Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome OS review

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt, toen werd verteld dat het wel weer tijd werd voor een nieuw artikel, maar net als alle andere artikelen over Chrome OS, mis ik diepgang en vergelijkingen.

Jullie hebben nu een artikel geschreven waarbij jullie 100% doen wat Google wilt dat je er op doet, en dat is browsen, dat is het. Jullie reviewen een OS op een laptop met een advies prijs van 400 dollar (actuele prijzen niet bekend op Tweakers), en toch vinden jullie het compleet normaal dat je niet normaal kan printen, gigantisch veel standaard programma's, die toch echt wel relevant zijn productief gebruik, niet kan gebruiken enz.
Er wordt verder gezegd dat hij snel opstart, maar er is totaal geen vergelijking met vergelijkbare Windows laptops/convertibles van dezelfde prijs.

Waar is de diepgang? Waar zijn de vergelijkingen? Waar is de informatie over de limitaties die toch echt niet zouden mogen op een productieve laptop, zoals printen.

Er staat werkelijk niets nieuws in en een promo filmpje van Google had me net zover geholpen, zij zullen natuurlijk de gebondenheid van Google wel als positief bestempelen enz, maar de informatie is hetzelfde.

Ik wil dus nog steeds een vergelijking zien met een vergelijkbare Windows laptop/convertible zien, want dat is namelijk voor iedereen de concurrent, als je ook bedenkt dat Windows dezelfde functionaliteit (zoals het online werken via OneDrive enz) biedt, kunnen we hier niet spreken over verschillende producten, het is simpelweg gelimiteerder, tenminste, dat is wat ik uit de informatie van jullie review haal.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Zoals op pagina 1 al staat was diepgang niet het doel met het stuk. De insteek was een praktijktest, overigens op verzoek van lezers, om te kijken hoe Chrome OS voor mijn werkzaamheden voldeed, niet om een uitputtend achtergrondstuk te brengen met een opsomming van welke programma's je wel of niet hebt. Dit is ook lastig omdat iedereen andere software gebruikt die voor hem of haar noodzakelijk is. Ik heb het een week gebruikt om te kijken waar ik tegenaan zou lopen. Dat printen niet is meegenomen komt omdat ik zelden tot nooit hoef te printen (overigens loop ik helemaal niet tegen problemen aan met Cloud Print).

Doel was dus ook niet om vergelijkingen te maken met andere besturingssystemen op gebied van snelheid, functionaliteit enz. Dit zou in een eventueel volgend stuk met meer diepgang natuurlijk wel kunnen maar dan nog zit je met de vraag waar je op gaat vergelijken. Je kunt een lijst maken van standaard-werkzaamheden en kijken hoe de verschillende besturingssystemen het ervan afbrengen, maar dan zul je nog steeds opmerkingen krijgen dat functionaliteit X of Y niet meegenomen is.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Maar dan vraag ik me af wat het doel was van het stuk? Kan je er op internetten? Ja. Kan je er op browsen? Ja. Oke informatief... Ik denk dat mensen willen weten wat je er allemaal wel en niet op kan doen.

Ik ben het met je eens dat je moeilijk alles kan nalopen, maar je kan vast langs de redactie gaan, al dan niet de tweakers hier met de vraag, wat moet een laptop volgens jou kunnen. Aan die hand kan je dan reviewen.
Printen is wel echt 1 van de basis dingen en velen zoals mij hebben geen printer die je kan aansturen met cloud print, tenzij dit natuurlijk via je Windows pc kan, maar in dat geval is dat alleen maar een tegen argument om een Chromebook te kopen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Erg veel diepgang heeft je kritiek niet. Ik hoor eigenlijk alleen specifiek iets over printen. Printen is steeds minder belangrijk in het dagelijks gebruik (steeds meer organisaties gaan ook paperless), zeker met tablets. Dat vind ik dus een non-issue.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 07:20 ]