Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe AP's +- 35 medewerkers

Pagina: 1
Acties:

• volc
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-04 22:13
Medetweakers,

Momenteel hebben wij in ons bedrijf een vijftal cisco ap541n AP's hangen. (pricewatch: Cisco AP541N)
Maar helaas steeds regelmatiger resets nodig. Veel iPhones die connectie issues hebben (over het algemeen Androids niet echt (ftw). Diverse firmwares gedraaid en eigenlijk relatief weinig verschil. Daarnaast is de hardware ook wat aan de leeftijd dus willen we graag weer een stap vooruit!

Ik heb wat over Ubiquiti gelezen en klinkt eigenlijk vrij interessant. De locatie is vrij groot en aangezien deze AP's niet te duur zijn zal het gemakkelijker zijn een degelijk bereik te creeeren dan met de Cisco AP's. Waren bij aanschaf +- 350,- ex. btw

Anyway, ik heb geen voorkeur voor merken en vraag me eigenlijk meer af wat jullie ervaring is bij dit soort kleinschalige wifi netwerken?

Alle AP's komen in de DMZ zone met 1 SSID en WPA2 passwd is voldoende voor ons bedrijf, geen gekke fratsen nodig ;) Wel is het van belang dat de AP's centraal beheerd kunnen worden. Doorvoersnelheid is geen bijzonder issue. De infra van het bedrijfspand is CAT 5.E dus geen probleem, verder een fiber verbinding naar 2e locatie.

Wellicht kunnen jullie mij ondersteunen bij een keuze voor een gedegen, goedkope AP waar ons bedrijf weer een aantal jaar mee vooruit kan? Ik hoor het graag!

Volc

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Motorola waarbij er 1 van de AP's als VC (Virtual Controller lees: centraal management) dient. Bijvoorbeeld de AP6532. Is zowel via de GUI als de CLI erg makkelijk te beheren.

www.google.nl

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Xirrus, komen vanuit de High Density markt en nu ook voor de onderkant kleine AP's hebben. Ze hebben een geintegreerde controller en je kan eventueel een cloud management doen maar gaat lokaal ook goed.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:41
Wil je alleen 2,4Ghz of moet de zooi ook 5GHz appratuur ondersteunen? Wil je alleen B/G/N standaarden, of wil je ook graag AC gaan ondersteunen?

Ja, Ubiquiti is redelijk 'goedkoop', het simpele 2,4GHz model dan, en ja, de Ubiquiti's zijn met het systeem van UniFy erg simpel om te beheren. De prijs kan wel flink oplopen als je ook de 5GHz band wil ondersteunen of als je AC wilt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Wat ik er van lees (heb ze zelf niet) is dat UbiQuiti erg makkelijk te beheren valt en meer mogelijkheden hebben dan je waarschijnlijk gaat gebruiken. Ik zou ubiquiti proberen want er zit een gigantisch support forum achter.

• volc
Dank voor reacties zover!

2,4Ghz is prima. B/G/N is (meer) dan we nodig hebben dus dat zal het probleem niet zijn. Zijn er mensen ook op het forum die ervaring hebben met Ubiquiti? Ik zou evt. 2 modellen kunnen bestellen om te proberen maar hoor liever ervaringen ;)

Die Xirrus modellen zien er ook goed uit. Cloud control is een beetje overdone maar zo te zien doen ze alles wat wij nodig hebben. Hebben er mensen specifieke ervaringen met Xirrus of Ubiquiti?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Wij hebben zelf zeer goede ervaringen met Ubiquiti en hebben dit ook bij vele bedrijven draaien klein en groot.
Hier hangen dan ook mixes van access points van Standaard, Long Range, Pro, AC en outdoors.
Allemaal ZEER Stabiel! De enige keer wanneer ze rebooten is als er een instelling gewijzigd wordt en verder dus nooit. Er zijn AP's bij die bij restaurants etc. hangen die al meer dan 1 jaar non stop draaien. En ook zonder problemen of uitval.

Mocht je meer info willen dm maar even ;) ook voor inkoop.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• volc
Nogmaals dank voor de reacties. Ik ben met verschillende leveranciers in gesprek. Ik zal de output na installatie posten.

Volc

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

BlackWhizz schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:11:
Wat ik er van lees (heb ze zelf niet) is dat UbiQuiti erg makkelijk te beheren valt en meer mogelijkheden hebben dan je waarschijnlijk gaat gebruiken. Ik zou ubiquiti proberen want er zit een gigantisch support forum achter.
Ik sta hier volledig achter. Zeer goede ervaring met ubiquiti :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• volc
Heb nu 2 Unifi AP-LR's draaien tbv test. Bevalt erg goed. Duidelijke interface, makkelijk beheerbaar. Nadeel vind ik wel dat ze niet PoE compliant zijn, echter is waarschijnlijk hierdoor de prijs ook zo interessant. Hierdoor moet je losse PoE inserters gebruiken in je patch rek of ter plaatse een spanningskabel leggen. Dit telt wel als nadeel.

