Pc herkent tv niet

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd probleem met mijn tv, maar eerst even de specs:

- Windows 8.1
- Nvidia EVGA gtx 560 ti
- verbonden met mini hdmi naar hdmi
- tv 42LA6208

De tv werkt goed en wordt herkent, totdat ik de tv uit zet, terwijl de pc aan blijft staan. Zodra ik de tv weer aan zet, komt de melding geen signaal op aangesloten bron op de tv te staan, geen beeld dus. Als ik de hdmi kabel er dan uit haal, even wacht en dan weer aansluit, wordt er beeld weergegeven. Heel vervelend om dus elke keer de kabel opnieuw aan te sluiten als ik tv uit en aan zet.

Wat heb ik al geprobeerd:

-nieuwste nvidia driver geinstalleerd/herinstallatie videokaart drivers
-link state power management uitzetten bij power options
-in nvidia configuratiescherm beeldschermen gedetecteerd.
-rigoreuze beeldscherm detectie aangezet in nvidia instellingen.
-andere hdmi aansluiting op tv geprobeerd.

Toch blijft het probleem bestaan, ik heb het idee dat de videokaart niet goed zoekt naar beeldschermen nadat het scherm te lang is uit geweest.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
iemand een idee?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 21:37

TommieW

Numa numa.

Ik vermoed dat dit een bug(je) is in de software van je TV, waar je helaas niet veel aan kan doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb een vergelijkbaar probleem via onboard intel 4400HD als ik deze rechtstreeks aansluit op mijn Samsung tv het werkte alleen als ik de pc opnieuw starte, VGA/Dsub15 had het probleem weer niet, als ik de pc aansluit via de receiver ook van Samsung dan schakelt hij eerst 1 keer naar de volgende input en kan ik zelf naar de juiste input schakelen, daar komt wel bij dat af en toe mijn 'surround' omdraait/verschuift, soms is mijn woofer de center of 1 van de andere surround speakers..

Ik had hetzelfde met een Nvidia (660gtx/260gt) en AMD (260x/280x/290x) kaart, dus het moet wel bij de receiver/tv's liggen. Mijn broertje heeft hetzelfde probleem met een Philips tv met een Nvidia kaart.

Mijn TV is al wat ouder en heb ik al eens een firmware update gegeven welke meer gericht was op weergave en kleuren, mijn receiver/bluray speler krijgt nog regelmatig een update via internet.

Drivers maken trouwens niet uit, hetzelfde gebeurt ook als er geen driver geinstalleerd is.

Oplossing? Nee geen idee ik herken het probleem maar ben er ook nog niet achter wat de oplossing is.

Ik heb eens ergens gelezen dat sommige zo'n 'HDMI' splitter gebruiken omdat deze een constant signaal op de HDMI poort laten staan. Aangezien ik er wel mee kan leven op deze manier heb ik dat nog niet geprobeerd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Al gecontroleerd of er nieuwe firmware/software voor de TV beschikbaar is?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

"handshake" issue HDMI tussen beide apparaten, vaak voorbij zien komen, nooit een oplossing voor gelezen...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
bedankt allen voor de input. Het heeft wel een paar dagen even gewerkt, maar wet niet precies of dat toeval was. heb net nog even getest, In energiebeheer instellen dat het beeldscherm niet uitgeschakeld mag worden helpt niet.

@fridgeman De nieuwste software voor de tv is geinstalleerd.

@prutser, Interessant verhaal, en dat het dus bij de tv kan liggen. bedankt voor de link, maar ik zie niet echt wat ik nog niet gedaan heb wat kan werken.

Ik denk dat ik gewoon een mail naar lg ga sturen, kijken wat hun er over te zeggen hebben!

dit heb ik ook nog gevonden, maar wordt niet geinstalleerd op win8.1.....
http://www.thehtpc.net/ht...-issues-once-and-for-all/

[ Voor 13% gewijzigd door Rick-Jan op 03-07-2014 21:18 ]

Pagina: 1