Toon posts:

Heterosexualiteit bepaald door omgeving?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, je vraagt je wat af op zo'n tijdstip als dit...

In deze maatschappij draait vrijwel alles om man/vrouw, en alles wat je van kinds af aan ziet (ouders, buren, kenissen) is vrijwel allemaal man/vrouw. Je ouders en kenissen vragen later of je al een vriendin hebt, je vrienden hebben het ook steeds over 'lekkere wijven' etc.

Wat ik me dus afvraag, als deze maatschappij nou niet zo man/vrouw gericht was, zou dan niet plm. 50% van de mensen op een man vallen en 50% op een vrouw? Of sterker nog, zou dan niet iedereen min of meer volledig bi-sexueel worden? Net zoals nu met bijvoorbeeld haarkleur is? De ene keer vind je die kleur mooi, de andere keer een andere kleur...

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Ik ben altijd al van mening geweest dat iedereen van nature bisexueel is. Alleen omgevingsfactoren, normen en waarden van de samenleving en de gevestigde reliegies, hebben heterosexualiteit "uitgevonden".

Bisexualiteit komt in de natuur ook regelmatig voor, ook bij onze verre neven.(chimps en bonobo's bijvoorbeeld)

Hetzelfde geldt voor monogamie, is ook zo'n "opgelegd" iets, hoewel dit is sommige culturen nog steeds "normaal" is.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Is het niet wetenschappelijk bewezen dat er een "aanleg" voor homo- of heterosexualiteit is??
Dacht dat ze bij het Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek hadden aangetoond dat de hersenen van homo's, hetero's en transseksuelen fundamenteel anders waren.
Het zou wel kunnen dat de maatschappij deze gevoelens onderdrukt, zodat het aantal homo's minder lijkt (er zijn er een paar "undercover"). Het echte aantal homo's is volgens mij alleen constant, alleen merk je er in minder-tolerante samenlevingen minder van.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Neuh, homosexualtiteit dient geen doel, structureel gezien dan. Kijk een homosexueelslippertje kan nog wel een functie hebben
Maar zouden we allemaal van nature homo of pot zijn, dan zou logischerwijs de soort op uitsterven staan

Man en vrouw vallen op elkaar, dat is nou eenmaal zo. Dat is ook logisch, aangezien ze elkaars complementerende factor zijn.
En zeg zou zelf, homosexualiteit is toch ook een beetje bah! :P (Vind ik dan)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik moet er ook niet aan denken om bv boer te zijn. Daarom vind ik nog niet dat alle boeren bah zijn.
Iedereen doet wat z'n gevoel em ingeeeft totdat die gevoelens door externe factoren onderdrukt worden..

Wees consequent, maar niet altijd

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Ik heb het ook niet over fundamenteel homo of hetero zijn, maar over fundamenteel bisexueel zijn.

Bij bijvoorbeeld primaten, bonobo's om precies te zijn is sex een betaalmiddel voor diensten :P Daar komt sex met hetzelfde geslacht wel degelijk op daily basis voor.

Heterosex voor voortplantig bedrijven ze uiteraard ook...

Dat homosexualiteit bah zou zijn (kleuterschool-niveau-uitspraak) geldt alleen voor mensen die zo denken, en is dus geen verdedigbare stelling.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Als ik vrouw was, was ik lesbisch, zo hetero ben ik

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Op maandag 11 juni 2001 11:01 schreef SympathiekeSok het volgende:
Als ik vrouw was, was ik lesbisch, zo hetero ben ik
LOL Ja, die gedachte heb ik ook al vaak gehad en het is nog zo ook! Wie wil er nou zo'n behaarde kerel?! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 10:23 schreef ronaz het volgende:

Bij bijvoorbeeld primaten, bonobo's om precies te zijn is sex een betaalmiddel voor diensten :P Daar komt sex met hetzelfde geslacht wel degelijk op daily basis voor.
Nou, om nou voor een pinda met een andere man van Jet te gaan, nee dank je. ;)

Ik niet dat heterosexualiteit zo zeer door de omgeving bepaald word, maar meer door oerinstincten. Homosexualiteit heeft volgens mij niet echt een revolutionair doel, maar het is meer een luxe, net zoals wij muziek maken.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:09 schreef THC_Vissie het volgende:

[..]

Homosexualiteit heeft volgens mij niet echt een revolutionair doel, maar het is meer een luxe, net zoals wij muziek maken.
Kies ik toch voor muziek...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 11:09 schreef THC_Vissie het volgende:
Homosexualiteit heeft volgens mij niet echt een revolutionair doel, maar het is meer een luxe
Wat?? Homosexualiteit een luxe?? Voel jij je wel helemaal lekker? Ik hou wel van een potje luxe om me heen hoor, maar om nou te zeggen dat ik me aangetrokken voel tot mannen, nee...

Bovendien vroeg ik me af ofdat niet idereen bi-sexueel (of 50% hetero en 50% homo) zou zijn, op het moment dat je omgeving niet meer man/vrouw is gericht.

Verwijderd

Nieuwe theorie,

er zijn teveel mensen en door de evolutie komen er steeds meer homo's/lesbisch om de mensengroei wat af te remmen.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op dinsdag 12 juni 2001 20:50 schreef AmAnido het volgende:
Nieuwe theorie,

er zijn teveel mensen en door de evolutie komen er steeds meer homo's/lesbisch om de mensengroei wat af te remmen.
Evolutie 'denkt'zelf niet. Het is gebaseerd op toevallige mutaties.

Btw Ik zie wel wat in die theorie van MREn

Verwijderd

waarom zijn dieren normaal gesproken dan heterosexueel? (hierover was tijdje geleden topic, maar die is denk ik verloren gegaan bij de crash) tijdens normale omstandigheden zijn dieren iig heterosexueel bezig... kijk bv maar naar de Zwaan, deze zijn altijd man vrouw en blijven hun gehele leven bij elkaar...

het is dus niet per definitie bepaald door de omgeving. ik denk wel dat als je bv bisexuele aanleg hebt, je bv in een omgeving met veel homosexualiteit je eerder naar die kant gaat dan naar de heterosexuele kant...en andersom...

• Ivo

Ivo

Op dinsdag 12 juni 2001 21:37 schreef Kertje het volgende:
waarom zijn dieren normaal gesproken dan heterosexueel? (hierover was tijdje geleden topic, maar die is denk ik verloren gegaan bij de crash) tijdens normale omstandigheden zijn dieren iig heterosexueel bezig... kijk bv maar naar de Zwaan, deze zijn altijd man vrouw en blijven hun gehele leven bij elkaar...

het is dus niet per definitie bepaald door de omgeving. ik denk wel dat als je bv bisexuele aanleg hebt, je bv in een omgeving met veel homosexualiteit je eerder naar die kant gaat dan naar de heterosexuele kant...en andersom...
Sorry MrEn, maar ik ben nu hiervan overtuigd

Verwijderd

Er zijn teveel mensen en door de evolutie komen er steeds meer homo's/lesbisch om de mensengroei wat af te remmen.
Die theorie ondersteun ik! Ik bedacht bij het lezen van dit stukje net hetzelfde. Het lijkt me de het de enigste natuurlijke mogelijkheid om netjes (anders dan oorlogen en zo) de overbevolking wat tegen te gaan..

Natuurlijk kan het niet als je het puur wetenschappelijk bekijkt ivm evolutie en zo zal dit makkelijk tegen te spreken zijn...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Waarom ondersteun je hem dan :?

