Hallo allemaal. Ik ben een oldskool nerd die na 15 jaar weer eens een PC wil gaan bouwen. Vroeger waren afmetingen niet zo'n probleem maar tegenwoordig moet de pc weg gestopt worden in een boekenkast, naast de kleurboeken, viltstiften en loombandjes van de kids
Ik mag van mijn vrouw geen groot gat achter in de kast hakken dus die optie valt al af
Ik wil een vrij compacte PC bouwen waar ik weer jaren mee vooruit kan. Hij moet wel snelheid en rekenkracht hebben maar het hoeft geen absolute uber-gamer te zijn. Ik wil proberen hem zo stil en koel mogelijk te bouwen. De pc draait meestal de hele dag door.
Ik ben dus vooral op zoek naar advies over een goede case die aan de maten voldoet (zie hieronder). De meeste kasten zijn te diep of te hoog.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case moet in een boekenkast passen. Diepte max 36 cm incl stekkers etc, hoogte max 32 cm, breedte maakt niet uit. Wel graag 2x USB 3.0 aan de voorzijde.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, downloaden, video conversie etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
mwah, zien we later wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 SSD, 1 HDD of SSHD, 1 optical
Cardreader (kan evt ook extern)
USB 3.0 front
Goede grafische kaart, maar niet top of the range of zo
ca 350W voeding lijkt mij voldoende
Ga je overklokken?
In principe niet, ik bouw hem liever zo dat hij in de basis al genoeg power en snelheid heeft.
Ik wil een vrij compacte PC bouwen waar ik weer jaren mee vooruit kan. Hij moet wel snelheid en rekenkracht hebben maar het hoeft geen absolute uber-gamer te zijn. Ik wil proberen hem zo stil en koel mogelijk te bouwen. De pc draait meestal de hele dag door.
Ik ben dus vooral op zoek naar advies over een goede case die aan de maten voldoet (zie hieronder). De meeste kasten zijn te diep of te hoog.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case moet in een boekenkast passen. Diepte max 36 cm incl stekkers etc, hoogte max 32 cm, breedte maakt niet uit. Wel graag 2x USB 3.0 aan de voorzijde.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, downloaden, video conversie etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
mwah, zien we later wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 SSD, 1 HDD of SSHD, 1 optical
Cardreader (kan evt ook extern)
USB 3.0 front
Goede grafische kaart, maar niet top of the range of zo
ca 350W voeding lijkt mij voldoende
Ga je overklokken?
In principe niet, ik bouw hem liever zo dat hij in de basis al genoeg power en snelheid heeft.