Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo ideapad y510p

Pagina: 1
Acties:

• krewton
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-03-2019
Ik ben van plan om de Lenovo ideapad y510p te kopen ik weet zelf alleen niet zo heel goed waar ik de laptop het beste kan kopen.

ook vroeg ik me af of dit wel een verstandige keuze is de laptop voldoet aan mijn eisen maar ik weet niet of er misschien een betere laptop is. ik wil niet meer dan 1100 euro uitgeven

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik zie dat de Lenovo ideapad voor minder dan 1100 euro in de pricewatch staat en de enige specificatie die je geeft is dat je een laptop verwacht die minder dan 1100 euro kost. Lijkt me dus perfect :)

Er zijn nog wel zaken in de wereld die minder dan 1100 euro kosten. Misschien ben je eigenlijk op zoek naar iets om je kleren mee te wassen, of aan je hond te voederen. Hier kan veel, maar gedachten lezen, dat denk ik niet.

• krewton
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-03-2019
De laptop die ik zoek moet geschikt zijn voor programmeren en gaming. en ik zit met een ander probleem ik kan de laptop nergens vinden op het internet om te kopen het lijkt wel een spook...

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
? Zowel de versie met 1x GT755 als met 2x GT755 zijn bij de leverancier die in de pricewatch staat, op voorraad:

http://www.alternate.nl/h...4&utm_source=tweakers.net
http://computerpirates.co...utm_campaign=tweakers.net

Welke games speel je? Moet de laptop draagbaar zijn of blijft hij altijd op je bureau staan (of eventueel op de bank)? Welk formaat scherm had je in gedachten?

De SLI versie zou ik persoonlijk niet kopen, SLI in laptops is volgens mij nog altijd een beetje bagger. Schijnt wel snel te zijn, maar aangezien je de GPU niet kan uitschakelen trekt die altijd je batterij leeg. De single GPU versie zou ik ook niet kopen, voor dat geld heb je gewoon beter.

Als het scherm niet extreem belangrijk is (voor fotobewerking) denk ik dat je misschien beter de y50 kunt kopen dan de y510. Dan wel een SSD in steken (in plaats van de HDD). Daarin steekt een GTX860m, is voor de meeste games voldoende.

Je zou ook een Asus N550JK of een N750JK kunnen overwegen. Steekt een GTX850m, dan wel eens zien dat je gaming eisen niet te extreem zijn want dan durft die wel eens plooien. Scherm is wel goed. In de opvolgers komt wel een GTX860m, die komen in Q3 en dat is al bezig (maar kan ook september worden uiteraard).

Als je meer op je budget zit, kan je nog aan MSI denken of aan BTO/Xnotebooks of hoe heten ze allemaal. Kan je zelf samenstellen wat je wil, zoek maar eens op het forum naar BTO, daar zijn genoeg mensen die er tevreden over zijn (maar er zijn ook mensen die (mensen kennen die) er niet tevreden over zijn). Mijn idee erover: stevige specs voor een beperkte prijs, er moet wel een addertje zijn.

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Ik heb zelf de lenovo y510p (met de sli) ik vind het persoonlijk een zeer fijn ding.
meeste moderne games draait hij soepel op hogere settings Enige minpuntje zou het glanzende scherm kunnen zijn maar daar zal je alleen wat van merken als je in direct zonlicht zit.

Je kan trouwens wel de sli aan/uitzetten met een programma van nvidia wat standaard met de laptop komt,zo kan je wat stroom besparen,maar ik zou sowieso aanraden om hem ze vaak mogelijk aan de netstroom te houden.

Voor allerdaags gebruik of lichtere games is hij wel overkill,dan kan je jezelf beter wat geld besparen door een van laptops hierboven te nemen of het model met maar 1x gt 755m

Als je jezelf een paar honderd euro wilt besparen kan je altijd kijken of je er eentje 2de hands kan vinden,meeste mensen die er een verkopen hebben ze nog niet lang dus zit er meestal altijd nog garantie op (heb 800 betaald voor de mijne,en geen problemen mee gehad)

Als je nog vragen over de laptop hebt,ik wil je meer dan graag helpen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou persoonlijk eerder voor de opvolger gaan. De Y50. Deze is 1099,- bij oa Paradigit.nl en die heeft een snellere proc, een veel strakker en lichter design en de nieuwe GTX860M ( Maxwell architectuur).
Pagina: 1