Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lettertype gebruik om website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een commerciele website wil ik dompdf gebruiken om een pdf te maken.
De gebruiker krijgt hierbij de mogelijkheid om zelf een lettertype te kiezen uit een (beperkt) standaard lijstje met windows lettertypes.

Ik vraag mij af hoe het hierbij zit met de licentie. Dompdf pakt het lettertype namelijk niet van de computer van de gebruiker maar uit een eigen directory waar deze .ttf lettertypes eerst geïnstalleerd moeten worden.

Zou het een probleem zijn als ik in deze directory een aantal van de lettertypes installeer zodat deze gebruikt kunnen worden, of zou ik eerst nog moeten checkten of de gebruiker dit lettertype zelf wel op zijn computer geïnstalleerd heeft, en zo niet het lettertype niet beschikbaar stellen?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je mag die PDFs gewoon maken in het lettertype naar keuze, zolang de licentie van het lettertype jou toestaat deze te gebruiken op zo'n manier. Het beschikbaar stellen aan gebruikers moet je vooral niet doen, dat vereist namelijk een compleet andere licentie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Wat versta je precies onder het beschikbaar stellen?
Ik gebruik ze alleen om de pdf te genereren, en biedt ze niet als download aan oid.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je moet dus inderdaad gewoon in de licentievoorwaarden kijken of je het lettertype in een pdf mag embedden en dat bestand dan mag verspreiden. Voor embedden in PDFs hebben veel lettertypelicenties stricte voorwaarden.

[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 03-07-2014 08:39 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Met beschikbaar stellen bedoel ik dat je het lettertype ter download aanbied. Dat mag in de meeste gevallen niet. Daarnaast voegt het niets toe, als je het font gebruikt om de PDF te genereren, zit het toch in de PDF geembed..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ongenuanceerd embedden in PDFjes en die algemeen beschikbaar maken (beetje kort door de bocht) wordt trouwens ook wel eens gezien als beschikbaar stellen.

Ik neem aan dat je de MS core fonts for the web gebruikt, de licentie daarvan moet niet lastig te vinden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 03-07-2014 18:19 ]

Pagina: 1