In ons pand zijn we van plan om een nieuw netwerk aan te leggen. Niet helemaal mijn vakgebied dus daarom de vraag of jullie feedback kunnen geven?
Hieronder zien jullie een nieuwe opstelling van een bedrijven netwerk. Het idee is dat er één UPC abonnement komt(200Mbit/s) met één groot netwerk en dat voor elke subgroep er een VLAN komt.
Netwerk 1
Afdeling A1, A2, A3 en B totaal 10 personen
Een netwerk waarbij ze draadloos, beraad, toegang tot de shared, kopieerapparaat en internet hebben (afdeling A1, A2, A3 en B )
Netwerk 2
Ook komen er gasten die alleen draadloos internet nodig hebben. Afdeling A1, A2, A3 kan oplopen naar totaal 100 personen op één moment, totaal aangemeld max 500.
Netwerk 3, 4 en 5:
Afdeling C,D en E(elk 4 personen) hebben hun eigen netwerkje, beraad, draadloos en internet toegang.
Bestellijst:
1x UPC Router/Modem (TWG-870)
1x Managed switch 8x (TL-SG108E): pricewatch: TP-Link TL-SG108E
1x Switch 5x(TL-SG105): pricewatch: TP-Link TL-SG105
3x Switch 8x (TL-SG108): pricewatch: TP-Link TL-SG108
6X AccessPoint (TL-WA801ND) : pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
305 meter UTP CAT6 100% koper met connectoren
Zien jullie verbeterpunten? Kostenbesparing, goede keuze van aan te schaffen apparatuur, veiligheid , betrouwbaarheid, alles waar ik nog niet aan heb gedacht?
Als jullie vragen hebben hoor ik die graag! Alvast bedankt voor de hulp!
Hieronder zien jullie een nieuwe opstelling van een bedrijven netwerk. Het idee is dat er één UPC abonnement komt(200Mbit/s) met één groot netwerk en dat voor elke subgroep er een VLAN komt.
Netwerk 1
Afdeling A1, A2, A3 en B totaal 10 personen
Een netwerk waarbij ze draadloos, beraad, toegang tot de shared, kopieerapparaat en internet hebben (afdeling A1, A2, A3 en B )
Netwerk 2
Ook komen er gasten die alleen draadloos internet nodig hebben. Afdeling A1, A2, A3 kan oplopen naar totaal 100 personen op één moment, totaal aangemeld max 500.
Netwerk 3, 4 en 5:
Afdeling C,D en E(elk 4 personen) hebben hun eigen netwerkje, beraad, draadloos en internet toegang.
Bestellijst:
1x UPC Router/Modem (TWG-870)
1x Managed switch 8x (TL-SG108E): pricewatch: TP-Link TL-SG108E
1x Switch 5x(TL-SG105): pricewatch: TP-Link TL-SG105
3x Switch 8x (TL-SG108): pricewatch: TP-Link TL-SG108
6X AccessPoint (TL-WA801ND) : pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
305 meter UTP CAT6 100% koper met connectoren
Zien jullie verbeterpunten? Kostenbesparing, goede keuze van aan te schaffen apparatuur, veiligheid , betrouwbaarheid, alles waar ik nog niet aan heb gedacht?
Als jullie vragen hebben hoor ik die graag! Alvast bedankt voor de hulp!