Toon posts:

RG Computers

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

ja ook ik heb wat te zeiken over RG Computers. Ik heb 14 mei een bestelling bij ze gedaan, en (stomstomstom) een vooruitbetaling gedaan, in de veronderstelling dat het wel goed zat (ik ben naief, ik weet het). Nu heb ik mijn bestelling nog steeds niet binnen (het is 11 juni). De telefoon nemen ze niet op. Op mijn talloze e-mailtjes krijg ik geen antwoord. Wat moet ik doen? M'n vooruitbetaling kan ik ongetwijfeld niet meer ongedaan maken (er zit een maand tussen...). En contact met RG Computers is er ook niet bij... Wat zouden jullie doen?

Thankx!

Bastiaan

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Een paar aangetekende brieven sturen en/of even langs gaan bij de fysieke winkel. Als dat allemaal nix oplevert, moet je eens gaan denken om langs te gaan bij de politie om een aangifte te doen van oplichting. Zou eerste eens even de boel navragen bij de gerechtswinkel of hoe dat ook heet tegenwoordig

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Zelfde ervaring met klein informatica.

Anyway..

Stap morgen naar de bank en leg situatie uit en vraag hoe het zit met het geld terug laten storten.

Schrijf een aangetekende brief met verzoek tot uitleg, leg er tevens in uit dat je voor (datum) geen reply heb gekregen, je eventueel hulp zal gaan zoeken bij jurist ofzo. (bedenk dit allemaal zelf maar) - en alleen dingen opschrijven die je daadwerkelijk zal gaan doen -.

Ik wens je suc6.

http://mrfloris.com

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, zie ook: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1046
Staan vergelijkbare klachten....

Verwijderd

Je bent dus niet de enige......ik zelf heb 2 maanden geleden al wat op hun rekening gestort. Nog steeds nix binnen, op een gegeven moment (na 10-15 telefoontjes en 10 e-mails die niet beantwoord werden)heb ik mijn geld teruggevraagd (winkel in Breukelen 0346-330965 (ik ken het telefoonnummer ondertussen uit mijn hoofd), want in Volendam wordt niet opgenomen). Twee weken geleden beloofden ze om het geld terug te storten maar gisteravond had ik nog nix binnen.....daarom gister een scheldmail verstuurd richting RG. Eind deze week ga ik aangifte doen bij de politie als ik mijn geld nog niet binnen heb. :r

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

RG suxt gewoon big time |:( . Wou daar een mega order plaatsen (nieuwe pc van iets van 4500 piek). Maar ze reageren gewoon niet op mijn mails en toen ik naar die zaak ging in Breukelen toen waren ze dicht!! Gewoon overdag.... Ben toen maar naar de oude vertrouwde Informatique gegaan. Misschien wel iets duurder maar ze hebben alles tenminste en ze reageren eigenlijk gelijk op je mailtje....

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Sjees.. dat klinkt ernstig.. gewoon proces beginnen <people vs. RG>

;)

Post ook of het je lukt enzo.. dit verwacht je niet van een bedrijf..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Zou de eigenaar van RG computers niet stiekem toevallig dezelfde zijn als die van Klein informatica *D

Maar toch klote hoor, je kan er onderhand nu zeker van zijn dat ze bijna failiet zijn. :(

Ikzelf ken het bedrijf niet, maar als je toch overweegt actie te ondernemen, ga dan hier eens langs

http://kleinvordering.cjb.net

Hier staan wat tips waar ik iets aan heb gehad met dat gedonder van Klein inf.

DOC.

DOC.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En kreeg je je $ toen trug bij Klein?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

In mijn situatie wel ja. Maar daarvoor heb ik veel bij de bank moeten zeuren dat het een vergissing van hun was. Ze hadden namelijk geen handtekening van mij gevraagd voor de overdracht.

Dit geld alleen bij automatisch afschijven B.T.W.

DOC.

DOC.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

juist...
Nou ik heb dus een omruilactie lopen met deze jongens (d.w.z. ik heb een ontplofte Pioneer DVD speler en zij gaan mij een nieuwe geven).
Ik had ze 3-4 weken geleden aan de telefoon hierover, aardige vent hoofd TD hij beloofde me een nieuwe speler. Maar talloze emails later en onbeantwoorde telefoontjes verder heb ik nog steeds niets :(

Nou ben ik er niet eentje die gauw overgaat tot fysiek geweld maar het donkerbruine vermoeden begint mij toch te bekruipen dat deze heren niet gevoellig zijn voor verbale be-argumentering...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... dus ik moet maar zeer blij zijn dat ik een maand of twee terug een perfect afgehandelde bestelling heb gehad bij RG Computers?

