Toon posts:

3 monitoren 1 videokaart of zou ik er toch 2 nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Mijn situatie:

Ik heb 3 schermen 24''

- Linker : Acer G246HLBbid ( DVI )
- Middelste : VG248QE ( HDMI )
- Rechter : Acer G246HLBbid ( DVI )

De videokaart die ik gebruik MSI GTX 780Ti Gaming 3G:

- 3 GB (Klokfrequentie 7008 MHz)
- Grafische chip met klokfrequentie 1020 MHz
- 384 Bit

Als ik nu op me middelste scherm een game gaat spelen, halen de twee andere schermen ( Links en rechts ) de kwaliteit naar beneden. Zo ja, zal ik er dan een andere wat goedkopere videokaart erbij halen, voor me rechter en linker scherm?

En als iemand mij kan uitleggen wat voor verband de GB, MHz en de Bit hebben met elkaar, zou ik dat erg op prijs stellen _/-\o_

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Kan ik uit je post opmaken dat je niet op 3 schermen speelt (surround)? En wat bedoel je met kwaliteit die achteruit gaat? Haal je een lagere framerate? En is het niet makkelijker om gewoon tijdens het gamen de andere schermen uit te schakelen?

Over je laatste vraag:
De hoeveelheid geheugen is uitgedrukt in GB (dus hoeveel textures e.d. er in het geheugen kunnen).
De klokfrequentie van de GPU (grafische processor) is de hoeveelheid rekencycli die in bepaalde tijd worden uitgevoerd, uitgedrukt in MHz
De klokfrequentie van het geheugen betekent hoevaak het geheugen kan worden aangesproken in een bepaalde tijd (ook in MHz)
De busbreedte van het geheugen (in bit) is de hoeveelheid data die in een cyclus naar of van het geheugen kan worden gecommuniceerd, vermenigvuldigd met de klokfrequentie levert dit de bandbreedte van het geheugen op (in GB/s)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

In principe zolang je maar op 1 scherm gamed, mag het niet uitmaken dat er nog 2 schermen aanhangen,
Kun je het probleem iets duidelijker uitleggen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel alleen op me middelste scherm, de andere twee gebruik ik voor multitasking, maar allemaal op dezelfde videokaart, weet jij of dit de kwaliteit (de kwaliteit bij het gamen op de middelste scherm) achteruit haalt?

En bedankt voor de uitgebreide uitleg!! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 17:54 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:52:
Ik speel alleen op me middelste scherm, de andere twee gebruik ik voor multitasking, maar allemaal op dezelfde videokaart, weet jij of dit de kwaliteit (de kwaliteit bij het gamen op de middelste scherm) achteruit haalt?

Kwaliteit is nogal een vaag begrip !
Maar het zou gewoon geen invloed moeten hebben, zowel niet op het beeld, als het aantal fps.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:52:

Sorry ik las je vraag niet helemaal goed, ik dacht dat je zelf had ondervonden dat de kwalieit achteruit ging.
Het zou geen inpact moeten hebben op de performance, aangezien een beetje 2D nauwelijks rekenkracht vergt.

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:56:
[...]

Kwaliteit is nogal een vaag begrip !
Maar het zou gewoon geen invloed moeten hebben, zowel niet op het beeld, als het aantal fps.
Kwaliteit, best omschreven in geheugen (denk ik). Dus stelen de twee schermen link en rechts geheugen, ik noem maar een voorbeeld;

- linker scherm 0,25 GB
- rechter scherm 0,25 GB
- Waarbij dan een 0,5 GB verloren gaat, die ik beter kan gebruiken voor me middelste scherm

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:57:
[...]

Sorry ik las je vraag niet helemaal goed, ik dacht dat je zelf had ondervonden dat de kwalieit achteruit ging.
Het zou geen inpact moeten hebben op de performance, aangezien een beetje 2D nauwelijks rekenkracht vergt.
Ik begrijp wat je bedoelt, harstikke bedankt _/-\o_

Kan je dat trouwens ergens zien het gebruik? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 18:10 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:00:
[...]

Kwaliteit, best omschreven in geheugen (denk ik). Dus stelen de twee schermen link en rechts geheugen, ik noem maar een voorbeeld;

- linker scherm 0,25 GB
- rechter scherm 0,25 GB
- Waarbij dan een 0,5 GB verloren gaat, die ik beter kan gebruiken voor me middelste scherm
Je kunt kwaliteit in een hoop termen omschrijven, geheugen is daar geen van :P

eerder 15Mb ofzo.
maar ik geloof dat 2d en 3d geheugen zelfs gescheiden zijn (maar ik kan dat goed mis hebben)
Hoe dan ook, je zult er absoluut niks van merken !

[ Voor 59% gewijzigd door heuveltje op 02-07-2014 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:19:
eerder 5Mb ofzo.
maar ik geloof dat 2d en 3d geheugen zelfs gescheiden zijn (maar ik kan dat goed mis hebben)

Hoe dan ook, je zult er absoluut niks van merken !
Oke bedankt :*)
Pagina: 1