Verwijderd

Waarom ondersteun je hem dan :?
Ik denk niet altijd PUUR wetenschappelijk ;)

Meestal wel, maar bij zo iets heb ik toch zoiets van "misschien missen we daar nog iets, en weten we nog niet alles"...

En daarmee bedoel ik nu ook weer niet dat ik gelovig ben... :P Zo ver wil ook weer niet gaan.

• Ivo

Ivo

Op dinsdag 12 juni 2001 22:10 schreef McGry het volgende:

[..]

Ik denk niet altijd PUUR wetenschappelijk ;)

Meestal wel, maar bij zo iets heb ik toch zoiets van "misschien missen we daar nog iets, en weten we nog niet alles"...

En daarmee bedoel ik nu ook weer niet dat ik gelovig ben... :P Zo ver wil ook weer niet gaan.
Denk logisch, dat werkt (uhoh Tuvok again)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 22:20 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Denk logisch, dat werkt (uhoh Tuvok again)
Dat is toch ook logisch? :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 21:37 schreef Kertje het volgende:
waarom zijn dieren normaal gesproken dan heterosexueel?

kijk bv maar naar de Zwaan, deze zijn altijd man vrouw en blijven hun gehele leven bij elkaar...
Je geeft het goed aan, normaal gesproken zijn dieren hetero. Maar bij schapen, honden, apen en ook reigers is homosexueeel gedrag ook regelmatig aanwezig. Nog niet zo lang geleden was het uitgebreid op tv dat een lesbisch reiger stel samen een nest aan het bouwen waren. Er lagen zelfs eieren in.

Je tweede opmerking heeft er niets mee te maken. Die zwanen zijn monogaam en koeien niet. Dat staat los van je sexuele identiteit. Je kan best je hele leven bij een homosexuele partner blijven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ivo

Ivo

Op woensdag 13 juni 2001 09:35 schreef Ortep het volgende:

[..]

Je geeft het goed aan, normaal gesproken zijn dieren hetero. Maar bij schapen, honden, apen en ook reigers is homosexueeel gedrag ook regelmatig aanwezig. Nog niet zo lang geleden was het uitgebreid op tv dat een lesbisch reiger stel samen een nest aan het bouwen waren. Er lagen zelfs eieren in.

Je tweede opmerking heeft er niets mee te maken. Die zwanen zijn monogaam en koeien niet. Dat staat los van je sexuele identiteit. Je kan best je hele leven bij een homosexuele partner blijven.
Eieren bij een lesbisch reigerstel???
Leg uit!
Hebben we hier met een biologische glitch te maken of hebben reigers een onzijdig geslachtsdeel of zoiets?
Volgens mij waren die eieren gewoon van de mannetjesreiger die 2 wijfies had :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 09:38 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Eieren bij een lesbisch reigerstel???
Leg uit!
Je bent zeker geen kippenboer he? Kippen leggen ook eieren als er geen haan in de buurt is. Dat ze niet uitgebroed kunnen worden is een ander verhaal. Ze zijn niet bevrucht.

Ter info: Vruchtbare (lesbische) vrouwen produceren ook iedere maand een eitje. Daar komen ook geen kinderen van.

• Ivo

Ivo

Op woensdag 13 juni 2001 09:52 schreef Ortep het volgende:

[..]

Je bent zeker geen kippenboer he? Kippen leggen ook eieren als er geen haan in de buurt is. Dat ze niet uitgebroed kunnen worden is een ander verhaal. Ze zijn niet bevrucht.

Ter info: Vruchtbare (lesbische) vrouwen produceren ook iedere maand een eitje. Daar komen ook geen kinderen van.
Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik WEL een kippenboer ben, althans we hebben ze in de tuin rondhuppelen.
Ik dacht meteen aan vruchtbare eieren. Excuse for my misunderstanding.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 09:54 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik WEL een kippenboer ben, althans we hebben ze in de tuin rondhuppelen.
Aiiii...dat moet pijn doen :) :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:35 schreef Ortep het volgende:

[..]

dat van die reiger dat kan best, er gebeuren wel meer gekke dingen in de natuur, maar normaal gesproken als 2 dieren van het zelfde geslacht iets met elkaar doen is dit uit sexuele frustratie en zal dit niet hun eerste keus zijn als ze die jhebben....

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

was een tijd terug toch ook een homosexuele Flamingo in Artis?

Verwijderd

Ik vind dit soort discussies altijd lijken op discussie waarbij totaal onwaarschijnlijke zaken opeens normaal zouden moeten zijn.
Voor mij is homosexualiteit gewoon een ziekte, waartegen je je moet verzetten. Ik heb niet persoonlijk een hekel aan mensen met homosexuele gevoelens (ik ken er verscheidene persoonlijk) maar ik vind niet dat we dat als normaal moeten beschouwen.
Als verschillende "studies" |:( "aantonen" dan 10 tot 20 % van de mensen van nature homosexueel zouden zijn, dan geloof ik die mensen echt niet meer. Kijk om je heen! Denk nu eens na! Wees realistisch. denk je nou werkelijk dat 1 op de 5 mensen van nature homo zou zijn?
Zometeen gaan we bewijzen dat Bextrix van nature ook lesbisch zou zijn, omdat ze een keer haar moeder gekust heeft. Denk na!

Gebruik gezond verstand! Geloof wat je ziet en lees de kleine lettertjes bij de verschillende onderzoeken.

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
http://www.clubmetro.nl/site/news/discuss/column.phtml?entry_id=14659
Over homosexualiteit en (Turkse)moslims. Een aantal Turken was het er niet zo mee eens...
Maar wat ik interessant vond is dat als mannen en vrouwen gescheiden worden je wel meer uitingen van homosexualiteit krijgt (volgens columnschrijver). En zie gevangenissen...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Volgens mij is het doel van sex toch echt voortplanting. DUS is homosexualiteit per definitie niet logisch.. op die manier kun je je namelijk niet voortplanten (goh :))

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 13 juni 2001 11:27 schreef GESegers het volgende:
Als verschillende "studies" |:( "aantonen" dan 10 tot 20 % van de mensen van nature homosexueel zouden zijn, dan geloof ik die mensen echt niet meer. Kijk om je heen! Denk nu eens na! Wees realistisch. denk je nou werkelijk dat 1 op de 5 mensen van nature homo zou zijn?
Je bent wel heftig aan het chargeren. De onderzoeken die er zijn, komen met cijfers aan van tussen de 3-7%. Met enige goede wil zou je kunnen zeggen als je alles naar boven afrond dat 10% niet onmogelijk is maar dan heb je alles al wel verdubbeld. Maar om dat dan door te trekken naar 1 op 5 is wel heel extreem. Waarschijnlijker is 1 op 20. Een factor 4 minder dan jij hier roept. En daarvan is dan nog een deel mogelijk bisexueeel. Wie moet hier de kleine lettertjes nu lezen?

En om je heen kijken helpt niet. Als de 'norm' hetero is (en dat is hij), en voor jou maakt het niet uit of je een relatie met een man of een vrouw hebt, is het leven veel simpeler als je een hetero relatie 'kiest'. Het is ook de norm om het niet met je getrouwde buurvrouw te doen. Daarom doet ook niemand dat openlijk. Je zoekt gewoon een andere partner.

Dus er even van uitgaande dat 5% homo is, zijn er ook nog wel 2% te vinden die het in een hetero relatie 'kunnen uithouden'. En 1-2% kies voor helemaal geen (vaste)partner. De echte homo stellen komen zo op ongeveer 1-2%. En die concentreren zich niet in Staphorst of Bennekom. Maar in de randstad. Die vallen dus helemaal niet op.