Wanneer de AP's geinstalleerd zijn laat ik nog meer weten. Nogmaals dank voor het delen van jullie expertise!

volc

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Unify heeft ook modellen met PoE ondersteuning (AP-AC met PoE+ en de UAP-PRO met PoE), maar dan verlies je inderdaad de long-range functie (voor zover dat een belangrijke voorwaarde is). Of eventueel een van hun ToughSwitches inzetten (met als nadeel dat je er een extra switch (in aantal en type) en dus ook SPOF bij krijgt)

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• volc
Klopt dit ook opgevraagd maar zonde van de meerprijs. En een losse switch zit ik ook niet op te wachten ;)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je kan ook je PoE (48V) omzetten naar de spanning die de Unify nodig heeft
http://dl.ubnt.com/datasheets/instant/instant8023af.pdf
http://www.amazon.com/Ubi...Unit-Indoor/dp/B005VSY0KM

Netter is idd de Pro te kopen. Wat ik zo heb gelezen is de meerprijs van LR het niet waard en kan je beter meerdere losse Unify's kopen van dat geld.

[ Voor 43% gewijzigd door laurens0619 op 14-07-2014 15:24 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Hier ook tevreden Ubiquiti Unifi gebruiker, wij gebruiken de Normale, Pro en AC's.
Meestal bekijken wij nav de locatie en gebruik naar de gewenste mix (drukke punten de Pro ap's en voor de gaten in de dekking de normale 2,4 gebruiken) hierdoor heb je voor vrij weinig een mooi dekkend netwerk.

Ik snap overigens het gebruik van de LR varianten nooit zo, erg leuk dat ze wa verder kunnen zenden, maar die smartphone krijgt het toch niet terug gezonden, imho voor 99% van de gebruikers nogal nutteloos gezien ze toch zeker op de 2,4 met mekaar gaan storen.

Join the club

• volc
Tweakers,

Nogmaals dank voor de vele reacties. Ik heb succesvol de AP-LR's geinstalleerd en ben hierover erg tevreden. Wij hebben specifiek gekozen voor de LR's omdat we met golfplaten zitten en daardoor ieder beetje extra konden gebruiken. De controller draait in onze omgeving op Linux. We draaien nu een week of twee met de laatste Beta software op linux (versie 3.1.13). De stable versie van Linux draait nl. op 2.1.4 als ik me niet vergis.

Nogmaals is het een nadeel dat deze AP's geen native PoE ondersteunen. Wij hebben de voedingen daarom in de patchruimte moeten verwerken maar goed, de prijs is er ook naar.

Roaming is in ieder geval sterk verbeterd met de 3.1.13 firmware ten opzichte van de stable versie.

Over een week +- krijgen we nog 2 buiten AP's. Hierover zal ik ook mijn ervaring nog even posten.

Grtz volc

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Powermage schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:33:
Hier ook tevreden Ubiquiti Unifi gebruiker, wij gebruiken de Normale, Pro en AC's.
Meestal bekijken wij nav de locatie en gebruik naar de gewenste mix (drukke punten de Pro ap's en voor de gaten in de dekking de normale 2,4 gebruiken) hierdoor heb je voor vrij weinig een mooi dekkend netwerk.

Ik snap overigens het gebruik van de LR varianten nooit zo, erg leuk dat ze wa verder kunnen zenden, maar die smartphone krijgt het toch niet terug gezonden, imho voor 99% van de gebruikers nogal nutteloos gezien ze toch zeker op de 2,4 met mekaar gaan storen.
Ik begreep dat de AC`s geen ondersteuning hebben voor Zero handsoff.
Werkt roaming zonder deze feature wel goed--> als je met een smartphone door het pand loopt, schakel je dan netjes van AP naar AP mee?

• volc
pitchdown schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:34:
[...]

Ik begreep dat de AC`s geen ondersteuning hebben voor Zero handsoff.
Werkt roaming zonder deze feature wel goed--> als je met een smartphone door het pand loopt, schakel je dan netjes van AP naar AP mee?
Hi Pitchmark,

Eerlijk gezegd ja. Ik ben geen whizzkid op WiFi gebied. Maar roamen doen ze. Wij hebben in 1 pand 7 Ap's en werkt perfect!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:18
Zero handoff staat standaard niet aan en is alleen nodig voor echt hele gevoelige zaken zoals draadloze VOIP telefoons. Het is vooral de snelheid waarmee de connectie wordt opgezet die zorgt dat de handover zonder storende onderbreking werkt
Pagina: 1