Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Samsung Notebook Windows 8.1 naar 7 Downgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Ik heb een Samsung ATIV (NOTE)Book 5 535U3C met Windows 8.1. Ik weet niet of dit W8.1 PRO is of 32 dan wel 64 bit. Want je komt op geen enkele manier bij de systeemeigenschappen. In elk geval deze notebook moet gedowngrade worden naar Windows 7. De bios heeft geen optie voor boot sequenties, verder geen DVD speler maar wel 3 USB poorten. Het kan zijn dat een van die poorten default bootable is, dus ook zonder bootsequentie in de bios. Hoe kan men dan anders een corrupt OS vervangen?

Is dit uberhaupt mogelijk?
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Hoe kom ik met samsung nederlandse windows 8 bij systeemeigenschappen? (computer properties) PC Instellingen > PC Info is er niet!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

P_Tingen

omdat het KAN

Wil je downgraden omdat je win8 corrupt is of omdat je win8 corrupt VINDT? In het eerste geval zit er misschien een herstelpartitie op zodat je win8 weer kan herstellen.

Je windows-versie zou je ook moeten kunnen zien via explorer, eigenschappen van "my computer" of hoe het maar precies heet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:35:
Wil je downgraden omdat je win8 corrupt is of omdat je win8 corrupt VINDT? In het eerste geval zit er misschien een herstelpartitie op zodat je win8 weer kan herstellen.

Je windows-versie zou je ook moeten kunnen zien via explorer, eigenschappen van "my computer" of hoe het maar precies heet.
Nee ik vind Windows 8 maar niks, geef mij maar het oude vertrouwde Windows 7. Corruptie was slechts een voorbeeld, = beschadigde OS installatie vaak door kosmische straling.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:26:
[...]

Nee ik vind Windows 8 maar niks, geef mij maar het oude vertrouwde Windows 7. Corruptie was slechts een voorbeeld, = beschadigde OS installatie vaak door kosmische straling.
Kosmische straling? 8)7

Maar goed, waarschijnlijk staat secure boot aan in je bios, zet dat even uit. Dan heb je wel de mogelijkheid om te booten vanaf usb.

Verwijderd

Topicstarter
co2301 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:13:
[...]

Kosmische straling? 8)7

Maar goed, waarschijnlijk staat secure boot aan in je bios, zet dat even uit. Dan heb je wel de mogelijkheid om te booten vanaf usb.
http://ask-leo.com/why_or_how_do_files_become_corrupt.html

Hoog energetische deeltjes van de zon kunnen spontaan bits en bytes veranderen op een harddisk:

Frank Golden
December 29, 2009 11:56 AM

I believe that if gamma radiation (very high energy x-rays) can cause data coruption on a HDD you have a more serious problem. Your exposure to the same radiation.
As it is gamma should have no effect on a HDD.
Moving a drive while it is in use or dropping it can an most likely will cause problems as Leo suggested.
Again if you have a gamma source near enough that you think it could be causing your data corruption then you yourself are in some danger.
I've actually had a respected electrical engineer I know comment that "cosmic rays" (no idea if that's gamma or not) can, in fact cause problems. It's very rare, but the same cosmic rays that we simply live in by virtue of living on planet earth can, apparently and very rarely, interfere with the micro-electronics we now rely on every day. Just one bit "knocked out of place", so to speak, can be completely benign, or if it's the wrong one, cause a system crash. It's extremely rare as I understand it, so I wouldn't run around blaming all your system crashes on cosmic rays, I just thought it was fascinating because it's so counter-intuitive.

---

Over de USB: Zijn dan alle USB poorten de primaire boot bron.? En kan ik van de install ISO W7 op de USB stick booten?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:15
Samsung 535U3C heeft standaard Win8 64b en de disk in GPT indeling met EFI.
Zit een recovery partitie op de schijf. Kun je met de Samsung recovery tool prima gebruiken.

Als je toe wil geven aan zweverij en denkt dat Win7 beter is/was:
In BIOS legacy kiezen en dan kun je Win7 van USB booten; echter niet alle USB-poorten werken daarvoor.

Draadloos laden op onze Zon

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:58:
Samsung 535U3C heeft standaard Win8 64b en de disk in GPT indeling met EFI.
Zit een recovery partitie op de schijf. Kun je met de Samsung recovery tool prima gebruiken.