PS...jouw uitspraken over ziektes kunnen je een rechtzaak opleveren als het meldpunt internet discriminatie er achter komt.

Verwijderd

Ik vind dit soort discussies altijd lijken op discussie waarbij totaal onwaarschijnlijke zaken opeens normaal zouden moeten zijn. Voor mij is homosexualiteit gewoon een ziekte, waartegen je je moet verzetten. Ik heb niet persoonlijk een hekel aan mensen met homosexuele gevoelens (ik ken er verscheidene persoonlijk) maar ik vind niet dat we dat als normaal moeten beschouwen.
Tsja... als je werkelijk zulke mensen persoonlijk kent, dan zal je waarschijnlijk ook weten dat de meeste (echten) er niet vrijwillig voor kiezen. Zeker, het is niet "normaal"; maar wat is normaal? Beschouw jij jezelf als normaal?

Zijn zeverende mongolen opgesloten in een dwangbuis en met joystick-bestuurde rolstoel normaal? Het komt voor, en het is normaal ja. Jij kan er niks aan doen, en die mensen al helemaal niet. Betekent niet dat je 'je je' moet verzeten ertegen, omdat jij, of een of andere koekwaus het niet 'normaal' vindt. Probeer je eens te verplaatsen in de mensen die niet 'normaal' genoemd worden, vanwege een 'afwijking'; wat die afwijking ook is.
Als verschillende "studies" |:( "aantonen" dan 10 tot 20 % van de mensen van nature homosexueel zouden zijn, dan geloof ik die mensen echt niet meer. Kijk om je heen! Denk nu eens na! Wees realistisch. denk je nou werkelijk dat 1 op de 5 mensen van nature homo zou zijn? Zometeen gaan we bewijzen dat Bextrix van nature ook lesbisch zou zijn, omdat ze een keer haar moeder gekust heeft. Denk na!
Geloof je soms dat alle homo's eruit zien als George Michael en elke zondagmorgen een wedstrijdje handtasjes gooien in het vondelpark doen? Beweer jij soms dat je aan *iedereen* kan zien dat 'ie "van de verkeerde kant is"? Wees zelf eens realistisch. ALS het al 20% is (volgens mij was het meer iets van 8 tot 10%, maar ok; dat kan ik niet bewijzen)

• HariZ
  • Laatst online: 22-01 21:46
Ik snap niet dat iemand homo kan zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je als man op een man valt. Van mij mogen ze hoor, daar niet van. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat er mannen zijn die op mannen vallen. En dit komt echt niet door mijn omgeving. Dit is gewoon wat ik zelf vind. Iedereen mag van mij homo of lesbo zijn, als ik er maar geen last van heb. Ik denk dus dat je omgeving niet bepaalt of je homo of hetero bent.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 11 juni 2001 09:29 schreef eXrated het volgende:
Neuh, homosexualtiteit dient geen doel, structureel gezien dan. Kijk een homosexueelslippertje kan nog wel een functie hebben
Maar zouden we allemaal van nature homo of pot zijn, dan zou logischerwijs de soort op uitsterven staan

Man en vrouw vallen op elkaar, dat is nou eenmaal zo. Dat is ook logisch, aangezien ze elkaars complementerende factor zijn.
En zeg zou zelf, homosexualiteit is toch ook een beetje bah! :P (Vind ik dan)
Dan denk ik toch dat het je enigzins ontbreekt aan enige kennis, homosexuelen kunnen net zo makkelijk kinderen krijgen, en in jou optiek zou dus iemand die geen kinderen kan krijgen nutteloos zijn.

Trouwens kan je me 1 reden noemen waarom homosexuelen dan wel Bah zijn?

• raptorix
Ik vind dit soort discussies altijd lijken op discussie waarbij totaal onwaarschijnlijke zaken opeens normaal zouden moeten zijn.
Voor mij is homosexualiteit gewoon een ziekte, waartegen je je moet verzetten. Ik heb niet persoonlijk een hekel aan mensen met homosexuele gevoelens (ik ken er verscheidene persoonlijk) maar ik vind niet dat we dat als normaal moeten beschouwen.
Zometeen gaan we bewijzen dat Bextrix van nature ook lesbisch zou zijn, omdat ze een keer haar moeder gekust heeft. Denk na!

Gebruik gezond verstand! Geloof wat je ziet en lees de kleine lettertjes bij de verschillende onderzoeken.
Stuur mij die onderzoeken dan maar eens, want als jij kan aantonen dat homosexualiteit een ziekte is dan hadden we laatst die hele discussie niet.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan denk ik toch dat het je enigzins ontbreekt aan enige kennis, homosexuelen kunnen net zo makkelijk kinderen krijgen, en in jou optiek zou dus iemand die geen kinderen kan krijgen nutteloos zijn.

Trouwens kan je me 1 reden noemen waarom homosexuelen dan wel Bah zijn?
ben het niet helemaal met hem eens maar tis wel zo dat oorspronkelijk gezien het doel is om je voortteplanten enzo...in dat opzicht is man/man vrouw/vrouw nutteloos...echter er is uiteraard meer:)

verder is het voor hetero sexuelen wel vaak "bah idee" dat 2 mensen van hetzelfde geslacht met elkaar lope te dingesen.... oewel sommige mannen er schijnbaar op kicken om 2 vrouwen te zien ;) maar persoonlijk vind ik het ook niet echt smakelijk idee dat 2 mannen elkaar "blij" maken...maar dat staat uiteraard buiten het feit dat ik niks tegen homosexuelen ofzo heb...zijn immers net zo hard mensen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 13:13 schreef HariZ het volgende:
Ik snap niet dat iemand homo kan zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je als man op een man valt. Van mij mogen ze hoor, daar niet van. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat er mannen zijn die op mannen vallen. En dit komt echt niet door mijn omgeving. Dit is gewoon wat ik zelf vind. Iedereen mag van mij homo of lesbo zijn, als ik er maar geen last van heb. Ik denk dus dat je omgeving niet bepaalt of je homo of hetero bent.
Ik snap niet dat iemand op blonde meisje verliefd kan zijn. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je als iemand met bruin haar op een blond iemand valt. Van mij mogen ze hoor, daar niet van. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat er mensen met bruine haren zijn die op blondjes vallen. En dit komt echt niet door mijn omgeving. Dit is gewoon wat ik zelf vind. Iedereen mag van mij op mensen met blonde haren vallen, als ik er maar geen last van heb. Ik denk dus dat je omgeving niet bepaalt of je op blonde mensen valt of niet.

Dit genoeg, of had je nog een toelichting gehad willen hebben?

