Coax aansluiting kruipruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Goedenavond allen,

Vandaag hebben wij ons eerste huisje gekocht :) heel blij natuurlijk, maar wat blijkt: de oude bewoner heeft nooit gebruik gemaakt van een coax aansluiting. Ook wist de bewoner niet of deze aanwezig was. Na zorgvuldige inspectie van het huis en de meterkast konden wij geen aansluiting vinden.

Internet vertelde ons dat het soms voorkomt dat de aansluiting in de kruipruimte is te vinden. Zojuist ben ik de kruipruimte ingedoken en heb een kabel kunnen vinden die niet is aangesloten. De kabel is nogal stoffig en lijkt beschadigd.

Zouden jullie kunnen zeggen of dit de coax aansluiting is:

Excuses kon zo snel niet vinden hoe de foto grote aan te passen is.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2llocwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
misschien moet je de kabel een beetje schoonmaken, er is nu bar weinig te zien behalve een hoop stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
diver99 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:31:
misschien moet je de kabel een beetje schoonmaken, er is nu bar weinig te zien behalve een hoop stof
Dit was ook mijn eerste gedachte, maar voordat ik aan een stroomkabel zit te sleutelen, dacht ik hier eerst hier even te pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de CAI is groot dik en groen. Dit is een klein prutkabeltje.

Bel even je lokale kabelmaatschappij, die kunnen je zo vertellen of er op jouw adres een CAI aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:33:
Nee, de CAI is groot dik en groen. Dit is een klein prutkabeltje.

Bel even je lokale kabelmaatschappij, die kunnen je zo vertellen of er op jouw adres een CAI aanwezig is.
Zojuist met ziggo gebeld. Zij zeggen dat er een aansluitobject op locatie aanwezig zou moeten zijn. Doordat er geen monteur in de kruipruimte mag komen, verwezen ze mij door naar aansluitingen.nl. Zij zouden dit moeten kunnen oplossen.

Heb je enig idee wat voor kabel dit wel kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Regenbui op 01-07-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 19:45
Is glasvezel een optie? Ook met mijn huis gedaan, fris glasvezel draadje naar de meterkast. Daar alles netjes afgemonteerd en alle oude meuk onder een vals vloertje gelegd. Resultaat: duidelijk waar je het zoeken moet en opgeruimde meterkast (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bel even bij de buren links en rechts aan en vraag of je mag kijken waar/hoe hun coax binnenkomt (begin bij het overnamepunt in meterkast of woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Grond coax kabels zijn over het algemeen groen en zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/~LAAAOxyyFhTeH9M/$_84.JPG

Uit jou foto kan ik niet opmaken of het de kabel van ziggo is. Als het de 'ziggo kabel' is, is de isolatie rond de kabel er helemaal af en de kern bloot. Das niet echt goed ivm oxideren. Ik weet niet of je kruipruimte 'vrij' is? Als dat zo is even langs de muren tijgeren en kijken of er ergens een kabel uit de muur komt ;-). Vragen bij de buren of het punt in de huiskamer of meerkast zit kan je wat tijd schelen met zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 01-07-2014 21:46 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
En laat je niet op het verkeerde been zetten door eventuele oude CAI installaties (bij mij grijze coax doorgelust van/naar buren in tegenstelling tot groene coax van UPC welke van buiten komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb hier blauwe coax onder het huis liggen en groen glas...

Kleuren verschillen dus per locatie?

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 01-07-2014 21:49 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Rukapul schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:46:
En laat je niet op het verkeerde been zetten door eventuele oude CAI installaties (bij mij grijze coax doorgelust van/naar buren in tegenstelling tot groene coax van UPC welke van buiten komt).
Thnx voor de tip :) Neem aan dat het 'mannetje' van aansluitingen zulke dingen wel weet. Het betreft bij ons een bovenwoning. De oude bewoner was zowel eigenaar van de beneden als bovenwoning. Volgens heb is het geen probleem dat wij een kijkje nemen. Dus als de monteur komt, kan hij direct kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Weet ziggo de situatie wel met boven en onder woning? Als het later gesplitst is en de nummering ambigu dan hebben wellicht naar de aansluiting van beneden gekeken.

Aansluitingen.nl komt gewoon terug bij de kabelboer trouwens. Is ook niet noodzakelijk gratis dus eigen onderzoek kan lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Rukapul schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:38:
Weet ziggo de situatie wel met boven en onder woning? Als het later gesplitst is en de nummering ambigu dan hebben wellicht naar de aansluiting van beneden gekeken.

Aansluitingen.nl komt gewoon terug bij de kabelboer trouwens. Is ook niet noodzakelijk gratis dus eigen onderzoek kan lonen.
Toen wij belde vroeg Ziggo of het 69 of 69bis was, dus ik neem aan dat ze op de hoogte van de situatie zijn. Ik ben er van op de hoogte dat aansluitingen.nl kosten met zich meebrengt. Morgen bel ik eens voor een indicatie. Volgens Ziggo kan een aansluiting te allen tijde gerealiseerd worden omdat er bekabeling in de straat aanwezig is; een geruststellende gedachte :) fijn dat je zo meedenkt btw.
Pagina: 1