Als je toe wil geven aan zweverij en denkt dat Win7 beter is/was:
In BIOS legacy kiezen en dan kun je Win7 van USB booten; echter niet alle USB-poorten werken daarvoor.
Weet jij of dit W 8.1 PRO 64 bit is? Want het enige wat ik weet is dat je W 8 PRO (en W 8.1 PRO?) alleen kunt downgraden en niet de gewone W 8, daar heb je dan de rechten en licentie voor, en dit ook alleen weer naar W 7 PRO!

Zo gek hoe het toeval je kan tegenwerken:
-Computer Properties met keyboard windows toets + break / pause toets: Notebook heet geen break / pause toets
-Windows 8.1 heeft in de metro omgeving: Instellingen > PC Instellingen wijzigen (en hier staat in de engelse versie PC-Info voor Computer Properties maar niet in het Nederlandse OS versie)
-Microsoft zegt dan: Kijk bij het configuratie scherm: OK daar staat 64 bit Windows 8 2012, Zal dan wel geen 8.1 PRO zijn :-(

Ik wilde een installatie op de harddisk doen, w8 vervangen voor w7, maar jij bedoelt een W7 installatie niet via maar OP een USB stick, w7 booten van een USB stick?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:15
Win8 is zeker geen Pro. Zou de 535 stuk duurder van worden.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:34:
[...]

Ik wilde een installatie op de harddisk doen, w8 vervangen voor w7, maar jij bedoelt een W7 installatie niet via maar OP een USB stick, w7 booten van een USB stick?
Kan allebei. Wat jij wil.
Ik snap zo'n downgrade nooit.
Samsung levert op zijn laptops een prima start menu mee voor Win7-aanhangers...

[ Voor 18% gewijzigd door emmerx op 02-07-2014 23:44 ]

Draadloos laden op onze Zon

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:42:

[...]

Ik wilde de Windows 8 licentie code gebruiken voor Windows 7 installatie, eigenlijk is dat ook de hele downgrade, w8 compleet vervangen voor w7, het is niet dat er een downgrade wizard is die wat bestanden aanpast, hergebruiken licentie code voor een nieuwe installatie w7, en dat kan alleen van w8 PRO naar W7 PRO bij mijn weten? Dus een nieuwe installatie van w7 via USB gaat niet omdat ik geen w8 PRO heb? Klopt dat? Ik wil eigenlijk ook wel een "dual boot" maar dus via een w7 USB stick, helaas, dan kan ik de licentiecode niet hergebruiken en zou ik een nieuwe moeten kopen, als die nog te krijgen zijn!

Verwijderd

Topicstarter
emmerx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:42:

[...]

Ik snap het ook niet, doe het voor mijn vriendin, die een halve digibeet is en de snelle ontwikkelingen niet kan bijhouden, trouwens W8 zou alleen op de markt moeten worden gebracht MET TOUCHSCREEN anders snappen en accepteren die vele halve digibeten het niet

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 13:48
Als het aan de digibeten ligt installeren we niets anders meer dan Windows 95 met de bijbehorende Office versie...

Downgrade mag en kan als je een bedrijf bent, in bulk Windows 8 hebt gekocht en daarbij Software Assurance (een onderhoud contract voor de laatste versie en meer software, diensten en ondersteuning) hebt aangeschaft.
Of als je een apparaat koopt met Windows 8 pro OEM licentie http://www.microsoft.com/...ges/downgrade_rights.aspx
In het kort: niet als particulier als je een apparaat koopt bij de mediamarkt of concullega.

while (! ( succeed = try ()));

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:49:
[...]
Ik snap het ook niet, doe het voor mijn vriendin, die een halve digibeet is en de snelle ontwikkelingen niet kan bijhouden, trouwens W8 zou alleen op de markt moeten worden gebracht MET TOUCHSCREEN anders snappen en accepteren die vele halve digibeten het niet
Pff, ik zou lekker de hot corners en het startscherm uitschakelen, direct naar bureaublad laten starten en een tool van start-8 oid installeren. Grote kans dat ze het verschil niet eens ziet.

Kosmische straling? Wtf.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1