• raptorix
Ik hoor dit in bijna discussie hoewel ik me er niet echt aan stoor: "Zolang ik er maar geen last van heb." Heb je ooit een homo horen zeggen: Ik vind het best hoor die hetero's zolang ik er maar geen last van heb?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 12:15 schreef chromisX het volgende:

[..]
Zijn zeverende mongolen opgesloten in een dwangbuis en met joystick-bestuurde rolstoel normaal? Het komt voor, en het is normaal ja. Jij kan er niks aan doen, en die mensen al helemaal niet. Betekent niet dat je 'je je' moet verzeten ertegen, omdat jij, of een of andere koekwaus het niet 'normaal' vindt. Probeer je eens te verplaatsen in de mensen die niet 'normaal' genoemd worden, vanwege een 'afwijking'; wat die afwijking ook is.
[..]
Ben je opeens normaal omdat je er niets aan kan doen? Mongolen in rolstoelen zijn ook niet normaal. Die zijn ziek. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Dat wil niet zeggen dat we ze daarom allemaal achter slot en grendel moeten zetten ofzo, maar wel helpen om hun leven zo veel mogelijk "normaal" te maken.
De gedachtengang "als je er niets aan kan doen is het normaal" snap ik helemaal niet.
Als ik opeens een neiging zou krijgen om een geweer leeg te schieten op een mensenmassa, dan is dat niet normaal omdat ik mezelf niet kan bedwingen. Of als ik toevallig zin heb om de hele dag op mijn hoofd te staan, dan is dat niet normaal. Ik val niemand lastig misschien, maar dat is wat anders dan om andere mensen te vragen of ze mij alsjeblieft normaal willen vinden! Dat ben ik op dat moment niet.

Leven zoals je je voelt is tot daar aan toe. Sommige mensen kunnen er misschien niets aan doen. Maar verwacht dan niet van anderen dat die jou normaal zullen vinden.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Op donderdag 14 juni 2001 10:55 schreef GESegers het volgende:

[..]

Ben je opeens normaal omdat je er niets aan kan doen? Mongolen in rolstoelen zijn ook niet normaal. Die zijn ziek. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Dat wil niet zeggen dat we ze daarom allemaal achter slot en grendel moeten zetten ofzo, maar wel helpen om hun leven zo veel mogelijk "normaal" te maken.
De gedachtengang "als je er niets aan kan doen is het normaal" snap ik helemaal niet.
Als ik opeens een neiging zou krijgen om een geweer leeg te schieten op een mensenmassa, dan is dat niet normaal omdat ik mezelf niet kan bedwingen. Of als ik toevallig zin heb om de hele dag op mijn hoofd te staan, dan is dat niet normaal. Ik val niemand lastig misschien, maar dat is wat anders dan om andere mensen te vragen of ze mij alsjeblieft normaal willen vinden! Dat ben ik op dat moment niet.

Leven zoals je je voelt is tot daar aan toe. Sommige mensen kunnen er misschien niets aan doen. Maar verwacht dan niet van anderen dat die jou normaal zullen vinden.
Maar je vraagt de mongolen niet of ze op willen houden met het syndroom van Down te hebben. Er wordt niet geprobeerd om hun gewoontes af te doen als bah.

Verder is het een leuke discussie over wat nu normaal is. Het is tegenwoordig nog best een gangbare mening dat 2 mensen van verschillende geloven niet mogen trouwen. Moeten we mensen die dat wel doen dan opeens als ziek beschouwen?

We hoeven ze niet als normaal te beschouwen, maar dat betekent ook niet dat we het een ziekte moeten noemen. Als ze er niemand mee schaden (dus ook zichzelf niet) dan mogen we er geen oordeel over vellen.
Dus zelfs al lopen ze thuis in hun nakie op de muziek van Strauss de regengoden te aanbidden, dan mogen we er geen oordeel over vellen. Anders wil ik nog wel wat oordelen vellen over religieuze groeperingen :+

Verandert z'n sig te weinig.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

wauw interessant forum
Ik zou een paar dingen willen zeggen, homosexualiteit komt meer voor omdat er simpelweg meer mensen zijn (wiskunde).
Twee het taboe wat er vroeger op rustte is tegenwoordig in een land als nederland bij de meeste mensen wel verdwenen. Dus meer bekendheid en minder moeilijk er voor uitkomen.
Homoseksualiteit is btw nix nieuws, lees er de oude grieken maar op na of de bijbel.
Iets anders waar ik graag op wilde ingaan (bij de topic-starter)zou idereen bi-seksueel zijn in een... samenleving.
Ik weet vanuit mijn werk en achtergrond vrij veel over het worden van baby tot kind en het ontdekken dat je een jongen of een meisje bent. Een zuigeling heeft in zijn eerste jaar bijv. nog geen idee dat het een individu is, laat staan een jongen of een meisje. Verder ontdekken kinderen al vrij snel dat ze er lichamelijk anders uit zien dan hun vader/moeder broer of zusje dit in combinatie met omgevingsfactoren en op jongens of meisjes gedrag gerichtte uitingen van anderen uit de omgeving van deze kinderen bepalen in hoge mate het beeld wat het kind van zijn of haar sexe heeft.
Het lijkt mij zeer interessant om te zien wanneer er een sexe neutrale omgeving is, hoe kinderen dan zullen worden, dan blijft er mijns inzien alleen een biologisch verschil over.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• raptorix
Ik vermoed zelf ook dat veel meer mensen homosexueel zijn als men vermoed, ik schat dat zeker 10% van alle homosexuele mensen dit onderdrukken en een heterosexueel bestaan leiden, om eens een leuk balletje op te werpen, hoeveel prof voetballers uit de europese competities zijn homosexueel?

Ik weet dat er in het verleden wel eens 1 is geweest die in de eerste divisie speelde, echter voor de rest kan ik mij niet herinderen dat er 1 mee naar buiten is getreden.

Lijkt mij eigenlijk genoeg te zeggen dat homosexualiteit nog steeds een taboe is op sommige vlakken.

Verwijderd

GEsegers
Ben je opeens normaal omdat je er niets aan kan doen? Mongolen in rolstoelen zijn ook niet normaal. Die zijn ziek. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik heb geschreven (over homosexualiteit) dat het zeker niet "normaal" is; (note the emphasis; guess why it's there!) maar ik heb ook de vraag aan je gesteld wat jij onder normaal verstaat, en of je jezelf normaal vindt, omdat je schijnbaar graag over 'normaalheid' oordeelt.

En ja. Ik vind mongolen, en homo's `normaal' (p.s: niet dat ik ze over een kam wil scheren btw!), omdat ze nou eenmaal zou zijn. Ik accepteer mensen hoe ze zijn, toevallig, en ik zal zeker niet "me ertegen verzetten", zoals jij dat zo florisant schreef in je eerste post in deze thread. Ik vindt dat ziek! :r
Dat wil niet zeggen dat we ze daarom allemaal achter slot en grendel moeten zetten ofzo, maar wel helpen om hun leven zo veel mogelijk "normaal" te maken.
Normaal in de zin van 'een normaal, fijn leven', of normaal in de zin zoals jij iemand normaal vindt? Je kan een mongool niet van het syndroom van Down genezen; en een echte homo kan je ook niet "genezen", normaal gesproken. Heb je je wel eens afgevraagd wat zulke mensen die '''we zogenaamd moeten helpen om hun leven zo veel mogenlijk "normaal" te maken''' zelf eigenlijk willen, of denk je alleen maar aan "me-ertegen-verzetten"-jezelf?
De gedachtengang "als je er niets aan kan doen is het normaal" snap ik helemaal niet. Als ik opeens een neiging zou krijgen om een geweer leeg te schieten op een mensenmassa, dan is dat niet normaal omdat ik mezelf niet kan bedwingen.
Of als ik toevallig zin heb om de hele dag op mijn hoofd te staan, dan is dat niet normaal. Ik val niemand lastig misschien, maar dat is wat anders dan om andere mensen te vragen of ze mij alsjeblieft normaal willen vinden! Dat ben ik op dat moment niet.
Jouw voorbeelden zijn irrelevant omdat deze alleen te maken met plotselinge dingen: "opeens de neiging krijgen om...", "of toevallig eens zin heb om.." Homo's zijn niet 'toevallig eens een keertje' homo. Ze zijn het gewoon.
Ik val niemand lastig misschien, maar dat is wat anders dan om andere mensen te vragen of ze mij alsjeblieft normaal willen vinden! Dat ben ik op dat moment niet. Leven zoals je je voelt is tot daar aan toe. Sommige mensen kunnen er misschien niets aan doen. Maar verwacht dan niet van anderen dat die jou normaal zullen vinden.
Tsja, het is maar hoe je mentaliteit is, he.

