De computer van een klasgenoot is sinds een aantal dagen geleden kapot.
Hij vroeg mij om een nieuwe computer te bouwen.
Veel geld heeft hij niet, geen rijke jongen, ik ook niet.. dus ik heb naar de BBG en dan een beetje aangehouden, producten gekozen waar ik goede ervaringen mee heb (MSI & Seasonic bv)
De bedoeling is dat hij straks een leuke PC heeft voor gamen en dat hij daarmee alle gamen lekker kan spelen op medium/high en eventueel voor later wat extra uitbreidingsmogelijkheden.
Zoals ik al zei heeft hij niet heel veel te besteden, namelijk +/- maar 500 euro
Het lijstje wat ik heb opgezet is net iets meer maar hij geeft via whatsapp aan dat het geen probleem is.
edit: Lijstje aangepast, dit is het huidige lijstje!
Ik weet dat er her en der een klein aantal centjes te besparen zijn, zoals bij de voeding en het ram geheugen zou ik een goedkopere variant kunnen kiezen, maar dat verschil is erg klein: ongeveer 10-15 euro. Er zou bijvoorbeeld een bronze voeding in kunnen, scheelt weer een klein beetje centjes.
Zou trouwens wel even willen weten of het met het mobo goed gaat lukken i.c.m. deze processor.
Er staat max tdp. 100W en de Athlon x4 760k heeft een tdp van 100W, is dat geen probleem, kan dat precies of moet er wat ruimte tussen zitten?
De behuizing heeft hij zelf gekozen, deze vond hij mooi en mij ging het er om dat ie met 2 fans kwam en kabelmanagement. Eerst koos hij voor de pricewatch: Cooler Master Force 500 maar ik vond het een beetje meh dat die maar 1 fan had.
Hij gaf aan dat hij een wifikaart nodig had dus die heb ik er ingestopt.
En nee er komt geen SSD in, hij heeft daar nou eenmaal het geld niet voor.
Ik sta open voor suggesties/opmerkingen e.d.
Hij vroeg mij om een nieuwe computer te bouwen.
Veel geld heeft hij niet, geen rijke jongen, ik ook niet.. dus ik heb naar de BBG en dan een beetje aangehouden, producten gekozen waar ik goede ervaringen mee heb (MSI & Seasonic bv)
De bedoeling is dat hij straks een leuke PC heeft voor gamen en dat hij daarmee alle gamen lekker kan spelen op medium/high en eventueel voor later wat extra uitbreidingsmogelijkheden.
Zoals ik al zei heeft hij niet heel veel te besteden, namelijk +/- maar 500 euro
Het lijstje wat ik heb opgezet is net iets meer maar hij geeft via whatsapp aan dat het geen probleem is.
edit: Lijstje aangepast, dit is het huidige lijstje!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,- | € 67,- |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,85 | € 30,85 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 9,86 | € 9,86 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 525,50 | |
Ik weet dat er her en der een klein aantal centjes te besparen zijn, zoals bij de voeding en het ram geheugen zou ik een goedkopere variant kunnen kiezen, maar dat verschil is erg klein: ongeveer 10-15 euro. Er zou bijvoorbeeld een bronze voeding in kunnen, scheelt weer een klein beetje centjes.
Zou trouwens wel even willen weten of het met het mobo goed gaat lukken i.c.m. deze processor.
Er staat max tdp. 100W en de Athlon x4 760k heeft een tdp van 100W, is dat geen probleem, kan dat precies of moet er wat ruimte tussen zitten?
De behuizing heeft hij zelf gekozen, deze vond hij mooi en mij ging het er om dat ie met 2 fans kwam en kabelmanagement. Eerst koos hij voor de pricewatch: Cooler Master Force 500 maar ik vond het een beetje meh dat die maar 1 fan had.
Hij gaf aan dat hij een wifikaart nodig had dus die heb ik er ingestopt.
En nee er komt geen SSD in, hij heeft daar nou eenmaal het geld niet voor.
Ik sta open voor suggesties/opmerkingen e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Jofairden op 02-07-2014 17:45 ]
GIMJ