Peltier en voeding!

Pagina: 1
Acties:

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Ik heb een 230w voeding en nu vroeg ik me af of dat ding een 58w peltier trekt?
En zo'n waterkoeling pomp wordt die op de voeding van de pc aangesloten? Zo ja trekt mijn voeding zo'n pomp dan wel?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

wat voor pc heb je eraan hangen? Heb je veel insteek-kaarten en drives?
Nou, volgens mij is dit allemaal ook niet zo belangerijk, volgens mij wordt het voor jou tijd voor een 2de voeding...denk niet dat het gaat lukken.
Zo'n pomp is meestal toch wel gewoon netvoeding dacht ik hoor, die zet je niet op je 12 volts computervoeding.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Hmm pomp net ff opgezocht...gewone voeding aansluiting en pomp is 12v.
Maar trekt mijn voeding dat?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De pomp gebruikt weinig, een watt of 10 max, maar die peltier, daar zou ik toch een extra voeding voor nemen, zeker met een 230 watt voeding.

Herman www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Kijk even op de specs van je PSU wat de Imax is op je 12volts lijn. De moet bij gebruik van 1 TEC toch wel 8A zijn.
Je moet dan ook niet al teveel randapparatuur eraan hebben hangen.
Anders gewoon een nieuwe voeding 300watt of liever 400watt als je naast je TEC nog veel HD e.d. erin hebt hangen.

Verwijderd

Een Peltier trekt minimaal 50 watt. Dat kan je standaard voeding er nooit bij hebben ! Als je Peltiers gebruikt dus altijd een tweede voeding gebruiken. Je pompje gebruikt vrijwel niks (een paar watt) maar het heeft z'n eigen voeding want het ding draait meestal gewoon op 220.
Pagina: 1