Verwijderd

Voor mij is homosexualiteit gewoon een ziekte, waartegen je je moet verzetten.
Wat bedoel je daar precies mee? Moet ik me tegen mijn eigen homosexualiteit verzetten of ga jij dat voor me doen?

Enne.. ga jij soms naar die ene moskee met die ietwat misleide Imam?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:13 schreef HariZ het volgende:
Iedereen mag van mij homo of lesbo zijn, als ik er maar geen last van heb. Ik denk dus dat je omgeving niet bepaalt of je homo of hetero bent.
Defineer 'last'. Mag ik nog wel over straat lopen of is dat ook aanstootgevend?

Verwijderd

Ik versta de negatieve ingesteld t.o.v. homo's niet.

Trouwens wie beweert er dat men zomaar homo's op straat ziet, ik denk niet dat er verschil is tussen homo's en hetero's, je zal het verschil zeker niet merken (tenzij ze met partner lopen).

Homoseksualiteit waarom is dat dan een ziekte volgens jullie?

En de normaalnorm wordt door de maatschappij bepaald, door eng-denkende mensen die beweren dat homo's ziek zijn. Der zijn zelfs mensen die bang zijn (en weigeren) van een homoseksuele oppas, gelijk of die de kinderen iets kwaad gaat doen.

Waarom zijn mannen bang van homo's? heteromannen pakken toch ook niet iedere vrouw, bij homo's is dat net etzelfde.

Ik ben al da engdenkend gedoe kotsbeu. Wordt nekeer ruimdenkender, sta op zijn minst open voor "abnormale" mensen. Zijde zelf zo normaal toch, wedde da ge ook iets te verbergen hebt.

greetz,

pika

O+ O+ O+

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 19:05 schreef pikachuf het volgende:
Waarom zijn mannen bang van homo's? heteromannen pakken toch ook niet iedere vrouw, bij homo's is dat net etzelfde.
Niet alle mannen hoor. De mannen die het niet uitmaakt die hoor je niet. Maar ja, die mannen die er zo vreselijk bang voor zijn, zijn blijkbaar niet zeker van hun eigen sexualiteit. Waarschijnlijk zijn het homo's die er niet voor uit durven komen. En het dan onderdrukken door hard te gaan schelden dat homo's vies en vunzig zijn. Daarmee 'bewijzen' ze dan dat ze 'het' zelf niet zijn.

Ai...wat zal dit pijn doen bij sommige lezertjes :)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 19:05 schreef pikachuf het volgende:
Ik versta de negatieve ingesteld t.o.v. homo's niet.

Trouwens wie beweert er dat men zomaar homo's op straat ziet, ik denk niet dat er verschil is tussen homo's en hetero's, je zal het verschil zeker niet merken (tenzij ze met partner lopen).

Homoseksualiteit waarom is dat dan een ziekte volgens jullie?
das nie helemaal waar:) ik wil geen vergelijking trekken (dus ook niet zo opvatten aub) maar bv aids zie je ook niet aan iemand terwijl die het wel heeft...
En de normaalnorm wordt door de maatschappij bepaald, door eng-denkende mensen die beweren dat homo's ziek zijn. Der zijn zelfs mensen die bang zijn (en weigeren) van een homoseksuele oppas, gelijk of die de kinderen iets kwaad gaat doen.

Ik ben al da engdenkend gedoe kotsbeu. Wordt nekeer ruimdenkender, sta op zijn minst open voor "abnormale" mensen. Zijde zelf zo normaal toch, wedde da ge ook iets te verbergen hebt.

greetz,

pika

O+ O+ O+
voor de rest ben ik het met je eens hoor :)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 20:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

das nie helemaal waar:) ik wil geen vergelijking trekken (dus ook niet zo opvatten aub) maar bv aids zie je ook niet aan iemand terwijl die het wel heeft...
WTF heeft dat er mee te maken???

• raptorix
Wat me opvalt hier is dat de ene grove beschuldiging na de ander valt, zonder dat deze maar onderbouwt wordt. Nogal slap vind ik.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:02 schreef Kerrick het volgende:

[..]

WTF heeft dat er mee te maken???
nou hij zegt dat je niet kan zien of iemand homo is en het dus daarom geen ziekte is...dat argument klopt niet...en ik geef ff een voorbeeld waarom dat argument niet klopt...ik ben het er uiteraard wel mee eens dat het geen ziekte is...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Thursday 14 June 2001 22:18 schreef Kertje het volgende:
is...dat argument klopt niet...en ik geef ff een voorbeeld waarom dat argument niet klopt...ik ben het er uiteraard wel mee eens dat het geen ziekte is...
Dat is Aids wel een vrij ongelukkkig voorbeeld om te kiezen. Ten eerste door de kontekst. Homofilie en AIDS worden nog steeds door een groot aantal onwetenden als oorzaak en gevolg gezien.
En ten tweede kan je AIDS vaak wel zien. Iemand die aan AIDS lijdt ziet kan er knap beroerd uitzien. Dit in tegenstelling tot iemand die HIV positief is. Die kan er blakend gezond uitzien, die mankeert op dat moment nog niets. AIDS is nl het laatste stadium van de HIV besmetting. Dan is de ziekte 'uitgebroken'

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dubbelpost

Verwijderd

tja goed ben gene expert op dat gebied, maar ik denk dat de point duidelijk was. ik had er bovendien bijgezet dat ik geen vergelijking oid wou trekken tussen homosexualiteit en aids...dus misschien ongelukkig voorbeeld maar you get the point :)

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:29

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Toevallig staat in de Elsevier van deze week een heel artikel over alle kennis die er is over aanleg voor homoseksualiteit.

In het kort zijn er zeer sterke aanwijzingen dat het aangeboren is: 55% van de 1-eiige tweelingen was beide homo en slechts 22% van de 2-eiige. Bij dieren komt het ook voor. Lesbisch gedrag lijkt meer aangeleerd dan homogedrag, ik weet niet meer waarom.

Er stond nog veel meer in het artikel, maar dat heb ik nu niet bij de hand.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

ik vraag me af hoeveel waarde je moet hechten aan een elsevier artikel....ik kan het mishebben hoor, maar ik zie er toch liever een artikel over in een wetenschaps blad.

Verwijderd

Op Saturday 16 June 2001 11:39 schreef Kertje het volgende:
ik vraag me af hoeveel waarde je moet hechten aan een elsevier artikel....ik kan het mishebben hoor, maar ik zie er toch liever een artikel over in een wetenschaps blad.
Elsevier? dat mag je wel geloven denkikhoor.. is de Panorama niet!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 16 juni 2001 11:39 schreef Kertje het volgende:
Het is ook al vele keren eerder gepubliceerd. Dat het nu de Elsevier heeft 'gehaald' betekent dat het al jaren bekend is. Science heeft het meen ik in 1996 al gepubliceerd.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 11:31

oehoe

blije prutser, ouwe sok

En was de Elsevier er dus nu pas "rijp" voor.

