Toon posts:

Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp nodig..

Nadat ik mijn harde schijven uit mijn pc had gehaald en weer terug deed wilde mijn pc neit meer opstarten.
Ik kreeg een zwart scherm met bovenin een lijn tekst dat er een error was, exacte regel ben ik vergeten.
Maar in de BIOS werden alle drie de schijven gevonden en alles leek gewoon in orde.

Dus haalde ik ze er weer uit en deed ze in een andere pc. Bij deze kwam ik een beetje verder, maar nu kwam er een blauw scherm met de bekende tekst:
a problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer
enzovoort

Wie kan mij helpen?
Het liefst heb ik dat ze in mijn eerste pc gewoon weer doen zodat ik belangrijke info eraf kan halen en kan formateren voor mij nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Het kan helpen als je de tekst even kan noteren/foto van kan maken.

In een ander systeem een BSOD kan kloppen, Hardware probleem, of intel/amd dat het een ander merk is.

Windows opnieuw installeren is een van de makkelijkste oplossingen. Heb ik hier ook gehad

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Vrijwel zeker dat je bootvolgorde in de BIOS veranderd is. Kijk dit eens na wanneer de schijven netjes geplaatst zijn.

Dat je een BSOD krijgt op een systeem met compleet andere hardware is logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2014 18:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je ze toch gaat formatten dan zou ik er inderdaad even een nieuwe Windowsinstallatie opzetten. Dan ben je in 20 minuten klaar, het probleem oplossen kost je waarschijnlijk veel meer als je niet precies weet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:43:
Nadat ik mijn harde schijven uit mijn pc had gehaald en weer terug deed wilde mijn pc neit meer opstarten.
Ik kreeg een zwart scherm met bovenin een lijn tekst dat er een error was, exacte regel ben ik vergeten.
Maar in de BIOS werden alle drie de schijven gevonden en alles leek gewoon in orde.
Heb je de harde schijven er weer in de juiste volgorde in gedaan? Dus in de volgorde waar ze voorheen er ook in zaten? Heb je ze ook weer aangesloten op het kabeltje waar ze eerst vanaf kwamen?

De volgorde van de disks is belangrijk omdat een van je harde schijven in de BIOS of UEFI bovenaan staat in de boot order. Als die disk op een andere plek terug gezet wordt dan moet je PC zoeken naar de bootloader of deze vindt niets meer. In dat geval kan je een zwart scherm krijgen met een melding dat de bootloader niet gevonden kan worden.
Dus haalde ik ze er weer uit en deed ze in een andere pc. Bij deze kwam ik een beetje verder, maar nu kwam er een blauw scherm met de bekende tekst:
a problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer
enzovoort
BSOD kan vele oorzaken hebben. Je moet de STOP code eens in Google opzoeken om een idee te krijgen wat het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

CMD-Snake schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:57:
Heb je de harde schijven er weer in de juiste volgorde in gedaan? Dus in de volgorde waar ze voorheen er ook in zaten? Heb je ze ook weer aangesloten op het kabeltje waar ze eerst vanaf kwamen?
Maakt weinig uit, zolang de TS daarna maar direct de volgorde weer goed instelt ;) .

Die BSOD komt gewoon door het feit dat er opeens compleet andere hardware draait, iets waar Windows sowieso niet lekker op reageert.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Grappig dat niemand hier vraagt om welke Windows versie het gaat. :)
TERW_DAN schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:54:
Als je ze toch gaat formatten dan zou ik er inderdaad even een nieuwe Windowsinstallatie opzetten. Dan ben je in 20 minuten klaar, het probleem oplossen kost je waarschijnlijk veel meer als je niet precies weet wat er aan de hand is.
Tuurlijk + anderhalf uur aan updates en een uurtje om de meeste tools / games en eigen instellingen weer terug te krijgen.

@TS: Probeer elke schijf even individueel, dan zal de computer altijd naar die schijf kijken of er een bootsector opzit. Als je de juiste schijf gevonden hebt kun je de overige schijven ook aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 03-07-2014 01:13 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1