Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:42
Hallo tweakerleden!

Ik heb eindelijk een nieuwe TV gekocht voor mijn films en games!
Nu mis ik nog alleen GOED geluid. Ik ben een totale nieuweling hierbij.
Wat ik voornamelijk doe zijn consolegames en films bekijken.
Films zijn MKV bestanden (1080p 7.1/5.1 truehd DTS :?). Dit doe ik via de USB ingang van mijn TV.
Samsung speelt tot mijn verbazing alles af! Dit alles doe ik in mijn slaapkamer (3m x 4.5m). Dus hoef niet een peperdure harman kardon set o.i.d.

Mijn apparaten zijn:
- PS3
- PS4
- Samsung UE46H7000

Ik wil dus een versterker + 5.1 speaker set aanschaffen. Mijn budget zit rond 400-500 euro voor het complete pakket. Ik heb een aantal versterkers en speakers gezocht op internet maar de prijzen verschillen enorm. Weet dus totaal niet welke goed of slecht zijn. Versterker is puur om 1080p games en films af te spelen op 5.1. Hoef al die extratjes zoals wifi/spotify/3D/4K etc. niet.

Ik ben een aantal versterkers en speakers tegen gekomen maar weet dus niet waar ik precies op moet letten. De wattage's? Aantal input/outputs? Jullie hulp graag :9 !

Versterker:
- €220,- Onkyo TX-NR525 - (5.1 / 130w RMS (Dolby TrueHD, DTS, DTS HD)).
- €299,- Pioneer VSX-527 - (5.1 / 130w RMS ( ENORM FEEL AUDIOFILTERS!))

Speakerset
- €299,- Boston Acoustics SoundWare XS 5.1
- €239,- Klipsch HD Theater 300
- €150,- Yamaha NS-P 20

Weet dus niet wat belangrijker is, een goede dure versterker of speakers. Wat bepaald nou of er goed geluid uit komt?

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Als jullie e.v.t. andere opties hebben die goedkoper zijn, dan hoor ik die GRAAG! Alvast bedankt :).

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 02-07-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10
Persoonlijk ben ik altijd van meer geld uitgeven aan de speakers dan aan de receiver, haal je mijn inziens meer kwaliteit mee in huis.

Betreffende de door jouw gekozen receivers: staar je niet blind op vermogen. Nu heb je twee merken te pakken die op een gelijke manier meten waardoor je beide tegen elkaar af kan zetten maar er zijn ook merken die anders meten waardoor je het wattage van merk X niet altijd tegen merk Y kan zetten. Sowieso is vermogen geen kwaliteitskeurmerk. Idem met die "audiofilters", die zijn in de PriceWatch niet altijd compleet en ook de hoeveelheid zegt niet alles. Die decoders zijn backwards compatible, als je Dolby TrueHD kan decoderen dan lukt Dolby Digital ook. Heb je Dolby Pro Logix IIz dan heb je ook IIx en nog oudere versies. Zo kan je flink samenvatten. Maar eigenlijk kan je in de huidige markt er wel van uit gaan dat elke receiver wel DTS HD en Dolby TrueHD doet en daarmee alles aan kan wat je er mee doet. In dit segment zou ik haast zeggen kies een receiver die je mooi vind en die aan je eisen van inputs en outputs voldoet, dingen als vermogen links laten liggen.

Hoe ga je de TV aansluiten op de te kopen set? Let namelijk dat je via HDMI ARC kan werken of via een losse kabel. Maar niet elke TV zet 5.1 geluid door. Sommige TV's doen alleen Dolby 5.1 en zetten DTS terug naar 2.0; andere TV's doen helemaal geen 5.1 en weer andere doen beiden (al zijn die zeldzaam). Het hangt overigens ook nog af of het geluid van een externe bron komt of niet, hoe USB wordt gezien hangt dan ook weer per merk en serie af. Wat je TV door zet is een kwestie van proberen, maar wel iets om rekening mee te houden. Zonde als je straks slechts 2.0 door krijgt als je een 5.1 set hebt staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
Heb zelf de BA SoundWare XS geluisterd. Vond het een scherp geluid hebben met detail en wanneer ik een set nodig had alleen voor games en films had ik hem meegenomen. Wanneer ik muziek luisterde vond ik de set net wat te 'kil'.
De overige sets heb ik overigens niet beluisterd.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Hallo,

FeaR, Ten eerste bedankt voor je snelle en informatieve reactie!