Zouden ze in de tussentijd echt zodanig zijn afgezakt? Is hun niveau nu echt zo laag geworden?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Ligt er natuurlijk aan wat je besteld hebt.
Waarschijnlijk is het iets geweest wat ze volop op vooraad hadden.

DOC.

DOC.

• delorean7

delorean7

Nou het nummer un Breukelen is ieg in gebruik want het is nu in gesprek.... wie weet krijg ik dan toch iemand te spreken?

En dan natuurlijk de vraag of je gaat dreigen met de consumentenbond of dat je langskomt ;)

• delorean7

delorean7

Oh het wordt nog VEEL leuker dan ik dacht :7
Ik bellen met Breukelen: blah blah blah...speler kapot blah blah blah, ik wil NU een oplossing.

Ja moeilijk moeilijk, kan m opsturen naar het inet site adres maar kan niet garanderen dat ze m niet ergens anders voor gebruiken, je kanm donderdag hier komen halen ( :) )...maar waar belde je vandaan? (ik) eh Bilthoven. (hij) Oh das toevallig daar moek zodirect zijn! (ik) waar moet u precies zijn? (hij) daar-en-daar (ik) daar zit ik naast!! (LOL) (hij) mooi, dan neem ik m zo voor je mee.
(ik) joe
(hij)joe

Tuut tuut tuut...

Nou dat is zodirect om 16:15 dus ik ben benieuwd! >:)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Vraag hun faillisement aan met z'n allen!

• Freez
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik heb ook een keer 2 cpu's besteld bij RG computers en 2 dagen later waren ze in huis (was wel onder rembours want aanbetaling vertrouw ik zoiezo niet) verder perfect afgehandeld..... geluk :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
ze doen wedstrijd: wie verpest zo snel mogelijk zijn reputatie!

Verwijderd

sebas, luister..
alhoewel ik wel goed geholpen ben door RG ben ik ook een keer het schip ingegaan met Optima bv. na 6 weken beloven en wachten ben ik naar een jurist gestapt, en die zei het volgende...
stuur een fax (= rechtsgeldig) met:
'Hierbij stel ik RG Computers in gebreke en ontbind ik de koop, (stel een termijn) binnen 7 dagen wil ik mijn geld terug anders neem ik juridische stappen.
Bewaar die fax goed (en het verzendbewijs)en wacht een week, en neem een advocaat in de arm. Die kosten verhaal je weer op RG.

binnen een week had ik EN mijn geld terug EN kreeg ik voor 400 piek geheugen (was 256 infineon 133 sdram, zo duur was dat toen) vanwege de overlast....

(dit verhaal is op www.nieuw.nl dunnetje over te lezen)

klinkt een beetje overbodig na wat er boven me staat, maar het werkte erg goed bij mij...

grtz
bwe

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op dinsdag 12 juni 2001 15:07 schreef delorean7 het volgende:
Oh het wordt nog VEEL leuker dan ik dacht :7
Ik bellen met Breukelen: blah blah blah...speler kapot blah blah blah, ik wil NU een oplossing.

Ja moeilijk moeilijk, kan m opsturen naar het inet site adres maar kan niet garanderen dat ze m niet ergens anders voor gebruiken, je kanm donderdag hier komen halen ( :) )...maar waar belde je vandaan? (ik) eh Bilthoven. (hij) Oh das toevallig daar moek zodirect zijn! (ik) waar moet u precies zijn? (hij) daar-en-daar (ik) daar zit ik naast!! (LOL) (hij) mooi, dan neem ik m zo voor je mee.
(ik) joe
(hij)joe

Tuut tuut tuut...

Nou dat is zodirect om 16:15 dus ik ben benieuwd! >:)
Effe offtopic, maar delorean ken ik jou niet van dat WP-LAN?

Flickr

• delorean7

delorean7

*ff off topic blijven*
Duidelijk wel!
Ik ben de organisator en geestesvader van het evenement :)

*ff on topic*
Jammergenoeg wordt de ruil naar donderdag verzet, maar ik houd goede hoop en daarbij weet ik waar ze zitten nu ;)

Verwijderd

Ik had mijn bestelling in 2 dagen binnen, ik heb geen slechte ervaring met RG

• delorean7

delorean7

Hehehe juist, dingen die ze op voorraad liggen kunnen ze heel goed in een doosje stoppen en opsturen, een bedrijf moet je beoordelen op de support en de service, niet op het opsturen van dozen. Want dan kunnen we beter naar goed Duits voorbeeld overstappen op dozenschuivers -> en das VEEEl goedkoper (maar geen support).

Kijk naar MyCom: ooit een van de eerste inet bedrijfjes en veel goedkoper dan wie dan ook! Tegenwoordig is het een mega-groot (ok ok groot) toko en dat vind je terug in de prijs: bij lange na niet de goedkoopste, maar voor een internet bedrijf (van de basis uit) wel een goede service.

