Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop nodig voor opleiding ICT

Pagina: 1
Acties:

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 13:41
Beste Forumleden, omdat ik het komende schooljaar een opleiding ict ga doen, heb ik een laptop nodig. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het uikiezen van een laptop. Ik heb zelf uiteraard ook onderzoek gedaan en ben op de volgende laptop gekomen:
pricewatch: MSI Classic CR61 2M-856NL

Ik ben tot deze laptop gekomen omdat er een intel core i5 4210 inzat en 8 GB ram, de prijs vond ik ook erg netjes voor deze laptop. Ik hoor graag jullie mening!

Mijn laptop moet minimaal aan de volgende specificaties voldoen;

Intel core i5 4xxx
15" (lekker compact, omdat ik de laptop meeneem)
6 GB Werkgeheugen

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is puur bedoelt voor school, dus gamen is niet van toepassing. Dat doe ik lekker op mijn PC. Hij moet lekker vlot zijn. En daarom zet ik er zelf ook een Solid State Drive bij. Dat is overigens exclusief van mijn budget voor de laptop.

Wat is je budget?
De laptop mag maximaal 600,- gaan kosten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, hij bedoelt voor mijn opleiding en gaat dus elke dag mee naar school. Compact moet hij dus zeker zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan het merk MSI of Asus. Ik sta altijd open voor andere merken!

Ik hoop nogmaals dat jullie me kunnen helpen met het uitkiezen van een laptop

• gerwin353
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:53
Zover ik weet heb je met niveau 3 (Medewerker Beheer ICT) en niveau 4 (systeem beheer) veel te maken met virtual machines. dus 8GB RAM is goed (ik doe zelf ook ICT) maar ik raad je toch aan om naar 16GB RAM te gaan. (dit werd ons aanbevolen). Verder heb je een HDD nodig waar veel op kan als jullie met virtual machines ga werken omdat deze nogal veel in beslag kunnen gaan nemen (zit nu zelf op de 320GB aan machines).

Groet, Gerwin.

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 09:19

waseland

War... war never changes

Een paar suggesties:

1. pricewatch: Lenovo Essential B50-70 MCC23MH
Het aantal ram staat hier verkeerd aangegeven. Er zit namelijk 8GB RAM in (source: https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-352753)

2. pricewatch: MSI Classic CR61 2M-856NL
Dit is dezelfde die je al had gezien

3. pricewatch: Toshiba Satellite S50D-A-10L
Geen intel processor maar een AMD quad core. + 1TB aan harde schijf

Succes met kiezen ^^

• JKMH
gerwin353 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:57:
Zover ik weet heb je met niveau 3 (Medewerker Beheer ICT) en niveau 4 (systeem beheer) veel te maken met virtual machines. dus 8GB RAM is goed (ik doe zelf ook ICT) maar ik raad je toch aan om naar 16GB RAM te gaan. (dit werd ons aanbevolen). Verder heb je een HDD nodig waar veel op kan als jullie met virtual machines ga werken omdat deze nogal veel in beslag kunnen gaan nemen (zit nu zelf op de 320GB aan machines).

Groet, Gerwin.
Bedankt voor je advies! Dat word dus een 500gb Solid State Drive..

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Zelfde opleidingen gedaan met ongeveer de goedkoopste laptop die ik kon krijgen. 4GB ram etc. Maar virtuals moeten idd draaien, maar dat betekend niet dat je een beest van een laptop nodig hebt.

Een i5 met 8gb ram is niet gek en ook gemakkelijk aan te komen nu, zou sowieso niet zoveel geld voor een SSD uitgeven. De VM's kan je ook gewoon draaien op een externe hardeschijf van 512GB/1TB voor 6 tientjes.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat denk je van deze?

http://www.campusshop.nl/...-probook-450/details.aspx

Dan heb je een HP Probook, een superstevige notebook. En je hebt tevens een maximale doorlooptijd als er iets mis is met de notebook. En dan krijg je een snelle reparatie of een leenlaptop in deze studentenactie.