In deze thread kwamen twee punten naar voren die ik even wil aanvullen.
Bovendien vroeg ik me af ofdat niet idereen bi-sexueel (of 50% hetero en 50% homo) zou zijn, op het moment dat je omgeving niet meer man/vrouw is gericht.
En:
Over homosexualiteit en (Turkse)moslims. Een aantal Turken was het er niet zo mee eens...
Maar wat ik interessant vond is dat als mannen en vrouwen gescheiden worden je wel meer uitingen van homosexualiteit krijgt (volgens columnschrijver). En zie gevangenissen...
Ik kom net terug van vakantie uit Nepal (en drie jaar geleden was ik in India). Het is daar niet erg gebruikelijk dat jongens en meisjes verkering hebben, hand in hand over straat lopen, laat staan zoenen of sex hebben voor het huwelijk. En dan wel een "arranged marriage" wel te verstaan. Wat je ziet is een heel erge scheiding tussen mannen en vrouwen. Mannen die hand in hand lopen, arm om elkaars schouders, bij elkaar op schoot zitten en dat vinden ze daar de normaalste zaak van de wereld. Maar zodra je vraagt naar homosexualiteit beweert iedereen dat die doodleuk niet bestaat. Onzin, want achter de schermen is er een levendige homo-scene, waar ook gewone heterojongens tussen lopen omdat ze niet gezien mogen worden met meisjes.
Ik denk dat de cultuur een behoorlijke doorslaggevende factor is in een "keuze" tussen hetero/homosexualiteit nog afgezien van het feit dat deze is aangeboren. Dit mag misschien warrig klinken, maar ik bedoel dat de cultuur/maatschappij waarin je leeft zo dwingend kan zijn dat afgezien van je sexuele voorkeur, je gewoon met de mainstream meegaat.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

ik denk gedeeltelijk ....als de persoon een andere geaardheid zou hebben dan ligt het aan de persoonlijkheid van de persoon want hij/zij kan zich druk maken over de omgeving of niet , laat men zich beïnvloeden door de maaschapij of niet.....}:O

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 11:31

oehoe

blije prutser, ouwe sok

En dan hangt het er dus maar weer vanaf hoeveel mensen er net zo over denken als jij. Ik bedoel als een andere-dan-mainstream-geaardheid totaal niet geaccepteerd zou worden door die mainstream en zelfs geweld tegen die andere geaardheid getolereerd zou worden, kom je er dan nog vooruit? Lijkt me moeilijk.

(alvast excuses voor vaag taalgebruik, moet weer wennen aan het Nederlands)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Nee dan komt men er niet voor uit, nu zelfs met moeite, dus hoe zou het dan zijn.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klopt, zelfs in Nederland waar het eigenlijk geen punt is, behalve dan bij wat extreme godsdienstige clubjes, komen jongeren er moeilijk voor uit. Ik kan me voorstellen dat je als je in Staphorst woont, of in Rotterdam in het Oude Noorden, dat je er voorzichtig mee bent. Maar je hoeft niet echt het land uit om een plek te kunnen vinden waar het niemand ene moer uitmaakt of je van mannen, vrouwen of bloemkool houdt. Meestal is 10 Km verhuizen voldoende.

Maar als ze je ongeveer stenigen of castreren dan wordt je een tikje voorzichtiger met het uiten van je gevoel

• HariZ
Op donderdag 14 juni 2001 18:53 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Defineer 'last'. Mag ik nog wel over straat lopen of is dat ook aanstootgevend?
Natuulijk mogen homo's over straat lopen. Van mij ook nog wel hand in hand. Maar ik bedoel: Ze moeten mij alleen niet lastigvallen... (is gelukkig ook nog nooit gebeurd). En ik vind ook dat al die speciale homofeesten erg overdreven zijn. We hebben toch ook niet speciale Heterofeesten? Ik denk dat op gewone heterofeesten ook wel homo's komen misschien, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om een homotent of een homofeest te bezoeken. Al die kleffe mannen en vrouwen met hun eigen geslacht vind ik maar vies. Dat is dus mijn eigen mening. Nogmaals: Iedereen mag van mij doen en laten op het gebied van sexuele voorkeur waar hij/zij zelf zin in heeft.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 14:19 schreef HariZ het volgende:

We hebben toch ook niet speciale Heterofeesten?
Ja die zijn er wel, inclusief darkrooms etc.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:19 schreef HariZ het volgende:
Natuulijk mogen homo's over straat lopen. Van mij ook nog wel hand in hand. Maar ik bedoel: Ze moeten mij alleen niet lastigvallen... (is gelukkig ook nog nooit gebeurd). En ik vind ook dat al die speciale homofeesten erg overdreven zijn. We hebben toch ook niet speciale Heterofeesten? Ik denk dat op gewone heterofeesten ook wel homo's komen misschien, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om een homotent of een homofeest te bezoeken.
Je spreekt jezelf tegen.. aan de ene kant vind je speciale homofeesten overdreven maar homo's mogen je ook niet 'lastigvallen' (ik weet nog steeds niet wat daar onder valt).
Zolang ik nog niet zonder risico te lopen in elkaar geslagen te worden aan iedereen kan vragen of ie toevallig ook homo is ben ik blij dat ik naar homokroegen etc. kan.

En ik kan me nou niet echt druk maken over hetero's die door homo's lastig gevallen worden.. in vergelijking met homo's die door hetero's lastig gevallen worden kan het niet veel voorstellen.

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 14:35 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.. aan de ene kant vind je speciale homofeesten overdreven maar homo's mogen je ook niet 'lastigvallen' (ik weet nog steeds niet wat daar onder valt).
Zolang ik nog niet zonder risico te lopen in elkaar geslagen te worden aan iedereen kan vragen of ie toevallig ook homo is ben ik blij dat ik naar homokroegen etc. kan.

En ik kan me nou niet echt druk maken over hetero's die door homo's lastig gevallen worden.. in vergelijking met homo's die door hetero's lastig gevallen worden kan het niet veel voorstellen.
Hmm... spreek ik mezelf tegen? Sorry, het is voor sommige mensen zo'n gevoelig onderwerp en ik probeer mensen zo min mogelijk te kwetsen. Ik geef alleen mijn eigen mening maar hoor, niet iedereen zal er zo over denken. Ik zal het nog een keer uitleggen:

Homofeesten zijn eigenlijk overdreven omdat ze alleen maar voor homo's zijn, maar ook wel weer oke omdat je dan weet dat het allemaal homo's zijn en ik weet dat ik er niet heen hoef te gaan omdat het toch alleen maar homo's zijn. Ik denk dat je bedoelt dat ik mezelf daarin tegenspreek. Daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in. Ik vind aan de ene kant dat die feesten overdreven zijn (al dat vage rose enzo), maar aan de andere kant vind ik het ook goed omdat ik dan weet dat ik daar dus niet heen hoef te gaan.

Ik ben absoluut niet gewelddadig, dus ik zou niemand die mij iets vraagt inelkaar slaan. Ik zou me wel beledigd voelen als een homo mij zou aanspreken in een bar ofzo met betrekking tot het aantrekkelijk vinden van mannen.

Ik heb eigenlijk ook geen idee wat er allemaal gaande is in die scene, omdat ik uitsluitend met hetero's te maken heb in mijn leven en geen vrienden heb die homosexueel zijn. Ik weet ook niet of ik, als ik zou uitvinden dat een van mijn vrienden homo is, ik nog hetzelfde met hem zou omgaan. Ik zou zeker meer afstand nemen.

