Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb een Debian 7.5 (wheezy) op mijn minecraft server draaien echter nu willen mijn gebruikers gebruik gaan maken van een modpack genaamd Feed the Beast, deze word gestart met een sh script (ServerStart.sh)

nu heb ik een nieuwe user aangemaakt zodat deze zijn eigen home krijgt met de benodigde instellingen.
vanuit deze user heb ik een crontab -e gedaan en hier net als bij de minecraft server in gezet @reboot /home/*username*/TW2/ServerStart.sh echter na een herstart start de FTB server niet automatisch op.

als volgende stap heb ik deze aangepast naar @reboot /bin/sh /home/*username*/TW2/ServerStart.sh, na een reboot blijft de server offline.

de volgende optie die ik tegen kwam om dit script te starten is @reboot cd /home/*username*/TW2 && sh ServerStart.sh maar helaas nog steeds geen automatisch startend script.

ik heb ook nog wat eigen dingen geprobeerd: @reboot cd /home/*username*/TW2 && /bin/sh ServerStart.sh

@reboot cd /home/*username*/TW2 && /bin/sh /home/*username*/TW2/ServerStart.sh

en @reboot ./home/username/TW2/ServerStart.sh

ik weet zeker dat het script executable is want ik kan deze wel gewoon handmatig starten met een ./ServerStart.sh

de minecraft server blijft gewoon werken en de TS server (die hier ook op staat) heeft ook geen problemen.

wat doe ik verkeerd? en wat kan ik doen om dit wel te laten starten?

P.S. *username* is dus de daadwerkelijke username van de FTB server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
heeft de gebruiker ook mail staan in /var/spool/mail/$gebruiker waarin een reden staat dat het niet lukt?

Zet anders MAILTO=jouw@mail.adres bovenaan de crontab zodat je mail krijgt van de output.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet daarvoor natuurlijk wel een MTA (mail transfer agent) hebben draaien. Standaard local configuratie van Postfix (of Exim4) is in principe al genoeg om bovenstaande van Kees te krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

BoGu5

hmmmz

Twee stomme vragen: heb je een (aantal) enters na de @reboot regel en zit de user in de cron groep?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BoGu5 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:05:
Twee stomme vragen: heb je een (aantal) enters na de @reboot regel en zit de user in de cron groep?
Heb je een bron waar staat dat een new-line vereist is bij cron? Ik kan gewoon een cron entry maken zonder newline aan 't eind en 't klaagt niet.

En in de cron groep zitten is helemaal niet nodig. Het is eerder een security risk als je dat wel zou zijn. Daarbij bestaat 'cron' niet als groep bij Debian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Wat is de shell van de user en worden zijn instellingen wel correct megenomen (environment e.d.)
Voeg anders ook een entry toe voor
code:
1
env > ~/env.out

om te zien welke envionment variabelen je hebt in een cronjob.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zou 't probleem kunnen zijn. De shell die Cron gebruikt is tenslotte sh, als er bash wordt verwacht, tja, dan gaat 't niet werken. De uitvoer die je van cron zelf krijgt bij 't draaien geeft wat dat betreft genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Okay, ik heb even wat weinig tijd gehad, bedankt voor de tip om te kijken in de mail van de gebruiker, daar staat in dat om de een of andere reden de server.jar file niet accessable is. Nu is het dus een kwestie van uitzoeken waarom (ik zou natuurlijk gewoon de server naar de ~/ kunnen verplaatsen net zoals de minecraft server... dat zou moeten werken...

edit: dat werkt inderdaad probleemloos... het heeft er mee te maken dat het systeem door het FTB server startscript niet weet waar hij de jarfile moet zoeken. Kleine aanpassing in het script, en klaar is mstreurman :)

[ Voor 23% gewijzigd door michelstreurman op 07-07-2014 03:43 ]

Pagina: 1