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Cinemaskoop schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:02:
Wat denk je van deze?

Dan heb je een HP Probook, een superstevige notebook. En je hebt tevens een maximale doorlooptijd als er iets mis is met de notebook. En dan krijg je een snelle reparatie of een leenlaptop in deze studentenactie.
De resolutie daarvan is bagger namelijk:
1366 x 768 Pixels
minimaal 1600x900 is echt wel aan te raden.

Maar 500GB HDD en 6GB RAM, dit valt wel uit te breiden, maar goed, moet daar wel budget voor zijn en moet TS het ook wel willen.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Cinemaskoop
Ja TS meldt niets over de Resolutie en een hoger resolutie notebook met een i5 voor dat budget wordt lastig. TS geeft een MSI aan die ook gewoon 1366x768 res heeft en voor veel mensen is dit nog steeds goed genoeg.

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 13:42
Aangezien je met virtuele machines aan de slag gaat lijkt het mij ook fijner om een 17" laptop te gebruiken. Wat minder handig om mee te nemen maar het werkt wel wat prettiger. Daarnaast zul je minstens 12GB geheugen nodig hebben. Ik had bijvoorbeeld voor een opdracht een Exchange omgeving opgezet, maar deze lust erg graag geheugen. Zoiets zul jij vast ook tegen gaan komen.

Deze is boven je budget en geen 15", maar misschien toch waard om te overwegen.

pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Gezien je met veel VMS gaat werken lekker grote SSD kopen en kijken of je van die 8GB 16GB ram kan maken en dan kan je er 3/4 jaar mee doen.

Als je hem puuur voor school gaat gebruiken, hoef je niet naar resolutie te kijken joh, neem wel 15" en geen 17 want je gaat er veel mee op pad(naar scholl, huis, ov ect...)

[ Voor 38% gewijzigd door garriej op 04-07-2014 13:06 ]

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

Ook is het handig om naar die hdd te kijken die er in zit.
Als je die vervangt voor een ssd, kan je daar nog een leuke externe schijf van maken.

Did you try to put it off and on again?

• JKMH
Cinemaskoop schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:02:
Wat denk je van deze?

Ben niet zo'n fan van HP :( Maar toch bedankt voor het advies!

• JKMH
SmokingAces schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:12:
[...]

De resolutie daarvan is bagger namelijk:
1366 x 768 Pixels
minimaal 1600x900 is echt wel aan te raden.

Maar 500GB HDD en 6GB RAM, dit valt wel uit te breiden, maar goed, moet daar wel budget voor zijn en moet TS het ook wel willen.
1600x900 lever ik gelijk weer in op m'n prestaties. Dus 1366 x 768 is oké :)

• JKMH
lolhoo schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:09:
Ook is het handig om naar die hdd te kijken die er in zit.
Als je die vervangt voor een ssd, kan je daar nog een leuke externe schijf van maken.
Bedankt! Had ik nog niet aan gedacht! TOP

• JKMH
Ik verhoog mijn budget naar 700,- euro

• Cinemaskoop
Dan zou ik voor deze gaan:
http://www.campusshop.nl/...g50-70-01675/details.aspx
i7, SSHD, 8GB, Speciale studentengarantie.

• JKMH
Cinemaskoop schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:57:
Dan zou ik voor deze gaan:
http://www.campusshop.nl/...g50-70-01675/details.aspx
i7, SSHD, 8GB, Speciale studentengarantie.
Voor een opleiding ict lijkt touch me niet handig? Of zit ik fout?

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Jamalietjuh schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:38:
[...]

Voor een opleiding ict lijkt touch me niet handig? Of zit ik fout?
Er waren momenten dat ik graag een touch-screen had, maar ik ging dan ook verder met applicatie ontwikkeling.
Kan me voorstellen dat het voor computer beheer ook wel fijn kan zijn, netwerk beheer lijkt het me weinig nut te hebben.

Maar het is sowieso maar een extraatje, zou er niet alles op inzetten.
Pagina: 1