Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC moet verhuizen, audio/video oplossing gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:44
Beste medetweakers,

ik ben een fervent muziek en films/series liefhebber, dus mijn PC is echt het centerpunt in mijn woning. Maar ik zit met een lastige opstelling hier, ik moet de PC nu op de eettafel hebben staan om kort genoeg bij de TV te zitten i.v.m. kabels. Nu wil ik graag mijn eettafel weer als eettafel gebruiken en moet de PC verhuizen naar een andere hoek van de kamer. Maar dan kan ik dus niet meer films op de tv kijken en muziek afspelen op de boxenset bij de TV. En dit ik wil ik uiteraard wél graag blijven doen.

Nu is dus de grote vraag, bestaat er een mogelijkheid om het beeld en de audio door te sturen, draadloos of via het netwerk? Ik heb nog altijd een gewone logitech 5.1 set staan dus de audio is analoog maar ik wil zeker in de toekomst upgraden naar een fatsoenlijke stereo installatie. Dat moet dus mogelijk blijven.

Specifiek zoek ik dus een manier om 1. het beeld naar mijn tv te streamen hetzij over het netwerk (want die draad ligt er toch), hetzij draadloos (als dit uberhaupt stabiel en goed beeld levert...)

En 2. een manier om het analoge audio signaal door te sturen met de mogelijkheid tot upgrade later (of misschien is het beter meteen te investeren in een fatsoenlijke audio oplossing?)

Bvd voor de reacties :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

Tazzios

..

Ik zou naar Miracast en/of Intel Wireless Display (WiDi) kijken.

Audio, Koptelefoon uitgang van je tv gebruiken. Draadloos analoog 5.1 doorzenden zullen heel weinig setjes kunnen (indien ze al bestaan). Of HDMI receiver aanschaffen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen leg een netwerkkabel van de nieuwe plek waar je pc komt te staan naar je tv/audiomeubel de pc laat je data aanleveren aan een mediaspeler. Klaar. :+

• Pyr0_
Bedankt alvast voor de reacties :)

D vd V jouw oplossing klinkt goed en makkelijk. Zijn er mediaspelers die je kunt aanraden?

• S1NN3D
  • Niet online
Heb zelf jaren gebruik gemaakt van een mediaspeler van Dune. Deze heb ik onlangs vervangen door een htpc in de vorm van een Intel NUC met XBMC. Over beide vormen ben ik wel te spreken.

• Pyr0_
Jah daar heb ik ook over nagedacht om mn PC te vervangen door een of andere Mini-PC oplossing. Maar dat was voordat ik wist dat ik een fatsoenlijk bureau kon krijgen voor in de (andere) hoek. Maar nu wil ik dus graag mijn normale PC setup houden en een manier zoeken om het beeld en geluid toch naar de andere kant van de kamer te krijgen.

Zijn er geen receivers op de markt die ook het beeld kunnen doorsturen vanuit het netwerk? Want wat ik natuurlijk ook wel zie zitten is om gewoon meteen mijn hele audio setup de deur uit te doen (wat toch hoognodig is), en een fatsoenlijke receiver + 2 zuilspeakers aan te schaffen. Ik heb al een mooie set van Yamaha op het oog.

Edit: of natuurlijk een receiver voor alleen de muziek (als ik zo ff snel rondkijk zie ik dat met wifi breed beschikbaar is), en een simpele oplossing voor het beeld...

[ Voor 10% gewijzigd door Pyr0_ op 02-07-2014 14:07 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Pyr0_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:04:
Zijn er geen receivers op de markt die ook het beeld kunnen doorsturen vanuit het netwerk?
Netwerk functionaliteit van receivers beperkt zich tot audio. Video heb ik nog niet gezien.

• Pyr0_
Oke. Dan moet ik opzoek naar een oplossing wat het beeld doorstuurt naar mijn TV. De receiver aankoop zal ik een aparte thread in het daarvoor bestemde forum bespreken.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Lange HDMI kabel achter een plint langs geen optie? Als je toch naar een andere reciever gaat kijken...
Zo heb ik het hier ook lange poos gehad, HDMI kabel van 10 meter, werkte perfect.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 21:22

OB1

Wellicht hebben ze op Marktplaats nog van die Life speakers (van de Aldi) die hebben heel erg goed geluid die heb ik zelf ook. Scheelt toch behoorlijk wat centen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Pagina: 1