HDMI naar Mini/Micro HDMI = kwaliteitsverlies?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12 15:04
Ik ben van plan om een lange HDMI kabel te trekken zodat ik mijn game pc kan aansluiten op mijn tv. Wil graag kunnen gamen in de huiskamer. Helaas zijn de stekkers van de HDMI kabels erg groot en zal ik een behoorlijk gat moeten boren in een betonnen vloer. Ik las ergens een tip om een klein gat te boren en daar een mini of zelfs micro HDMI kabel als tussenstukken doorheen te trekken. Nu vraag ik mij alleen af of een mini/micro HDMI kabel als tussenstuk beperkingen op gaat leveren? Hebben mini/micro HDMI kabels dezelfde eigenschappen als normale HDMI kabels?

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Digitaal = Digitaal
1 of 0
ja of nee

Oftewel, het werkt of het werkt niet.
Hooguit arc of ethernet over hdmi maar het zal je waarschijnlijk toch alleen om one way geluid en video gaan.

Tip:

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• michielvz
Maar HDMI kabels hebben een bepaalde bandbreedte. Is dat niet groter voor normale HDMI kabels dan voor micro kabels? Als deze kabels dezelfde eigenschappen hebben. Waarom gebruiken we dan uberhaubt nog van die dikke kabels met grote stekkers? En bedankt voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door michielvz op 02-07-2014 19:50 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hou in gedachten dat de HDMI standaard in 2002 voor het eerst ingesteld is. Tegenwoordig kan fullhd over een veel dunner draadje met een kleinere connector.

Backwards compatibility is waarom we nog de grote connector gebruiken.

Maar daarnaast heb je ook de extra's zoals de inmiddels verhoogde bandbreedte en de toevoeging van ethernet en 3d mogelijkheid.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo'n lange HDMI kabel en evt converters kost een aardige duit. Is het dan niet handiger om een UTP kabeltje te trekken (al dan niet vanuit de meterkast) en een godkope mediaplayer neerzetten? Kost ws het zelfde maar biedt meer functionaliteit, en makkelijker aan te sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• michielvz
@Leo: klinkt logisch idd. En welke bandbreedte is nodig voor full hd gamen op max settings?

@the Eagle: Ik ben van plan om hiermee te gamen. Dat bespaart me een losse next gen console. Steek dat geld liever in een pc upgrade. Heb wel gekeken naar hdmi utp extenders maar werken veelal met twee utp kabels en de bandbreedte is een stuk kleiner dan hdmi.

Ben dit nog tegengekomen. Kan geen prijzen vinden maar volgens mij niet bedoelt voor particulieren. Zou wel ideaal zijn. Werkt met een enkele cat6a kabel dus goede specs!

[ Voor 28% gewijzigd door michielvz op 02-07-2014 21:19 ]

Pagina: 1