Om het allemaal even ontopic te houden (dat het door je omgeving bepaald wordt): Ik denk wel dat je omgeving het moeilijker voor je maakt om (als je dat dan toch bent) als homosexueel er echt voor uit te komen. Je kunt vrienden verliezen. Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar ik denk dus echt dat als een vriend van mij homo zou zijn, hij alleen al om die reden minder bevriend met mij kan raken. Heel vaag eigenlijk, want dat is dan misschien wel helemaal niet mijn bedoeling en toch denk ik dat het zo zou gaan. Ik zou hem ook niet begrijpen (aangezien ik niet kan begrijpen wat mannen in mannen kunnen zien op het gebied van sexuele aantrekking).

Zo... dat was een hele lange lap tekst. Ik hoop dat ik niemand heb gekwetst, dat is absoluut niet mijn bedoeling.

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 14:22 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ja die zijn er wel, inclusief darkrooms etc.
Ja, oke... :) Maar homo's kunnen daar toch ook zo heen? Hmm... wij (hetero's) zouden in principe ook wel naar homofeesten kunnen gaan, maar toch denk ik dat die stap veeeeeeel groter is om te nemen. Ik zou het nooit van mijn levensdagen doen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 14:54 schreef HariZ het volgende:
Maar homo's kunnen daar toch ook zo heen? Hmm... wij (hetero's) zouden in principe ook wel naar homofeesten kunnen gaan, maar toch denk ik dat die stap veeeeeeel groter is om te nemen.
Homo's zouden er heen kunnen, ware het niet dat je er met twee mannen samen meestal niet in komt. Dus als je het zo bekijkt, is het nogal discriminerend.

En waarom zijn er homo feesten? Daar kan je onder gelijk gezinden eens doen waar je normaal heel voorzichtig mee moet zijn. Omdat er anders weer een gefrustreerde hetero door het lint gaat.

Bovendien is het natuurlijk zo dat de meeste homo's niet naar dit soort feesten gaan. Net zoals de meeste hetero's niet naar parenclubs gaan.

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 15:01 schreef Ortep het volgende:

[..]
Omdat er anders weer een gefrustreerde hetero door het lint gaat.
[..]
Zo erg is het met mij nog niet, maar ik zou het wel vreemd vinden ja...
Bovendien is het natuurlijk zo dat de meeste homo's niet naar dit soort feesten gaan. Net zoals de meeste hetero's niet naar parenclubs gaan.
Zit ook een kern van waarheid in. Zouden wij (hetero's) dan een verkeerd beeld hebben van homo's?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:07 schreef HariZ het volgende:

Zit ook een kern van waarheid in. Zouden wij (hetero's) dan een verkeerd beeld hebben van homo's?
Waarom slaan hetero's homo's in elkaar!? 8-)
Is dat nodig?!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 15:07 schreef HariZ het volgende:
Zo erg is het met mij nog niet, maar ik zou het wel vreemd vinden ja...
Het sloeg ook niet op jou persoonlijk. Maar potenrammers bestaan nu eenmaal.
Ik denk het wel :) Natuurlijk zijn er leer-, trut- en gilnnichten. Die vallen vanzelfsprekend op. Maar het gros heeft gewoon een huisje en woont al dan niet samen en zit op zondag de BBQen in de achtertuin. Die herken je helemaal niet.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 15:37 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Waarom slaan hetero's homo's in elkaar!? 8-)
Is dat nodig?!
Nee het is niet nodig, maar het gebeurt vrij vaak. Een verklaring ervoor is dat een aantal hetero's zo aan hun eigen sexuele identiteit twijfelen dat ze vooral willen bewijzen dat ze hetero zijn. Dat kan door te schelden op homo's en ze uit te maken voor lager als varkens. Of door ze in elkaar te slaan.

Idioot maar waar: Er zijn naar verhouding veel potenrammers die later toch zelf ook homo blijken. Het was dan blijkbaar een wanhopige poging om hetero te lijken.

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 15:45 schreef Ortep het volgende:

[..]

Nee het is niet nodig, maar het gebeurt vrij vaak. Een verklaring ervoor is dat een aantal hetero's zo aan hun eigen sexuele identiteit twijfelen dat ze vooral willen bewijzen dat ze hetero zijn. Dat kan door te schelden op homo's en ze uit te maken voor lager als varkens. Of door ze in elkaar te slaan.
Dat soort mensen vind ik zielig. Je hoeft als hetero nou ook weer niet zo duidelijk "te laten merken" dat je geen homo bent. Iedereen heeft het recht om te leven en dus ook om homo of hetero te zijn en iedereen hoort daar ook respect voor te hebben. Jammer dat er in deze maatschappij ook mensen zijn die dat respect niet op kunnen brengen. Dat soort mensen zijn echt heel triest.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:51 schreef HariZ het volgende:
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat er allemaal gaande is in die scene, omdat ik uitsluitend met hetero's te maken heb in mijn leven en geen vrienden heb die homosexueel zijn. Ik weet ook niet of ik, als ik zou uitvinden dat een van mijn vrienden homo is, ik nog hetzelfde met hem zou omgaan. Ik zou zeker meer afstand nemen.
...
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar ik denk dus echt dat als een vriend van mij homo zou zijn, hij alleen al om die reden minder bevriend met mij kan raken. Heel vaag eigenlijk, want dat is dan misschien wel helemaal niet mijn bedoeling en toch denk ik dat het zo zou gaan. Ik zou hem ook niet begrijpen (aangezien ik niet kan begrijpen wat mannen in mannen kunnen zien op het gebied van sexuele aantrekking).
Wat erg!! en wat bekrompen! sorry hoor, niet te geloven.. mooie vriend ben jij dan |:(

Dus als iemand je het meest nodig heeft laat je hem vallen.. ben je religieus gehandicapped of kom je uit een klein dorp of zoiets??

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 16:37 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Wat erg!! en wat bekrompen! sorry hoor, niet te geloven.. mooie vriend ben jij dan |:(

Dus als iemand je het meest nodig heeft laat je hem vallen.. ben je religieus gehandicapped of kom je uit een klein dorp of zoiets??
Geen van beide... ik zeg gewoon de waarheid. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze dan wel vrienden kunnen blijven en dat niet lukt. Ik heb het dus nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch een mindere band met zo iemand zou krijgen, alleen al omdat ik hem niet begrijp. Natuurlijk zou je het kunnen proberen. Nogmaals: ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar zeg alleen wat ik denk dat er zou gebeuren als een vriend van mij zou zeggen dat hij homo is.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:41 schreef HariZ het volgende:

[..]

Geen van beide... ik zeg gewoon de waarheid. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze dan wel vrienden kunnen blijven en dat niet lukt. Ik heb het dus nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch een mindere band met zo iemand zou krijgen, alleen al omdat ik hem niet begrijp. Natuurlijk zou je het kunnen proberen. Nogmaals: ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar zeg alleen wat ik denk dat er zou gebeuren als een vriend van mij zou zeggen dat hij homo is.
Gek hoor.. ik kan me niet voorstellen dat ik anders met 1 van mijn vrienden zou omgaan als ie me opeens zou vertellen dat ie hetero is.. een vriend is een vriend (maar misschien moet je er een paar kwijtraken om zo'n domme reden om te beseffen wat dat betekend)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 16:47 schreef Kerrick het volgende:
Gek hoor.. ik kan me niet voorstellen dat ik anders met 1 van mijn vrienden zou omgaan als ie me opeens zou vertellen dat ie hetero is.. een vriend is een vriend (maar misschien moet je er een paar kwijtraken om zo'n domme reden om te beseffen wat dat betekend)
Dat klopt helemaal, een vriend is een vriend.