Aangezien mijn support issue nog loopt zonder uitsluitsel wil ik over RG computers (de vestiging niet de internet tak) nog geen uitspraak doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde bij deze iedereen even bedanken voor de reakties. Ik wilde in eerste instantie een fax proberen, zoals bwe aanraadde, maar ik zag net op de RG Computers' site dat ze geen faxnummer hebben. Vandaar dat ik maar een aangetekende brief ga sturen, misschien dat dat helpt.

C ya!

Sebas

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 07:16
om hoeveel geld gaat het eigenlijk??

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Zoals ik al eerder zei RG Computers suxt big time |:( !!! Waarom bestaat die zaak eigenlijk nog? Heeft iemand een goed antwoord ervoor?

• Locutes
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Zoals ik al eerder zei RG Computers suxt big time !!! Waarom bestaat die zaak eigenlijk nog? Heeft iemand een goed antwoord ervoor?
Pure mazzel :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• delorean7

delorean7

Ik denk persoonlijk dat de zaak zelf (de fysieke) zo slecht nog niet is. Alleen verloopt de communicatie tussen internet tak en fysieke tak niet of nauwelijks.

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op maandag 11 juni 2001 02:20 schreef Sebas21 het volgende:
De telefoon nemen ze niet op. Op mijn talloze e-mailtjes krijg ik geen antwoord. Wat moet ik doen? M'n vooruitbetaling kan ik ongetwijfeld niet meer ongedaan maken (er zit een maand tussen...). En contact met RG Computers is er ook niet bij... Wat zouden jullie doen?

Thankx!

Bastiaan
AFSCHIETEN !!

Nee echt ik MEEN het.

IK heb zo ook PAAR MAANDEN lang he-le-maal NIKS van hun gehoord, niet gereageerd op mailtjes, tel. nemen ze niet op.... ik heb 2 aangetekende dreigbrieven gestuurd waar ze ook niet op gereageerd hebben.

Stel mongolen zijn het daaro :r :r :r :r .

Ik heb een verkeerd toegestuurd mobo 14 mei teruggestuurd na (jawel) telefonisch contact, en ik zou m'n 361 piek van m'n CUBX-E terug krijgen, tot op heden nog NIKS teruggestort.

Ik zou als ik jou was FF langs gaan en hun k*tsmoeltjes FF verbouwen :( :r echt te :'( voor woorden :(

(PS: sorry voor m'n taalgebruik, maar hier is niks positievers op te zeggen)

• delorean7

delorean7

Eer waar eer toekomt, ik heb gister van de vriendelijke meneer van de RG computer vestiging uit Breukelen (zie voor tel nr. elders in dit topic) dan toch mijn Pioneer 16X/40X gekregen en die zoomt al weer vrolijk in mijn peeceetje.

Nou ga ik er dus op zitten wachten dat over 2 maanden er nog een komt, dus RG computers... als jullie dit topic monitoren, kijk uit wat je doet.

Dit onderstreept nogmaals mijn mening dat de vestiging van RG computers zo slecht nog niet is (lijkt), maar dat hun internet tak werkelijk te slecht voor woorden is (getuige de ervaringen gelezen in dit topic en mijn eigen ervaring)

Oplossing: ontsla die ene vent die de internet tak doet (dit lijkt me aannemelijk aangezien vroeger op de site alleen een mobiel nummer stond), en neem een andere!! Intussen moet de rest van de keten proberen de naam die toch al zo veel te lijden heeft of veranderen of proberen re redden door alle uitstaande issues aan te pakken.

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op Wednesday 13 June 2001 14:46 schreef delorean7 het volgende:
*ff off topic blijven*
Duidelijk wel!
Ik ben de organisator en geestesvader van het evenement :)

*ff on topic*
Jammergenoeg wordt de ruil naar donderdag verzet, maar ik houd goede hoop en daarbij weet ik waar ze zitten nu ;)
`Dat d8 ik al :z
Wanneer komt er weer een LAN daar? Heb er al weer zin in :P

Flickr

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Gisteren naar Breukelen geweest, voor Jan Boterletter vanuit Zandvoort.

Wel vaker gekocht bij RG en alles was prima geregeld!. Maar nu was de winkel helemaal donker op tijden waarop de winkel gewoon geopend zou moeten zijn.

Ze zouden best op vakantie kunnen zijn, maar laat dat dan effe weten.

Ben daarna maar naar de Zwarte Markt in Beverwijk gegaan, daar hadden ze mijn spullen ook en bijna net zo goedkoop.

Verwijderd

Dit forum was uit juni. Ik denk dat de initiator zijn zaakjes nu al wel opgelost zal hebben

(Daarom was het donker; het lijk van de winkelier kan het licht nu eenmaal niet aandoen :) )
Pagina: 1