Hoe fietskar op slot te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 10:37

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Dames en Heren Vervoer,

We hebben voor ons kindje een fietskar gekocht; te weten een Croozer Kid for 2.
Deze fietskar hebben we voor mijn fiets hangen (Gazelle Eclipse Limited Edition 2013), welke voorzien is van een Axa Ringslot in combinatie met een Axa Defender Insteekketting van 140cm.

De fietskar zelf beschikt niet over een slot en ik zie geen mogelijkheid om mijn insteekslot te gebruiken om de fietskar aan mijn fiets te koppelen.
We hebben de fietskar wel meeverzekerd, als accessoire, met de fiets, maar voorkomen is beter dan genezen. Daarom mijn vraag:

Hebben jullie advies of tips hoe jullie fietskarren vastzetten, eventueel aan de fiets zelf of op op zichzelf.

Alvast bedankt,

Matis

Edit; Misschien ten overvloede; Het is niet mogelijk om de dikke schakels van het insteekslot tussen het frame en de bumper van de fietskar door te krijgen. Dit geldt ook voor de losse kettingsloten welke we thuis hebben liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 01-07-2014 21:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Afbeeldingslocatie: http://www.gezinsbode.nl/files/2013/04/kettingslot-522x391.jpg?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, zoiets zou ik altijd ergens aan vast leggen, om te voorkomen dat het weg te tillen is. Dus een losse ketting of kabelslot.

Alsnog, een betonschaar of slijptop (ook op accu) houdt dit niet tegen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 10:37

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:43:
Tja, zoiets zou ik altijd ergens aan vast leggen, om te voorkomen dat het weg te tillen is. Dus een losse ketting of kabelslot.
Precies, we willen het voor de gelegenheidsdief lastiger maken de kar mee te nemen. Hetzelfde geldt voor bij de supermarkt of wanneer de fietskar als buggy wordt gebruikt in een pretpark en deze even onbewaakt ergens staat.
Alsnog, een betonschaar of slijptop (ook op accu) houdt dit niet tegen.
Daar ben ik me heel erg van bewust. Mijn fiets ik ook al twee keer gestolen, terwijl deze op slot stond en middels het insteekslot aan het fietsenrek vast zat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat wil je nog meer doen dan?

Je zou eens kunnen kijken naar een alarmpje op batterijen, maar van valse alarmen word je ook niet vrolijk.

Ik heb voor mijn motor een schijfremslot met alarm erin; werkt op 2 AAA batterijtjes en maakt een herrie als ie afgaat. De batterijen gaan zeker een jaar mee, maar ik vervang ze preventief zodat ik zeker weet dat ze nog goed zijn. Zoiets zou je nog kunnen proberen. Maar ja, een keer tegen de kar stoten en het alarm gaat ook af. Dat slot van mij komt uit de Abus Detecto serie; maar zoals gezegd is dat speficiek een remschijfslot voor motoren.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-07-2014 22:02 . Reden: Merk toegevoegd ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Maak ergens een beugeltje rond het frame met daaraan een oog voor een slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-03 12:36
met een ketting slot van het karretje aan je achterwiel vast maken?

wij hadden eerder een extra "wiel" slot op de bakfiets(weet het is geen kar maar toch) daar hadden we een soort van wielslot door 1 van de voorste wielen extra zodat je er niet mee weg kan rijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/stories/nieuws/2011/juli_2011/Oxford-Boss-motor-slot-thumb.jpg

zoiets dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51
Zelf heb ik een chariot cabriolet fietskar. Als ik deze vastzet (doe ik alleen in de stad) zet ik het frame van de fietskar met een extra ketting of insteekslot vast aan het frame van mijn fiets of aan de buitenwereld.

Weghalen kan altijd (net als met de fiets) Maar op deze manier valt het wel op. Ik probeer zowieso dan meestal alles aan elkaar te maken. Een fietskar met fiets eraan vast is behoorlijk lomp om mee rond te gaan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb van de week een artikel gelezen over SkyLock; probleem is alleen dat dit nog in ontwikkeling is en niet direct leverbaar

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Matis schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:46:
[...]
Precies, we willen het voor de gelegenheidsdief lastiger maken de kar mee te nemen. Hetzelfde geldt voor bij de supermarkt of wanneer de fietskar als buggy wordt gebruikt in een pretpark en deze even onbewaakt ergens staat.

[...]

Daar ben ik me heel erg van bewust. Mijn fiets ik ook al twee keer gestolen, terwijl deze op slot stond en middels het insteekslot aan het fietsenrek vast zat.
Voor de gelegenheidsdief is het voldoende om gewoon een ketting te gebruiken, of verwacht je dat er overal mensen met betonscharen rondlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja insteekslot, z'n kabel zeker? die knip je echt zo weg met willekeurig draadtangetje. Neem gewoon een knappe ketting voor een dure fiets (dus met geharde schakels die flink dik zijn) met een goed slot (geen hangslot dus!!) en het valt allemaal wel mee. Nu weet ik niet hoe diefstal gevoelig z'n fietskar is maar voor de gelegenheidsdief helpt waarschijnlijk een beugeltje door het wiel wel redelijk.
Pagina: 1