Beste tweakers
Enkele weken geleden heb ik hier ook een topic gepost om advies te vragen voor het bouwen van een High-end Game-pc. Jammer genoeg is de aankoop hiervan uitgesteld door examens en andere redenen. Aangezien er verschillende dingen zijn uitgekomen de afgelopen maand, wil ik toch even een bevestiging vragen voor mijn nieuwe build (gelijkaardig aan degene die ik was uitgekomen na het vorige topic, daarom denk ik dat dit maar een kort topic zal worden...)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Far cry 4, W_D, Arma, AC Unity... op high settings op FULLHD), videobewerking, photoshop, dreamweaver (webdesign) en VM's draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is rond de 1200, besteld bij afuture
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alles behalve de pc zelf. (Dus muis, toetsenbord e.d. heb ik al)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in men wenslijst staat + een goede PSU. Ik ben vrij zeker van de onderdelen in men wenslijst, toch wil ik zeker nog advies over de koeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor, sowieso.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel in de toekomst. Houd daarom dus rekening mee voor een advies voor de koeling, want daar ken ik niets van... Past deze trouwens in men case?
Voor de rest kort samengevat, waar wil ik vooral advies over:
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Jeroen
Enkele weken geleden heb ik hier ook een topic gepost om advies te vragen voor het bouwen van een High-end Game-pc. Jammer genoeg is de aankoop hiervan uitgesteld door examens en andere redenen. Aangezien er verschillende dingen zijn uitgekomen de afgelopen maand, wil ik toch even een bevestiging vragen voor mijn nieuwe build (gelijkaardig aan degene die ik was uitgekomen na het vorige topic, daarom denk ik dat dit maar een kort topic zal worden...)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Far cry 4, W_D, Arma, AC Unity... op high settings op FULLHD), videobewerking, photoshop, dreamweaver (webdesign) en VM's draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is rond de 1200, besteld bij afuture
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alles behalve de pc zelf. (Dus muis, toetsenbord e.d. heb ik al)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in men wenslijst staat + een goede PSU. Ik ben vrij zeker van de onderdelen in men wenslijst, toch wil ik zeker nog advies over de koeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor, sowieso.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel in de toekomst. Houd daarom dus rekening mee voor een advies voor de koeling, want daar ken ik niets van... Past deze trouwens in men case?
Voor de rest kort samengevat, waar wil ik vooral advies over:
- PSU, want die heb ik nog niet
- Koeling, is die goed/stil genoeg en niet te groot voor men case
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Jeroen
i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4