Ik wil mijn PS3 en PS4 aansluiten aan de input receiver en vervolgens output naar mijn TV.

Nu is het zo, dat ik mijn TV als "mediaspeler" gebruik om mijn films te bekijken.
Ik had dan het idee om mijn HDMI ARC als uitgang te gebruiken naar de versterker en vervolgens versterker-OUT weer naar mijn TV. Is dit wel mogelijk??

Hoe kom ik erachter of mijn TV daadwerkelijk DTS kan uitzenden. Het is idd erg zonde als ik 2.0 doorkrijg terwijl ik een 5.1 set heb staan. Of raad je dan liever een externe mediaspeler aan die ik dan aansluit op de versterker en vervolgens TV?

Vitamine, Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb heel toevallig een aantal reviews gelezen en de prijs/kwaliteit van deze speakers.
Valt helaas erg tegen op de meeste sites!
_______________________________________________________________________________________
Een toevoeging op mijn eerste post,

Ik ben nu een speakervariant tegengekomen die erg hoge reviews krijgt.
Het gaat dan om de Canton Movie 130. Deze zou €300,- kosten! Voor rond dit bedrag zijn dat, volgens een aantal sites de beste speakers.

Terugvallend op de receiverkeuze, denk ik dat ik voor de Pioneer VSX-423 ga. Deze kost €225,- en scheelt het mij uiteindelijk €75,-. Als we deze vergelijken met de VSX-527, zijn de specificaties zo goed als identiek. Los van het feit dat de 527 6 HDMI ingangen heeft en de 423 "maar' 4.

Dus de combinatie van:
- €300,- Canton Movie 130
- €225,- Pioneer VSX-423

Komt neer op 525,- euro. Het bedrag ligt iets hoger dan mijn budget maar als dit mijn kwaliteit gaat leveren, dan vind ik het niet erg! Wat denken jullie? Misschien een bepaald merkvoorkeur?

[ Voor 32% gewijzigd door Emrawww op 02-07-2014 16:06 . Reden: Extra info toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Is mischien ook een optie? je kan zelfs nog de Pioneer VSX-323-K nemen is nog wat goedkoper verschil ga je toch niet merken in deze prijsklasse boxen.
Heb zelf een teufel system 4 thx op die versterker aangesloten, werkt ook goed verder.
Zolang je maar niet constant boven de 90db gaat spelen is elke goedkope versterker wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Ik heb de VSX-423-K kunnen bemachtigen voor €190,-!. Nog goedkoper dan de VSX-323-K kunnen vinden :P.

Speakerset wacht ik nog even mee. Ik ga morgen naar de audiohandelaar bij ons in de buurt om geluiden te "proeven".

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!. Eventuele tips etc. altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10
Die set heeft een behoorlijk hoge crossover met 150 Hz als minimum. Overigens is die wel gelijk aan die van de Klipsch HD Theater 300. Dan zou ik persoonlijk liever voor de Canton gaan en daarna de Boston Acoustics. Die lopen iets verder door in het laag waardoor de crossover ook een stukje terug kan. Anders gaat de subwoofer behoorlijk mee doen als je minimaal op 150 Hz zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Ik heb ook gelijk de Canton Movie 130 besteld. Waarschijnlijk krijg ik het complete pakket morgen binnen.
Na het aansluiten zal ik een korte review schrijven over het gebruiksgemak, aansluitingen en natuurlijk het geluid!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Oh het is een VSX-528-K i.p.v. 423!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
FeaR schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 06:27:
[...]

Die set heeft een behoorlijk hoge crossover met 150 Hz als minimum. Overigens is die wel gelijk aan die van de Klipsch HD Theater 300. Dan zou ik persoonlijk liever voor de Canton gaan en daarna de Boston Acoustics. Die lopen iets verder door in het laag waardoor de crossover ook een stukje terug kan. Anders gaat de subwoofer behoorlijk mee doen als je minimaal op 150 Hz zit.
ja das waar de crossover moet eingenlijk niet hoger staan dan 100hz liefst nog lager natuurlijk :)
dat red de system 4 nog net zonder dat je geluiden mist.
Pagina: 1