ik mag ook geen ander cq nieuw account aanmaken.
Er wordt niks uitgelegd. Aanloggen op mijneBay kan niet meer.
Een email naar de klantenservice geeft een standaard e-mailtje dat ik moet aanloggen op mijnebay en dan mijn probleem moet opzoeken in handleiding.
Natuurlijk was ik bij stap 2. Het al helemaal zat.
Genomen stappen.
Natuurlijk direct de creditcard maatschappij op de hoogte gesteld. Het geld was namelijk al afgeboekt.
Al met al een slechte ervaring met eBay.
De reden voor de blokkade is mij geheel onduidelijk. Er kan zover ik het kan zien, weinig zijn.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Edit. Tip van redhat. Hoe kan dit?, Wat moet ik doen?
Gelukkig voor mij. Ik heb betaald via een creditcard en krijg dus het (kleine) bedrag terug.
[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 02-07-2014 21:31 ]