Anders is het een visueel bekende

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 16:47 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dus ook: Ik denk... het is nog nooit voorgekomen, dus kan ik het ook niet weten. Maar ik denk gewoon alleen dat ik hem niet goed genoeg zou begrijpen. Ik heb op school ook wel homo-leraren gehad, waarbij er ook wel tussen zaten waarmee je gewoon geintjes kon uithalen enzo. Maar ik denk dat ik toch steeds het gevoel zou hebben als het om een vriend zou gaan van: Zit ie nou ook naar mij te kijken vanuit dat homo-opzicht? Zou ie mij dan ook aantrekkelijk vinden? Ik denk toch dat die gedachte mij misschien zou beangstigen. Maar nogmaals: Als het echt om een hele goede vriend zou gaan waarmee je al jaren omgaat, weet ik het niet. Die gaat dan toch ook al jaren hetzelfde met je om, dus waarom zou dit dan veranderen. Ik vind dit een moeilijke kwestie. Ik weet niet wat ik zelf zou doen. Ik schrijf steeds wel dingen op, maar daarna bedenk ik dat het ook best anders kan zijn. Ik heb denk toch dat dat komt omdat ik prive geen homo's ken en me daar ook niet echt voor interesseer. Ze mogen van mij gewoon doen wat ze willen en zijn wie ze willen zijn.

Verwijderd

Je hebt gewoon homo-angst.
Ik heb nog nooit een hetero-vriend besprongen hoor, moet er niet aan denken.. zoiets moet van 2 kanten komen.

Maar het is wel grappig.. misschien komt wat jij bij homo's voelt komt in de buurt van hoe vrouwen zich in de buurt van veel mannen voelen. Vast heel leerzaam voor de gemiddelde heteroman ;)
Mannen kunnen er gewoon niet tegen dat ze als lustobject gezien worden >:)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 17:18 schreef Kerrick het volgende:
Ik heb nog nooit een hetero-vriend besprongen hoor, moet er niet aan denken.. zoiets moet van 2 kanten komen.

Maar het is wel grappig.. misschien komt wat jij bij homo's voelt komt in de buurt van hoe vrouwen zich in de buurt van veel mannen voelen. Vast heel leerzaam voor de gemiddelde heteroman ;)
:D
Als lust object van een andere man bedoel je :) ben graag lust object van vrouwen hoor :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 18 juni 2001 19:11 schreef Kertje het volgende:

Als lust object van een andere man bedoel je :) ben graag lust object van vrouwen hoor :)
Dat zal je tegen vallen als er een stuk of 5 luidkeels over je billen staan te discussieren

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 17:18 schreef Kerrick het volgende:
Dat lijkt me nou ook wel weer een beetje overdreven...
Jij niet misschien... maar anderen?
Maar het is wel grappig.. misschien komt wat jij bij homo's voelt komt in de buurt van hoe vrouwen zich in de buurt van veel mannen voelen.
:P Hehe... misschien wel... ik heb trouwens niet het idee dat vrouwen bang van mij worden hoor... :)
Vast heel leerzaam voor de gemiddelde heteroman ;)
Leerzaam? Hmm... denk het niet. Mannen (hetero) zullen toch altijd wel naar mooie vrouwen blijven kijken (ikzelf ook). Op een warm terras in de zon bijvoorbeeld... :)

• HariZ
Op maandag 18 juni 2001 20:27 schreef Ortep het volgende:

[..]

Dat zal je tegen vallen als er een stuk of 5 luidkeels over je billen staan te discussieren
;) LOL... dat lijkt me ook niet echt aangenaam nee... :) Of er moet echt een heeel lekkere tussenzitten...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 08:22 schreef HariZ het volgende:

Jij niet misschien... maar anderen?
[..]
Kom zeg, je bent toch een vent? je kan toch wel zo'n mietje van je afhouden? >:)
Leerzaam? Hmm... denk het niet. Mannen (hetero) zullen toch altijd wel naar mooie vrouwen blijven kijken (ikzelf ook). Op een warm terras in de zon bijvoorbeeld... :)
Mooi.. en ik zit ook op dat teras en kijk naar de jongens die voorbij komen.. misschien wel naar jou! Je zal er mee moeten leven hehe :)

• HariZ
Op dinsdag 19 juni 2001 09:25 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Kom zeg, je bent toch een vent? je kan toch wel zo'n mietje van je afhouden? >:)
[..]
Uuhm... no comments... :P
Mooi.. en ik zit ook op dat teras en kijk naar de jongens die voorbij komen.. misschien wel naar jou! Je zal er mee moeten leven hehe :)
Hum... weer no comments is wel wat saai. Je doet maar waar je zin in hebt... :) Iedereen moet toch doen wat ie leuk vindt? Ik hou ervan om naar de meisjes te kijken en jij misschien wel naar de jongens. No problem for me... :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:04 schreef HariZ het volgende:
Hum... weer no comments is wel wat saai. Je doet maar waar je zin in hebt... :) Iedereen moet toch doen wat ie leuk vindt? Ik hou ervan om naar de meisjes te kijken en jij misschien wel naar de jongens. No problem for me... :)
Een paar posts geleden mochten we je nog niet lastig vallen.. kijken hoort daar dus niet onder :) da's wel fijn dat is al meer dan sommigen kunnen verdragen.

• HariZ
Op dinsdag 19 juni 2001 10:20 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Een paar posts geleden mochten we je nog niet lastig vallen.. kijken hoort daar dus niet onder :) da's wel fijn dat is al meer dan sommigen kunnen verdragen.
Ik zei dus: niet lastigvallen en van kijken heb ik toch geen last? :) Alleen kijk ik niet terug... :P

Verwijderd

Om het allemaal even ontopic te houden (dat het door je omgeving bepaald wordt): Ik denk wel dat je omgeving het moeilijker voor je maakt om (als je dat dan toch bent) als homosexueel er echt voor uit te komen. Je kunt vrienden verliezen. Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar ik denk dus echt dat als een vriend van mij homo zou zijn, hij alleen al om die reden minder bevriend met mij kan raken. Heel vaag eigenlijk, want dat is dan misschien wel helemaal niet mijn bedoeling en toch denk ik dat het zo zou gaan. Ik zou hem ook niet begrijpen (aangezien ik niet kan begrijpen wat mannen in mannen kunnen zien op het gebied van sexuele aantrekking).
Ge zit al te neuten omdat er een vriend tegen jou zou zeggen dat em homo is, wat moet dat dan wel niet zijn als diene vriend op jou is? Wat zou je dan doen?

En vanwaar dat dat bekrompen gedoe komt ik weet het niet, de maatschappij heeft daar iets mee te zien I think.

O+ O+ O+

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

Heb deze discussie niet helemaal gevolgd. Maar homosexualiteit is van te voren vastgelegd. Het zit vanaf je geboorte al in je hersenen. Genetisch bepaald dus. Iemand kiest er niet voor homo of hetero te worden..

Bij criminaliteit is dit ook wel eens het geval. Seriemoordenaars en andere ernstige criminelen hebben dit vaak ook in hun genen zitten (niet verkeerd begrijpen: ik vergelijk nu niet homosexualtieteit met criminaliteit!).

Het is simpelweg genetisch bepaald. En waarom zijn er in sommige culturen geen homo's? Die zijn er vast wel ,maar ze komen er niet voor uit en liegen zich zelf voor.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Pagina: 1