Hallo tweakerleden!
Ik heb eindelijk een nieuwe TV gekocht voor mijn films en games!
Nu mis ik nog alleen GOED geluid. Ik ben een totale nieuweling hierbij.
Wat ik voornamelijk doe zijn consolegames en films bekijken.
Films zijn MKV bestanden (1080p 7.1/5.1 truehd DTS
). Dit doe ik via de USB ingang van mijn TV.
Samsung speelt tot mijn verbazing alles af! Dit alles doe ik in mijn slaapkamer (3m x 4.5m). Dus hoef niet een peperdure harman kardon set o.i.d.
Mijn apparaten zijn:
- PS3
- PS4
- Samsung UE46H7000
Ik wil dus een versterker + 5.1 speaker set aanschaffen. Mijn budget zit rond 400-500 euro voor het complete pakket. Ik heb een aantal versterkers en speakers gezocht op internet maar de prijzen verschillen enorm. Weet dus totaal niet welke goed of slecht zijn. Versterker is puur om 1080p games en films af te spelen op 5.1. Hoef al die extratjes zoals wifi/spotify/3D/4K etc. niet.
Ik ben een aantal versterkers en speakers tegen gekomen maar weet dus niet waar ik precies op moet letten. De wattage's? Aantal input/outputs? Jullie hulp graag
!
Versterker:
- €220,- Onkyo TX-NR525 - (5.1 / 130w RMS (Dolby TrueHD, DTS, DTS HD)).
- €299,- Pioneer VSX-527 - (5.1 / 130w RMS ( ENORM FEEL AUDIOFILTERS!))
Speakerset
- €299,- Boston Acoustics SoundWare XS 5.1
- €239,- Klipsch HD Theater 300
- €150,- Yamaha NS-P 20
Weet dus niet wat belangrijker is, een goede dure versterker of speakers. Wat bepaald nou of er goed geluid uit komt?
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Als jullie e.v.t. andere opties hebben die goedkoper zijn, dan hoor ik die GRAAG! Alvast bedankt
.
Ik heb eindelijk een nieuwe TV gekocht voor mijn films en games!
Nu mis ik nog alleen GOED geluid. Ik ben een totale nieuweling hierbij.
Wat ik voornamelijk doe zijn consolegames en films bekijken.
Films zijn MKV bestanden (1080p 7.1/5.1 truehd DTS
Samsung speelt tot mijn verbazing alles af! Dit alles doe ik in mijn slaapkamer (3m x 4.5m). Dus hoef niet een peperdure harman kardon set o.i.d.
Mijn apparaten zijn:
- PS3
- PS4
- Samsung UE46H7000
Ik wil dus een versterker + 5.1 speaker set aanschaffen. Mijn budget zit rond 400-500 euro voor het complete pakket. Ik heb een aantal versterkers en speakers gezocht op internet maar de prijzen verschillen enorm. Weet dus totaal niet welke goed of slecht zijn. Versterker is puur om 1080p games en films af te spelen op 5.1. Hoef al die extratjes zoals wifi/spotify/3D/4K etc. niet.
Ik ben een aantal versterkers en speakers tegen gekomen maar weet dus niet waar ik precies op moet letten. De wattage's? Aantal input/outputs? Jullie hulp graag
Versterker:
- €220,- Onkyo TX-NR525 - (5.1 / 130w RMS (Dolby TrueHD, DTS, DTS HD)).
- €299,- Pioneer VSX-527 - (5.1 / 130w RMS ( ENORM FEEL AUDIOFILTERS!))
Speakerset
- €299,- Boston Acoustics SoundWare XS 5.1
- €239,- Klipsch HD Theater 300
- €150,- Yamaha NS-P 20
Weet dus niet wat belangrijker is, een goede dure versterker of speakers. Wat bepaald nou of er goed geluid uit komt?
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Als jullie e.v.t. andere opties hebben die goedkoper zijn, dan hoor ik die GRAAG! Alvast bedankt
[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 02-07-2014 14:52 ]