[APU] AMD A6-7400K, A8-7600 releasedate?

Pagina: 1
Acties:

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2025
In januari werd ie al aangekondigd: een Kaveri dualcore apu met unlocked multiplier, voor een zacht prijsje. Deze A6-7400K moest en zou ik hebben voor mijn htpc... ondertussen zijn we een half jaar verder en is hij nog steeds spoorloos. Verschillende bronnen zeggen dat hij in Q2 (het tweede kwartaal) uit moet komen, anderen zeggen 30 juni, volgens weer anderen is hij al maanden uit.

Meanwhile is het 3e kwartaal begonnen en is hij niet te vinden. HP heeft al wel pcs beschikbaar waar hij in zit, maar boxed of tray...

De A8-7600, die in januari al had moeten uitkomen, is trouwens ook nog steeds nergens te koop. Heeft iemand enig idee wanneer deze 2 apus uit gaan komen?

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:25

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Ik ben ook heel benieuwd wanneer de A8-7600 op de markt verschijnt.
Ik wil namelijk een nieuwe pc met deze processor.

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De verhalen gaan/het vermoeden is dat AMD in elk geval de A8-7600 een te grote concurrent voor zijn 2 nieuwe A10-processors zou vinden, waardoor ze zichzelf in de vingers zouden kunnen snijden wanneer ze deze nu al uitbrengen. Qua prijs betaal je een stuk minder voor deze A8 dan voor beide A10's, terwijl je maar een klein beetje minder performance hebt voor dat geld. Door de release uit te stellen kopen mensen eerder een duurdere A10, dan wanneer deze A8 er al zou zijn. Dit zijn geruchten/vermoedens die natuurlijk niet door AMD bevestigd gaan worden. In de A6 heb ik me niet verdiept, maar hier zou een zelfde reden achter kunnen zitten.

Het laatste wat ik gelezen heb, is dat de A8 (en misschien dus ook wel jouw A6) in Q2/Q3 eerst voor OEM's en dergelijke beschikbaar komt en pas nog later voor zelfbouwers. Ik hoop dat er deze zomer ook nog een release zal zijn, maar ik wacht maar rustig af.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
Wat ik begreep is de a6-7400K nu officieel voor consumenten gereleased in de VS. Echt aanbod is er echter nog niet. Over de A8 blijft het nog opmerkelijk stil..

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is positief nieuws.
Er kunnen vanzelfsprekend nog zat andere redenen zijn waarom de A6 en A8 vertraagd zijn. Productieproblemen, performanceproblemen, etc.

Your Friendly Neighborhood Moderator